Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatteko vielä loppuraskaudessa keksiä virikkeitä esikoiselle?

09.03.2007 |

Mulla äärettömän huono omatunto, kun esikoinen 2v9kk ja on siis mun kanssa kotona ja raskausviikkoja tänään kasassa 36, enkä jaksa lähteä aamupäivisin ulos vaikka tiedän että esikoinen tykkää siitä tai edes leikkiä hänen kanssaan koko ajan. Käy häntä niin surku, mutta kun olo on kaikin puolin välillä kaamea. Raskauspahoinvointi tullut vkon 34 jälkeen hurjana takaisin, vauva puskee läpi mahan, väsymys kaamea kun yöllä ei saa nukuttua ja liitoskivut aivan karmeat.

Välillä on hirmu hyviä päiviä raskauden suhteen, tuntuu kun voisin kävellä monta kilometriä puistoon ja hyppiä ja pomppia, mutta sitten taas näitä päiviä kun en vain jaksa lähteä ulos ja hermot menee heti kun poika ei tottele. Musta tuntuu, että olen kaikkien aikojen huonoin äiti tällä hetkellä.

Meillä mies aina välillä (niinkuin tänäänkin) kaukana poissa kotoa, enkä edes uskalla ottaa riskiä lähtemällä pitkälle puistoon esikoisen kanssa jotta synnytys ei vaan käynnisty, koska sitten olisin pulassa. Olisi kiva mennä nauttimaan raikkaasta ulkoilmasta, mutta kun tuntuu että lapsi jo tippuu ulos, niin pelottaa kauheasti...ja samalla surkuttaa esikoisen puolesta.

Tuli vali vali teksti, mutta nyt vain tuntui siltä että oli pakko saada purkaa pahaa oloa, enkä viitsi miehelleni soittaa ja voivotella.

Toivottavasti huomenna parempi päivä :).

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivässä ulkona ja nyt tuntuu että ei kerta kaikkiaan pysty. Sairaslomalla olen jo ollut pari kuukautta ja vielä pitäisi kuusi viikkoa jaksella ennen sektiota.

Olen laitellut piirrettyjä tulemaan lapsille kun tuntuu tosi pahalta ja sitten olen yrittänyt saada ystävien ja kumien kautta keksittyä lapsille virikkeitä.

lääkärin kanssa juttelin ja lääkäri vaan sanoi että omien voimien mukaan että mihinkään liian raskaaseen ei kannata ryhtyä ettei tule takaiskuja.

Vierailija
2/2 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vielä niin tylsä tilanne että asutaan hetki vielä ulkomailla, joten kavereita ei liiaksi ole tarjolla. Ei ole juuri niitä " päivä- tai iltakahviseuralaisia" joita vois kutsua käymään piristämään päivää.

No, eipä tässä kauaa enää ole ja eihän nuo tuosta kovin suuria traumoja saa vaikka joskus joutuvatkin olemaan yhden päivän sisällä.

Jaksamisia sinne :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla