Miksi asut Helsingissä?
Kommentit (65)
Olen maalaissyntyinen helsinkiläinen kymmenien vuosien ajalta. Molemmissa paikoissa on hyvät ja huonot puolensa. Sairastuin vakavasti ja tällä hetkellä terveydenhuollon kannalta on ehkä turvallisinta Hesassa. En suostuisi muuttamaan esim. Vaasaan, jossa sairaaloissa suomenkielisenä olet aivan toisen tai kolmannen luokan kansalainen.
Oman alan työt ovat Helsingissä. Voisin toki asua muuallakin ja kulkea Helsinkiin vain töihin, mutta pidän siitä ettei työmatkaan kulu liikaa aikaa ja nyt voin pyöräillä töihin varttitunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitää elättää maaseutu.
Ruoka kasvaa maaseuduilla.
Vierailija kirjoitti:
Koska muualla Suomessa ei ole mitään ja ihmiset on tyhmiä juntteja
Junttien kasvattamaan ruokaa tarvit sinäkin, vai mitä söisit muuten ?
Koska mulla on siihen varaa ja meri on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska muualla Suomessa ei ole mitään ja ihmiset on tyhmiä juntteja
Junttien kasvattamaan ruokaa tarvit sinäkin, vai mitä söisit muuten ?
Mutta ei mun tartte asua missään ruispelloilla, vaikka leipää syönkin.
Viikonlopun meno- ja paluuliikenne kertoo sangen selkeästi missä hesalaiset oikeasti haluaisivat asua.
Vierailija kirjoitti:
Viikonlopun meno- ja paluuliikenne kertoo sangen selkeästi missä hesalaiset oikeasti haluaisivat asua.
Eikö muualla maassa asuvat mökkeile?
Hyvät työmahdollisuudet, hyvä julkinen liikenne ja palvelut suhteessa muuhun maahan
Ensin muutin Helsinkiin opiskelemaan, sitten työpaikat olivat siellä. Muutin pois, kun korona-aikana alkaneet etätyöt muuttuivat pysyviksi etätöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mökkeilevät, toki se ei näy liikenteessä, kun ihmisiä on niin paljon vähemmän.
Ulkomailla asuessa tuli ikävä perhettä ja vanhoja ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaupungin lähialueen suurväylistä oli tässä kysymys mutta antaa olla. You wouldn't get it..
Kehä kolmosen ulkopuoli on , yök.
Synnyin tänne. Kävin asumassa Keski-Suomessa, mutta en saanut sieltä töitä ja kaikki opiskelukaveritkin muutti sieltä pois.
Helsingissä minulla on onneksi varaa asua haluamallani alueella. Jos näin ei olisi, en välttämättä viihtyisi. Parasta on meri ja saaristo sekä se, että täältä on helppoa lähteä matkoille. Ja kesä kestää täällä pisimpään.
Mä rakastan Helsinkiä. Olen junantuoma ja parissa muussakin kaupungissa yrittänyt elää.
Kyllä Hesa on mun paikka. Onhan täällä vähän kalliimpaa, mutta sitten piti hankkia ammatti, mistä maksetaan hyvin.
25 vuotta, enkä ole pois muuttamassa.
palkka on 4 kertaa parempi kuin muualla suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun pitää elättää maaseutu.
Ruoka kasvaa maaseuduilla.
ei enää suomen maaseudulla, kun vihreät tuhosivat kaiken tuotannon suomesta.
no on siellä vielä muutamia suurempia peltotiloja, jotka elättävät harvoja miljonäärejä. pienemmät tilat tapettiin jo vuosia sitten.
muutama lihatilakin on vielä maaseudulla jäljellä, mutta vihreä yle tekee keksityillä "dokumenteillaan" sellaista tuhoa, että kohta täällä syödään vain soijaa
Koska koko elämä on täällä. Minulla on hyvä työpaikka kävelymatkan päässä kotoa ja tilava perheasunto omistuksessani. Lapsella on koulu ja harrastukset. Minne minä muualle lähtisin ja miksi ihmeessä?