Jatka: olen 20/30/40-vuotias, mutta muistan vieläkin, kuinka lapsena...
Kommentit (11)
kuinka vanhempani eivät ostaneet Linnanmäellä jätskiä minulle vaikka kylässä ollut serkkupoika sai ostaa (omien vanhempiensa rahoilla). Se oli niin väärin mielestäni. Ja on vieläkin.
Muistan miten äiti oli aina väsynyt ja huusi, veti tukasta.
Muistan, etten koskaan kelvannut vaan olin huono, tein mitä tahansa miten hyvin tahansa.
...kuinka selkäpiissä karmi se, kun äiti huusi toisesta huoneesta mun nimeäni. Mitä mä nyt olin tehnyt? Oliko se vihainen jostakin? Huutaisiko? Vai halusiko vaan, että vien puhtaat vaatteet kaappiin tms.
...kuinka viikonloppuisin ryömittiin veljen kanssa isän ja äidin sänkyyn ja käperryttiin sinne peittoihin, ja kaikki neljä jaettiin yhteinen perhehali ja höpötettiin, ja isä oli aina uninen ja yritti nukkua, mutta kiskottiin sekin aamupalalle.
ja muistan vieläkin kuinka minun äiti sanoi ollessani 5-vuotias että isot tytöt ei itke. Sen jälkeen en ole itkenyt kuin salaa
kuinka joskus 5-vuotiaana jouduin jäämään terveyskeskukseen tarkkailuun yön yli selittämättömien vatsavaivojeni takia. Se oli aivan kamalaa, huusin ja raivosin ja halusin äidin luo, tuntui että maailma kaatui kun en halunnut jäädä sinne yhdeksikään yöksi.
ovensuussa itkien isän ja äidin kiukkuista astioiden jakoa. He erosivat silloin:(
vuotias ja muistan vieläkin miten häpesin veljeni tekosia, viikosta toiseen, vuodesta toiseen. Kuinka ollakkaan olemme nyt aikuisia ja satojen kilometrien päässä toisistamme :)
Muistan kun heräsin äitini sylistä 6 vuotiaan serkkuni hautajaisista. Kaikki istuivat pöydän ympärillä ja pappi vaan puhui ja puhui
Olin sairaalassa yhtä kyytiä 5 viikkoa, vieraalla paikkakunnalla. Isä kävi yhden kerran katsomassa. Muistan jopa sen, millaiset vaatteet minulla oli päällä, kun odotin sairaalaan aulassa, että joudun osastolle. Ihan hiljattain kysyin äidiltäni, että muistanko oikein nuo vaatteet, ja kuulemma muistin.
...kun lauantaisin kävimme vanhempien kanssa ennen saunaa ostamassa kioskilta loton ja pluto/aku karkkiaskin minulle. Illalla söimme " lämppäreitä" eli lämpimiä voileipiä kinkulla, sinapilla ja ananaksella.
ja muistan kuinka lapsena juoksimme rautatien yli ja leikimme vanhassa kuivaamossa... Ja soitimme pirunviulua mummon ikkunan takana