Rakas jumala. Anna meille viileä kesä. En jaksa toista hellekesää
Kommentit (85)
Toivottavasti kesä alkaa taas toukokuussa ja kestää pitkälle syyskuuhun. Lämpöä vähintään +25.
Vierailija kirjoitti:
Eihän viime kesä ollut erityisen lämmin? Alkukesästä toki muutama viikko korkea lämpötila mutta toisaalta ilma oli kuiva ja hyvin tuulista, ei tuntunut yhtään kuumalta. Koko loppukesä taas oli jatkuvaa epävakaata säätä eikä edes lämpötila ollut korkealla.
Se oli keskilämpötiloiltaan lämpimin kesä mitä olet itse kokenut Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän viime kesä ollut erityisen lämmin? Alkukesästä toki muutama viikko korkea lämpötila mutta toisaalta ilma oli kuiva ja hyvin tuulista, ei tuntunut yhtään kuumalta. Koko loppukesä taas oli jatkuvaa epävakaata säätä eikä edes lämpötila ollut korkealla.
Millä aikavälillä tuo mitataan? Viime kesä oli surkea. Esim. 2010, 2011 ja 2017 kesinä oli hellettä monta viikkoa putkeen. Viime kesänä oli vain kylmä höystettynä muutamalla lämpimällä päivällä siellä täällä.
Mikä hellekesä? Missä minä asun, niin hellettä taisi olla viikon verran koko kesänä.
Turhaan siinä mielikuvitus olennoilta mitään pyydät. Kas kun et joulupukilta. Lopeta se saastuttaminen, niin sillä voi olla jopa vaikutusta.
Juha Föhr luotan sinuun anna meille leppeän lämmin kesä ei muihin ole luottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä aikavälillä tuo mitataan? Viime kesä oli surkea. Esim. 2010, 2011 ja 2017 kesinä oli hellettä monta viikkoa putkeen. Viime kesänä oli vain kylmä höystettynä muutamalla lämpimällä päivällä siellä täällä.
Kesä-heinä-elo. Viimeksi on ollut yhtä lämmintä vuonna 1937. Hellepäiviä oli eniten mittaushistoriassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hellekesä? Missä minä asun, niin hellettä taisi olla viikon verran koko kesänä.
Missä asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin edes on viimeeksi ollut hellekesä? Viime kesänä ei ainakaan. Oli niin viileää koko kesän, että ei päässyt lähes ollenkaan rannalle tai maauimalaan uimaan. Olisipa tuleva kesä sellainen, että tarkenisi uida ja käydä vesipuistossa.
Tämä. Viime kesänä ei ollut montaa päivää, jolloin olisi pystynyt olemaan ilman hupparia tai neuletta.
Tänä kesänä haluaisin nauttia lämmöstä.
Hellettä oli touko-syyskuussa jossain päin Suomea 71 päivänä, kun pitkän ajan keskiarvo on noin 36 hellepäivää. Tämä on suurin vuoden mitattujen hellepäivien määrä Suomessa. Yksittäisistä havaintoasemista eniten hellepäiviä touko-syyskuussa oli Lappeenrannan Konnunsuon havaintoasemalla, 40 päivää. Utsjoen Kevolla hellepäiviä oli 25 kappaletta, mikä on uusi havaintoaseman ennätys
Noista hellepäivistä omalle kohdalle taisi sattua ehkä viisi.
alle 300e pikkuset siirrettävät ilmastointilaitteet...
Noh, ei raha riitä, ku pitää herkutella ,muuten vois laihtua
Anna meille sellainen kesä kun ansaitsemme ja anna meille typeryytemme anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä oli niin viileää, että kaikki kesäksi ostetut vaatteet jäi käyttämättä. En nyt joka kesä osta uusia, mutta viime vuonna ostin vanhojen kuluneiden tilalle uusia. No, nyt ne on uusia tänäkin vuonna. Toivottavasti ne saa nyt käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä oli niin viileää, että kaikki kesäksi ostetut vaatteet jäi käyttämättä. En nyt joka kesä osta uusia, mutta viime vuonna ostin vanhojen kuluneiden tilalle uusia. No, nyt ne on uusia tänäkin vuonna. Toivottavasti ne saa nyt käyttöön.
Missä ihmeessä olet ollut? Itse olin pääasiassa Joensuussa ja hellepäiviä oli melkein 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä-heinä-elo. Viimeksi on ollut yhtä lämmintä vuonna 1937. Hellepäiviä oli eniten mittaushistoriassa.
Saisiko jotain lähdettä tälle, kiitos.
T. En muista, kuin pari lämmintä päivää viime kesältä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä olet ollut? Itse olin pääasiassa Joensuussa ja hellepäiviä oli melkein 30.
Pk-seudulla. Kylmä kesä oli.
Ei liian kuumaa, ei liian kylmää. Sopiva.
Rakas jumala. Anna lottovoitto. En jaksa käydä enää töissä.
Muuten toivoisin viileää kesää, mutta kun on nuo kaksi alle kouluikäistä lasta, niin sais olla hellettä että pääsevät pienet uimaan.
Pääkaupunkiseudulla ei ainakaan viime kesä ollut hääppöinen. Muutenkin Suomen kesä on ihan liian epävakaa ja ötököiden takia myös epämiellyttävä, ellei sitten pysyttele kaupungissa, jossa saa suht rauhassa olla hyttysiltä ja paarmoilta.
Mä en tykkää kylmästä ja siksi säästänkin rahaa ja aina keskellä talvea menen kanarialle talvea pakoon.
Tee sä kans samoin ja säästä nyt ja lähde heinäkuussa Islantiin tai Grönlantiin.