Miksi asut Helsingissä?
Kommentit (65)
Vaikuttaa siltä että kysyjä kuitenkin haluaisi Helsinkiin, mutta hakee tukea tilanteelleen jossa on päätynyt johonkin Vantaan epäviihtyisimpään kolkkaan.
Syntymäpaikka.
Mihinkäs päin Suomea sitä täältä lähtisi, kun kävin koulut täällä ja sain töitä täältä ja läheiset ovat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska muualla Suomessa ei ole mitään ja ihmiset on tyhmiä juntteja
Junttien kasvattamaan ruokaa tarvit sinäkin, vai mitä söisit muuten ?
Käyn aina syömässä intialaisessa tai kiinalaisessa ravintolassa, en syö mitään juntti perunaa tai sikaa 🤢
Vierailija kirjoitti:
Pidän katujengeistä ja raiskaavista taksikuskeista.
Olet ymmärtänyt oikein miten pitää suhtautua näihin unelman lieveilmiöihin.
Syntynyt itäSuomessa ja tullut Helsinkiin työn perässä. Välillä asuin muualla mutta viimeiset noin parikymmentä vuotta taas Helsingissä. Asun laidalla joka ei eroa ympäristöslään mitenkään jostain muun kaupungin reunaalueesta. Nyt eläkkeellä Helsingin joukkoliikenne ja terveydenhuollon tietty helppous on kyllä plussaa. Ei valittamista. Ympärillä paljon luontoa.
Miksi näitä kysellään täällä jatkuvalla syötöllä? Helsingissä asuu 600 000 ihmistä ja suurin osa ihan tyytyväisinä. Se, että jossain on halvempi asuminen ei vaikuta asiaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei mun tartte asua missään ruispelloilla, vaikka leipää syönkin.
Tyhmien junttien kasvattamasta viljasta hyvää leipomaansa leipää kuitenkin varmaan arvostat ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina syömässä intialaisessa tai kiinalaisessa ravintolassa, en syö mitään juntti perunaa tai sikaa 🤢
Aasialaisetkin syövät sikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syövät myös koiria.
Olen asunut neljässä kaupungissa, joista Helsinki on pienin. Helsinki on ihan mukava keskikokoinen kaupunki, mutta nyt olen jättämässä Helsingin muuttaakseni etelämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesassako intialainen ja kiinalainen ruoka kasvatetaan ?
Asun, koska täällä on työt. Muuten en asuisi, ja nytkin karkaan pitkäksi viikonlopuksi aina muualle Suomeen. Onneksi yksi etäpäivä sallitaan toimistossa, niin pääsee pois aiemmin.
Parhaat koulut, ravintolat, kulttuuririennot, harrastusmahdollisuudet jne. Miksi en asuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja perunaa.
Synnyin täällä, kuten vanhenpanikin ja heidän vanhempansa, joten tietynlainen kotiseuturakkaus varmaan vetää puoleensa.
En oikein tiedä mihin lähtisin, kun "elämä" on täällä ja tänne rakentunut.
Täällä on siis lapsuudennurkat, ystävät, perhe, sukulaiset, lapsen ystävät,koulut&harrastukset jne.
Paikoilla on merkitystä, kun niiden ympärillä on kasvanut.
Pidän merestä, saaristosta, teatterista ja ravintoloista ja siitä, että on satamia ja lähellä lentokenttä. Arvostan julkista liikennettä. Pääsee katsomaan ja kuuntelemaan taidetta eri muodoissa halutessaan joka päivä. Rakastan Keskuspuistoa.
Työ on täällä ja luulen, että siitä maksetaan myös eniten täällä.
Lapsella on valinnanvaikeus toisen asteen oppilaitoksissa. Myös korkeakouluja on useampia. Harrastuksia riittää.
Tasokas sairaalaverkko ja uimahallit sekä kirjastot <3
Pidän stadilaisesta puhetyylistä ja tuskastun kuoliaaksi kun kuuntelen leppoista puheenpartta.
Töissähän minä tällä olen. Helsinki on ihan ok paikka, mutten kuitenkaan tänne jää eläkepäiviä viettämään.
Hassu kysymys! Tänne toi opiskelut, täältä löytyi puoliso ja työpaikka, täällä syntyivät lapset, aloittivat koulun jne
Nyt ollaan eläkeiän kynnyksellä, omakotitalo on vaihdettu kolmioon, mökki on saaressa, venepaikka, lapset ja lastenlapset. Ihan hyvä elämä.
Koska minä haluan.
terveisin Helsora
Me käytiin viikonloppuna kylpylässä. Se ei kerro mitään siitä missä haluaisimme asua. Kaveri ajeli täältä maakuntaan katsomaan muistisairasta vanhempaansa, hänkään ei halua asua muualla kuin Helsingissä. Miksi meidän stadilaisten viikonloppumenot kertoisivat mitään siitä, missä haluamme asua?