Onko noin 70-vuotias liian nuori kuolemaan?
Tuttavapiirissä on viime vuosien aikana useampi kuollut äkillisesti noin 70-vuotiaina. Rupesin miettimään asiaa, niin kyllä olisin voinut olettaa heidän elävän vielä pidempään. Onko teidän mielestänne 70-vuotias liian nuori kuolemaan?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En haluu kuolla tänä yönä" vai miten ne laulun sanat meni. Olen kohta 70nen ja aika terve ns normaali joten toivon olevani elävä vielä kauan,kauan...mutta ei voi onneksi tietää.
Muutaman kuukauden sisällä saat aivoinfarktin ja jäät puoli pöljäksi. Se oli siinä.
Kuten kirjoitin,ei voi onneksi tietää ja mitään piruja en seinille maalaile, älä sinäkään kenellekään. Elämä on elämistä varten ja huominen tulee jos tulee,oli sitten 70 tai 20 tai minkä ikäinen tahansa. Jopa joillakin nuorilla on lyhyt elämä,ja iäkkäämmillä pitkä elämä .
Siis todellakin 70v on liian nuori kuolemaan. Äitini kuoli 74v syöpään ja oli muuten ihan ok ja aktiivinen ihminen ja oli vielä osaksi työelämässäkin.
Jossain vaiheessa sitä pitää kuolla. Itse kuolen mieluummin 70v sydäriin, kun olen 85v jossakin hoivakodissa dementoituneena makaamassa, tai sairaalan vuodeosastolla.
Kaikkihan kuolevat joskus, se milloin niin käy ei ole kenelläkään tiedossa. Geenit, elintavat ja olosuhteet vaikuttavat, mutta niitä ei pysty aina muuttamaan. Eli kukaan ei ole liian nuori kuolemaan, koska sille emme voi loppujen lopuksi mitään.
Mulla on vanhemmat nyt 70 ja 71. Kamalia köppänöitä ja varmaan kuolevat ihan kohta. Mutta sen siitä saa kun ei pidä itsestään huolta.
Milloin ihminen sitten on ap:n mielestä sopivan ikäinen kuolemaan? Ja sinäkö sen päätät?
Isäni kuoli 74-vuotiaana, lasteni isä 64-vuotiaana, molemmat itse aiheutetusti.
On jo melko varhainen vielä?!??? Opettele suomen alkeet🙄🙄