Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä palstalaiset ovat Vantaasta?

Vierailija
28.02.2025 |

Vantaasta tuli hylkiökaupunki, jossa moni asia on pielessä

Lukijan mielipide|Nykyisellään Vantaa kerää mainetta hyvin kyseenalaisilla ja vähemmän mairittelevilla ykkössijoillaan, jotka peittoavat valitettavasti sen kaiken hyvän, jota Vantaalla olisi tarjota.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011055752.html

Mielenkiintoinen mielipide hesarissa.

Mitä mieltä palstalaiset ovat Vantaasta? Onko täällä siellä asuvia/asuneita, missä päin kaupunkia asuitte? Oletteko harkinneet muuttoa/minne muutitte? Onko kaupunki mennyt parempaan tai huonompaan takavuosiin verrattuna?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksia: Kannabis haisi joka nurkalla. Koulukiusaamista ei saatu loppumaan. 

Siinä päällimmäiset mitä tulee mieleen.

Kertonee tuo kannabiksen haju joka nurkalla siitä, missä porukoissa liikut, ei Vantaasta...

No eikä kerro :D itse haistanut kannabiksen viimeksi Vuosaaressa ja sitä ennen Vantaan Hakunilassa, enkä todellakaan liiku näiden porukoissa, vaan lähdin täältä Ullanlinnasta ihan pelkkää Tori-ostosten noutoa tekemään :D

Okei. Tuo kertookin jo paljon enemmän, että asut Ulliksessa. En kyllä itse muuttaisi sinne, vaikka maksettaisiin. 

Enkä minä Vantaalle, mutta ei se tähän mitenkään liity :D kerroin vain sulle, että se että haistaa kannabiksen, ei siis tosiaan liity omiin lähiympyröihin yhtään mitenkään

Vierailija
42/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertonee tuo kannabiksen haju joka nurkalla siitä, missä porukoissa liikut, ei Vantaasta...

No eikä kerro :D itse haistanut kannabiksen viimeksi Vuosaaressa ja sitä ennen Vantaan Hakunilassa, enkä todellakaan liiku näiden porukoissa, vaan lähdin täältä Ullanlinnasta ihan pelkkää Tori-ostosten noutoa tekemään :D

Okei. Tuo kertookin jo paljon enemmän, että asut Ulliksessa. En kyllä itse muuttaisi sinne, vaikka maksettaisiin. 

Enkä minä Vantaalle, mutta ei se tähän mitenkään liity :D kerroin vain sulle, että se että

En mäkään enää Vantaalla asu, mutta voisin hyvinkin muuttaa uudelleen esimerkiksi Seutulan tai Sotungin suunnille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä Vantaalle, mutta ei se tähän mitenkään liity :D kerroin vain sulle, että se että

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa😂

Vierailija
44/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on hieno paikka asua! Mikä ihmeen hinku ihmisillä on haukkua. Esim. Tikkurilassa (jossa asun) on kaikki palvelut kävelymatkan päässä, paljon kivoja ravintoloita ja elämää, luonto ja ulkoilumaastot kuitenkin lähellä. Ja jos Stadiin tulee asiaa, niin olen keskustassa julkisilla nopeammin kuin esim. Ruoholahdesta tai sivukaupungilta tai Espoosta. (Olen syntynyt Helsingissä ja asunut mm. ulkomaillakin vuosikausia, nyt palannut tyytyväisenä Vantaalle.) 

Vierailija
45/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh. Ihan oman perheen kanssa liikuttiin enimmäkseen. Naapureita ei voinut valita. 

Väärin. Ainoastaan sukulaisiaan ei voi valita, mutta heihinkin voi katkaista välit. Naapurit on helppo vaihtaa muuttamalla itse.

Vierailija
46/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin vertaa.

Vierailija
47/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaa on hieno paikka asua! Mikä ihmeen hinku ihmisillä on haukkua. Esim. Tikkurilassa (jossa asun) on kaikki palvelut kävelymatkan päässä, paljon kivoja ravintoloita ja elämää, luonto ja ulkoilumaastot kuitenkin lähellä. Ja jos Stadiin tulee asiaa, niin olen keskustassa julkisilla nopeammin kuin esim. Ruoholahdesta tai sivukaupungilta tai Espoosta. (Olen syntynyt Helsingissä ja asunut mm. ulkomaillakin vuosikausia, nyt palannut tyytyväisenä Vantaalle.) 

Arkkitehtuuri rumaa ja varsinkin uudet talot rumia eivätkä sovi mitenkään ympäristöön, paljon huumeidenkäyttäjiä ja ma mu porukoita, ei luontoa toisin kun vaikkapa suurin osa yli 20 000 asukkaan kaupungeista jotka sijaitsevat vesistön rannalla, kalliit asunnot edellämainituista huolimatta.

Vierailija
48/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea.

Vierailija
49/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehtuuri rumaa ja varsinkin uudet talot rumia eivätkä sovi mitenkään ympäristöön, paljon huumeidenkäyttäjiä ja ma mu porukoita, ei luontoa toisin kun vaikkapa suurin osa yli 20 000 asukkaan kaupungeista jotka sijaitsevat vesistön rannalla, kalliit asunnot edellämainituista huolimatta.

Eli et tiedä, mitä kaikkea Vantaalta löytyy. Kannattaa ottaa asioista selvää ennen kuin tekee itsestään pellen.

Vierailija
50/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut täällä kohta 28 vuotta ja haaveilen lähes joka päivä muutosta jonnekkin järvi-suomeen, Savoon tai Karjalaan. Paljon leppoisampi ja vähemmän hektinen elämänmeno, nätimpää luontoa ja kaupunkiympäristöäkin, eikä päihdeongelmaisia tai epämääräisiä nuorisoporukoita näy kaupungilla tai lähiöissäkään pyörimässä ja aiheuttamassa pahennusta.

Vierailija
51/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunut täällä kohta 28 vuotta ja haaveilen lähes joka päivä muutosta jonnekkin järvi-suomeen, Savoon tai Karjalaan. Paljon leppoisampi ja vähemmän hektinen elämänmeno, nätimpää luontoa ja kaupunkiympäristöäkin, eikä päihdeongelmaisia tai epämääräisiä nuorisoporukoita näy kaupungilla tai lähiöissäkään pyörimässä ja aiheuttamassa pahennusta.

Ikävä pilata sun Ruususen unelmat, mutta jokaisesta kaupungista löytyy jotain ongelmia. Toki yleensä myös hyvää. Mutta vähän vaikuttaa siltä, että sulla on liian ruusunpunaiset lasit silmillä muuta Suomea kohtaan.

Vierailija
52/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä pilata sun Ruususen unelmat, mutta jokaisesta kaupungista löytyy jotain ongelmia. Toki yleensä myös hyvää. Mutta vähän vaikuttaa siltä, että sulla on liian ruusunpunaiset lasit silmillä muuta Suomea kohtaan.

En ole sanonutkaan että muualla ei olisi ongelmia, muualla silti monessa suhteessa niin tilastojen kuin omien käyntienkin perusteella viihtyisämpää.

Vierailija
53/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono

Vierailija
54/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät palkat ainakin.

Vierailija
55/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä minä Vantaalle, mutta ei se tähän mite

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa😂

Sinäkö? Ok. Muut vain kertoi kokemuksistaan tässä

Vierailija
56/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä pääse Tiksistä nopeammin Stadiin kuin Ruohikasta :D metrolla pääsee parissa minsassa..

Vierailija
57/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et tiedä, mitä kaikkea Vantaalta löytyy. Kannattaa ottaa selvää ennen kuin tekee itsestään pellen.

No sun vastaukset ainakin tekee sen, ettei tee mieli tutustua vantaaseen saati muuttaa sinne. Jos ne on kaikki muutkin tuollaisia kuin sä, ei kiitos

Vierailija
58/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta Vantaalla on tietysti Jumbo.

Vierailija
59/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut Tikkurilan keskustassa noin 25 vuotta aikuiselämästäni. Varsin ok paikka, palvelut lähellä ja liikenne toimii. Vaikka itse liikun ulkona myös yömyöhään pe/la niin en ole juurikaan ongelmia havainnut ravintoloiden ja aseman läheisyydestä huolimatta. Toki huumeiden käyttäjät ovat meilläkin "ilonamme" mutta se ei ole paikallispolitiikan vaan valtakunnan tason päätösten seurausta.

M##

Vierailija
60/108 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä pääse Tiksistä nopeammin Stadiin kuin Ruohikasta :D metrolla pääsee parissa minsassa..

Tiksin asemalta Stadiin 14 minuuttia Z ja R junalla. Ei paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi