Työkkärin uudistus
Hei kaikki Vauvan työttömät, jotka ovat tekemisissä työkkärin kanssa. Onko teihin oltu ihan normisti yhteydessä työkkäristä uudistuksen jälkeen ja oletteko saaneet yhteyden työkkäriin?
Mulla umpeutui suunnitelma tammikuussa ja siitä lähtien olen tasaisin väliajoin yrittänyt olla yhteydessä - tuloksetta.
Työttömyystuki toki tulee, mutta olisi kiva saada yhteys, ettei vaan tule mitään karenssia jos ei ole suunnitelmaa.
T. Huolestunut
Kommentit (8)
Minulla on edelleen sama työvoimaneuvoja, vaikka palvelut meni kunnalle. Ei siinä mitään muuta uutta ole kuin se, että hänen puhelinnumeronsa vaihtui toiseksi.
Olen miettinyt samaa kuin aloittaja,mutta kaipa nuo ovat sitten yhteydessä,jos asiaa tulee. Karenssia ei voida laittaa siksi,että asiakas ei ole informoitu jostain vaadittavasta toimenpiteestä kyllin selkeästi. Näet oman suunnitelmasi tilanteen työmarkkinatorista-jos siellä ei ole mitään uutta, ei sinun tarvitse tehdä mitään.
Mulla sama homma. Mä soitin tammikuussa työkkärin johki yleisneuvontaan, ja hän sanoi että työnhaku pysyy voimassa. Että oottele vaan yhteydenottoa (kirje), että se tulee sitten joskus mutta työnhaku pysyy voimassa.
Ainakin itelläni oli oma virkailija muuttunut.
Ei tule karenssia.
Mulla oli muutama viikko niin, että ei ollut suunnitelma voimassa, kun työkkärin setä soitti ihan muussa asiassa. Otin sitten itse puheeksi tuon suunnitelman puuttumisen ja huoleni tukien epäämiseen jos sitä ei ole. Mies tuhahti vihaisesti ja äyskäisi ettei liity niihin mitenkään, että kunhan työnhaku on voimassa ja JOS suunnitelma on, niin sen velvoittamat asiat pitää hoitaa.
Osassa kunnissa työvoimapalvelut ihan alkutekijöissä vielä ja lausunnot uusilla työnhakijoilla välillä poskellaan, kun ei selvitetä tarvittavia asioita. Jos työnhaku voimassa, ei hätiä mitiä.
Omavastuuaika on vuoden vaihteesta muuttunut 1,5 kuukauden karenssiksi. Eli nyt sitten pitää kuun tuloilla maksaa kahden kuun menot joita ei ole kuin pakolliset.
Vierailija kirjoitti:
Omavastuuaika on vuoden vaihteesta muuttunut 1,5 kuukauden karenssiksi. Eli nyt sitten pitää kuun tuloilla maksaa kahden kuun menot joita ei ole kuin pakolliset.
Mitä tarkoitat?
Miks hitossa sä niihi alat ottaa yhteyttä oo tyytyväinen ku antavat sun olla rauhas, koska et voi saada karenssia siitä ettei sul oo suunnitelmia se on meinaa niitte vastuulla et asiakkaalle tehää uus ei sun, ja kuka idiootti vapaaehtoisesti alkaa noihi ottaa yhteyttä asenteela apua apua muhun ei oo otettu yhteyttä. Se on niin rasittava laitos et oo tyytyväinen ettei ne sua häiritse