Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40v, normaalipainoinen mutta vyötärönympärys yli 80

Vierailija
02.03.2025 |

Liikun joka päivä, mutta vyötärönympärys tuntuu paisuvan hurjaa vauhtia. Nyt 83cm. Ja kyllähän sen huomaan että vatsa pullottaa ja siellä on rasvaa. Millä keinoin sitä saisi pienennettyä? Normaalipainon sisällä laihdutus tuntuu hankalalta. Oma BMI tosin on siellä normaalipainon ylärajoilla.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin ruokavaliosta ja muista elämäntavoista.

Vierailija
2/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla sisäelimien ympärille kertyvä viskaalirasva, jota itsellenikin kertyy nyt keski-ikäisenä helposti vaikka harrastan liikuntaa päivittäin. Kovien rasvojen vähentäminen ruokavaliosta auttaa, katso myös ohjeet kolesterolin alentamiseen, samat keinot tepsivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kertyy vyötärölle myös helposti, vaikka olen normaalipainon ylärajoissa. Viimeisen kuukauden aikana olen saanut 5 cm pois vyötäröstä vähentämällä sokerin käyttöä reilusti, lisäämällä proteiineja ja muutenkin vähän fiksannut ruokavaliota. Harrastan liikuntaa kohtuullisesti, kävelyä, hiihtoa, pilatesta, hulavanteen pyöritystä ja hiit treenejä. Joten sanoisin että sokerin vähentäminen on varmasti yksi tärkeimmistä keinoista.

Vierailija
4/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy voi olla sisäelimien ympärille kertyvä viskaalirasva, jota itsellenikin kertyy nyt keski-ikäisenä helposti vaikka harrastan liikuntaa päivittäin. Kovien rasvojen vähentäminen ruokavaliosta auttaa, katso myös ohjeet kolesterolin alentamiseen, samat keinot tepsivät.

Minulla vyötärön ympärys kapeni ja visketaalirasva katosi, kun vaihdoin kovat rasvat pehmeisiin, viljatuotteet täysjyvään, lisäsin kasvisten syöntiä ja muutin ruokailurytmin sellaiseksi, että syön 5-6 ateriaa päivässä (välipalat mukaan lukien) ja kerta-annoskoot ovat entistä pienemmät. Sitä en tiedä mikä vaikutus sillä on ollut vyötärön seutuun, että pyöritän lähes päivittäin painollista hulavannetta ja teen reipastahtisia kävelylenkkejä joista viimeksi mainituista osa on ihan asiointimatkojakin

Vierailija
5/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jättisilikonit niin pikku pyöreys ei haittaa

Vierailija
6/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttyneet rasvahapot, sokeri (fruktoosi) ja alkoholi minimiin. 

Vierailija
7/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressihormonien eritys saattaa lihottaa (ainakin estää laihtumisen). 

Vierailija
8/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mun paino on juuri normaalipainon puolella, vyötärön ympärykseni on noin 93-95 cm. Olen myös nelikymppinen nainen.

Vierailija
9/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu, N47. Mitat 171/70 ja vyötärö 88-90 cm. Mulla PCOS aiheuttaa tämän. 

Vierailija
10/10 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartalotyyppi on omena, minkäs sille voi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän