Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pelkää naimisiinmenoa

Vierailija
02.03.2025 |

Olemme molemmat ns toisella kierroksella ja edellisistä suhteista kummallakin yksi lapsi. Täysi-ikäisiä molemmat. Olemme olleet yhdessä nyt noin 8 vuotta ja emme juuri ole puhuneet esim naimisiinmenosta tai yhteen muuttamisesta. Nyt kun lapset ovat kohta lähdössä maailmalle, vihdoin keskustelimme asiasta.

Mies sanoi ettei ole oikein ajatellut asiaa, kun se ei ole vuosien mittaan tullut puheeksi. Kyseenalaisti miksi naimisiin edes pitäisi mennä ja mitä se muuttaisi. En ole itsekään tästä vielä täysin varma, mutta jotenkin se on mulle aina jotenkin kuulunut asiaan.

Mikä mua hämmentää on miehen arkuus mennä naimisiin toisen kerran. Hän sanoi että on ok erota kerran, mutta että eroaisi kahdesti, olisi se paha juttu ja hänen mielestään jo säälittävää. Siksi haluaa olla jopa paljon varmempi päätöksestään toisella kerralla. Jotenkin mä samaan aikaan ymmärrän tilanteen, mutta silti se vähän loukkaa.

Meillä on mennyt todella hyvin nämä vuodet. Sovitaan hyvin yhteen, ei ole riitoja, on molemminpuolista kunnioitusta ja läheisyyttä ja vielä mielettömän hyvää seksiäkin. 

Asiasta pitää tietenkin puhua lisää ja tilanne varmasti selkeytyy, mutta silti mua vähän kaihertaa tuo kommentti toisesta avioliitosta.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pelkää muuttuvansa itsestäänselvyydeksi avioliiton myötä. Ei vitsit "parasta ennen"-päiväyksestä sormuksessa aivan tuulesta temmattuja ole. 

Vierailija
2/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmin tapa pilata suhde on muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Aloitus on oikein oivallinen esimerkki miten pelkkä avioliitosta keskustelu pilasi suhteen. Eikö hän olekaan se oikea, kun se ei polvistu ja kosi ja lupaa onnellista loppua? Eikö se rakastakaa minua? 

Vierailija
4/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan sen naisena on vähätellä miehen pelkoa avioliitosta. Koskaan ei menen niin että nainen joutuu luovuttamaan puolet itse keräämästään varallisuudesta ja omaisuudesta kun se menee aina niin että nainen vie puolet miehen keräämästä varallisuudesta ja omaisuudesta.

Avioliitto hyödyttää pelkästään naista, siittä ei enää nykypäivänä tule mitään hyötyä miehelle kun vertaa avoliittioa ja avioliittoa. Ei se avioliittokaan kesta muutamaa vuotta kauempaa kunnes nainen kyllästyy ja etsii toisen miehen. 

Vierailija
5/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille kun ei enää ole käytännössä minkäänlaista kynnystä eroamiseen niin ei ole mitään järkeä miehenä panostaa koko elämällään ja varallisuudellaa naiseen joka jättää heti kun tulee ongelmia. Eihän nykypäivänä miehen tarvi tehdä edes mitään pahaa tai väärää niin nainen jättää joka tapauksessa

Vierailija
6/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän välitä miten sulle käy jos hän kuolee ennen sinua?

Vierailija
7/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteen tarkoitus on mennä naimisiin? 

Maailma on muuttunut, mutta edelleen jotkut arvioi parisuhdetta yhä osittain vanhentunein perustein. 

Itse olen valtavan onnellinen ettei minun tarvitse mennä naimisiin päästäkseni sieltä lapsuudenkodin ikeen alta, saadakseni toimeentulon, jne. Parsisuhteessakin voin säilyttää sen irrallisuuden miehestä ja olla itsenäinen.

Nyt sinun on ap hyvä kysyä itseltäsi pari tiukkaa kysymystä, mikä on ihmissuhteen tarkoitus? 

Vierailija
8/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nykypäivän avioliitossa ole miehelle loppupeleissä kuin hävittävää.

Vierailija
9/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just

Vierailija
10/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto ei tuo miehille mitään lisähyötyä parisuhteeseen. Ainoastaan haittoja. En suosittele ketään miestä menemään enää naimisiin, jos on kerran jo ollu ja saanu lapsiluvun täyteen. Sama homma yhteenmuuttamisen kanssa. Jos vaan pärjää taloudellisesti hyvin yksin, ei kannata muuttaa yhteen. 

Vierailija
11/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ap:n kaltaisessa tilanteessa toisella kierroksella. Erona vaan että itse en ole ollut naimisissa mutta nainen on. Hän myös haluaisi vielä naimisiin, mutta mielestäni siinä ei ole enää mitään taikaa koska hän on jo sen rituaalin käynyt läpi. Molemmilla on lapsia ja yhteisiä ei enää tule. Yhteenmuutto kyllä suunnitteilla ja muuten menee hyvin, mutta en näe tuosta naimisiinmenosta olevan mitään hyötyä tai sellaista. Leskeneläkettä toivottavasti kumpikaan ei tule tarvitsemaan ja avioliitto vain hankaloittaa aikanaan lasten elämää kun järjestelevät kuolinpesän asioita 

Vierailija
12/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies ei välitä naisesta kun ei varmista että nainen saa miehen varallisuuden ja omisuuden. Voiko tästä päätellä että naisetkaan ei välitä miehistä kun eihän naisetkaan halua että mies saa naisen varallisuuden ja omaisuuden?

Vierailija
13/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmin tapa pilata suhde on muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja tehdä lapsia. Aloitus on oikein oivallinen esimerkki miten pelkkä avioliitosta keskustelu pilasi suhteen. Eikö hän olekaan se oikea, kun se ei polvistu ja kosi ja lupaa onnellista loppua? Eikö se rakastakaa minua? 

Tuollainen fiilis tulee vain jos on väärä kumppani. - sivulta

Vierailija
14/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suonessa naisella on oikeus omaan omaisuuteen, oikeus käydä duunissa ja nainen ei ole Suonessa miehen holhouksen alainen. 

- oma tili, omat rahat ja oma taloudellinen vastuu

Vierailija
15/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän parisuhteen tulisi rakentua luottamukselle, empaattisuudelle ja rehellisyydelle, ei avioliitolle. 

Mikä ap sinua siinä naimisiinmenossa ajatuksessa tuntuu sinussa tärkeältä? Koska niin kuuluu sinusta tehdä? 

Vierailija
16/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen fiilis tulee vain jos on väärä kumppani. - sivulta

Eli mies ei ole Se Oikea aloittajalle? 

Vierailija
17/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän parisuhteen tulisi rakentua luottamukselle, empaattisuudelle ja rehellisyydelle, ei avioliitolle. 

Mikä ap sinua siinä naimisiinmenossa ajatuksessa tuntuu sinussa tärkeältä? Koska niin kuuluu sinusta tehdä? 

Päivä prinsessana ja huomion keskipisteenä. Se on nyt vaan niin ihana  ajatus että kauhea määrä ihmisiä tulee huomioimaan minua ja juhlimaan minua ja tuo minulle lahjoja

AP

Vierailija
18/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan sen naisena on vähätellä miehen pelkoa avioliitosta. Koskaan ei menen niin että nainen joutuu luovuttamaan puolet itse keräämästään varallisuudesta ja omaisuudesta kun se menee aina niin että nainen vie puolet miehen keräämästä varallisuudesta ja omaisuudesta.

Avioliitto hyödyttää pelkästään naista, siittä ei enää nykypäivänä tule mitään hyötyä miehelle kun vertaa avoliittioa ja avioliittoa. Ei se avioliittokaan kesta muutamaa vuotta kauempaa kunnes nainen kyllästyy ja etsii toisen miehen. 

Et ole kuullut avioehdosta? Ilman menee yhdessä hankittu puoliksi. Huom. yhdessä. Harva mies kasaa yksin mitään.

Vierailija
19/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille kun ei enää ole käytännössä minkäänlaista kynnystä eroamiseen niin ei ole mitään järkeä miehenä panostaa koko elämällään ja varallisuudellaa naiseen joka jättää heti kun tulee ongelmia. Eihän nykypäivänä miehen tarvi tehdä edes mitään pahaa tai väärää niin nainen jättää joka tapauksessa

Ruikuttajaa ei edes oteta. 

Vierailija
20/51 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä ns toisen kierroksen suhteessa on se, ettei ole kiire siihen rakkauteen ja kiire rakennella niitä pilvilinnoja. Ei tule tosiaan vastaan ne parasta ennen päiväys, esim saada lapsia.

Minä haluan turvata lasteni tulevaisuuden kun kuolen, en miehen. En myöskään halua sekaantua mitenkään miehen perinnön jakoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä