Mies pelkää naimisiinmenoa
Olemme molemmat ns toisella kierroksella ja edellisistä suhteista kummallakin yksi lapsi. Täysi-ikäisiä molemmat. Olemme olleet yhdessä nyt noin 8 vuotta ja emme juuri ole puhuneet esim naimisiinmenosta tai yhteen muuttamisesta. Nyt kun lapset ovat kohta lähdössä maailmalle, vihdoin keskustelimme asiasta.
Mies sanoi ettei ole oikein ajatellut asiaa, kun se ei ole vuosien mittaan tullut puheeksi. Kyseenalaisti miksi naimisiin edes pitäisi mennä ja mitä se muuttaisi. En ole itsekään tästä vielä täysin varma, mutta jotenkin se on mulle aina jotenkin kuulunut asiaan.
Mikä mua hämmentää on miehen arkuus mennä naimisiin toisen kerran. Hän sanoi että on ok erota kerran, mutta että eroaisi kahdesti, olisi se paha juttu ja hänen mielestään jo säälittävää. Siksi haluaa olla jopa paljon varmempi päätöksestään toisella kerralla. Jotenkin mä samaan aikaan ymmärrän tilanteen, mutta silti se vähän loukkaa.
Meillä on mennyt todella hyvin nämä vuodet. Sovitaan hyvin yhteen, ei ole riitoja, on molemminpuolista kunnioitusta ja läheisyyttä ja vielä mielettömän hyvää seksiäkin.
Asiasta pitää tietenkin puhua lisää ja tilanne varmasti selkeytyy, mutta silti mua vähän kaihertaa tuo kommentti toisesta avioliitosta.
Kommentit (51)
Hänhän on jo kerran käynyt papin edessä lupaamassa rakastaa vaimoaan loppuun asti. Onhan se naurettavaa pelleilyä tehdä sama toiseen kertaan.
Miehen on syytäkin pelätä koska naiset vie rahat ja pettävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan sen naisena on vähätellä miehen pelkoa avioliitosta. Koskaan ei menen niin että nainen joutuu luovuttamaan puolet itse keräämästään varallisuudesta ja omaisuudesta kun se menee aina niin että nainen vie puolet miehen keräämästä varallisuudesta ja omaisuudesta.
Avioliitto hyödyttää pelkästään naista, siittä ei enää nykypäivänä tule mitään hyötyä miehelle kun vertaa avoliittioa ja avioliittoa. Ei se avioliittokaan kesta muutamaa vuotta kauempaa kunnes nainen kyllästyy ja etsii toisen miehen.
Minun omaisuuteeni on vajaat puoli miljoonaa. Minun pitäisi siis mennä yksiin vain sellaisen miehen kanssa, jonka varallisuus lasketaan miljoonissa?
Avioehdot on keksitty vääryyksien estämiseksi.
Kuten aikaisemminkin joku mainitsi tapaus Helena Kouvu. Pitäisikö naisten sitte lopettaa sen avioehdonnottamisen henkilökohtaisena loukkauksena ja pitäiskö naiset aloittaa kunnioittamaan sitä avioehtoa ilman että eroriidat päätyy oikeuteen naisen haastamana kun nainen ei eronhetkellä hyväksykään sitä avioehtoa vaan lakimiehen avulla sitä yrittää kiertää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmin tapa pilata suhde on muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Aloitus on oikein oivallinen esimerkki miten pelkkä avioliitosta keskustelu pilasi suhteen. Eikö hän olekaan se oikea, kun se ei polvistu ja kosi ja lupaa onnellista loppua? Eikö se rakastakaa minua?
Siis mitä? Mistä lähtien paperipala pilaa yhtään mitään?
Ei se paperin pala mitään pitää vaan nainen sen paperinpala avulla kun nainen vaatii sillä paperilla miehen varallisuuden ja omaisuuden itselleen
Vai vielä uuden miehen omaisuutta pitäisi päästä varastamaan hänen kuollessaan. Hyh.
Kuinka moni nainen tässä ketjussa hyväksyisi 50/50 avioliiton sekä siihen avioehdon?
Älkää miehet menkö enää toisiin naimisiin, jos lapset on jo tehty. Muutenkin pitäkää hommat mahdollisimman simppelinä ja, jos muutat yhteen, niin osta asunto vain omiin nimiin ja oman maksukyvyn mukaan.
Nimetkää naiset edes yksi positiivinen asia mikä miehelle tulee avioliiton myötä jos sitä vertaa pitkään avoliittoon?
Vierailija kirjoitti:
Nimetkää naiset edes yksi positiivinen asia mikä miehelle tulee avioliiton myötä jos sitä vertaa pitkään avoliittoon?
Nimetkää edes yksi positiivinen asia avoliitossa, jos rahallisesti pärjää yksinkin hyvin? Eikö molempien olis järkevämpää pitää omat kämppänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimetkää edes yksi positiivinen asia avoliitossa, jos rahallisesti pärjää yksinkin hyvin? Eikö molempien olis järkevämpää pitää omat kämppänsä?
On todellakin järjevä pitää oma kämppä ja omat rahat!!! Keskustelun aihe on kuitenkin tämä että naiset valittavat kun mies ei halua naimisiin eli tämä sama naisten valituksen aihe mikä on ollut julkisestikin esillä viimeisen vuosikymmenen
Hyi mitä lokkiasennetta. Ei minusta mitenkään tarvitse pitää huolta, osaan pitää itse itsestäni.
Keskinäinen henkivakuutus on järkevämpi turva kuvaamaasi tilanteeseen, kuin lasten perinnön kuppaus.