Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakas jumala. Anna meille viileä kesä. En jaksa toista hellekesää

Vierailija
28.02.2025 |

Aamen.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÄRSIKÄÄ TALVIHUORAT!!! Tulossa kaikkien aikojen hellekesä! Ennätys menee rikki jo pääsiäisenä. 

Kesäihmiset on kyllä aina niin lämpimiä ja ystävällisiä 😊

Vierailija
22/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas jumala. Anna ensi kesäksi aurinkoa, lämpöä ja kunnon hellettä, jotta kesä tuntuu kesältä. 

Mä olen aina ihmetellyt mitä niillä "kunnon helteillä" sit tehdään?

Ei mulla ainakaan ole lämmön ja pahentuvan unettomuuden takia jaksamista mihinkään normaaliin vaikka tavallisesti harrastan urheilua ympäri vuoden. 25 asteen pakkasellakin pystyy pukeutumaan ulos niin että liikunta on miellyttävää, 25 asteen lämmössä auringon paahteessa se on vaan tyhmää ja vaarallista.

25 vaarallista? Mulla normaali sisälämpö talvella. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, rukoikseen tullaan vastaamaan.

Väitän heinäkuussa olevan sateista ja kahdenkympin kieppeillä. Max 2kpl hellepäiviä nippanappa.

Näitä ennustajia on joka lähtöön. Niinkuin maailmanlopuistakin. Niitä kylvetään niin että joku sattumalta osuu oikeaan ja pääsee sanomaan -nääs ny, oli oikeassa. Säätä voi rukoilla ja pyytää. Miljoonia ihmisiä pyytää lämmintä ja toinen puoli pyytää kylmää. Mitä Jumala tekee? Viisaudessaan hän toimii niin että luonto voi ja kukoistaa hyvin, tarkoituksella taas kuivuus voi olla herätys ihmisille, tai kylmyys / kuumuus. Sitä pyytämällä ei pieni ihminen voi ymmärtää miksi.. ja hylkää koko uskonsa. Te vähäuskoiset, älkää aina pyytäkö vaan myös antakaa.Vaikka Kiitokset että ei ole vielä kylmempää tai vielä kuumenpaa.

<

Lue uudelleen vastaukseni; kaikella on tarkoitus. Yksittäinen raksaäijä voi joutua tekemään helteelläkin töitä. Teetkö ulkoraksatöitä mieluummin pakkasella? Luonto tarvitsee kuivuutta ja joskus kosteutta. Osalla ravistellaan ihmistä, ihmisen aiheuttamat muutokset, nääs!

Vierailija
24/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakas jumala. Anna ensi kesäksi aurinkoa, lämpöä ja kunnon hellettä, jotta kesä tuntuu kesältä. 

Ei mulla ainakaan ole lämmön ja pahentuvan unettomuuden takia jaksamista mihinkään normaaliin vaikka tavallisesti harrastan urheilua ympäri vuoden. 25 asteen pakkasellakin pystyy pukeutumaan ulos niin että liikunta on miellyttävää, 25 asteen lämmössä auringon paahteessa se on vaan tyhmää ja vaarallista.

Sä juoksentelet siellä 10 kilometrin lenkkejä ja aurinko paahtaa niskaan?

Tuskimpa.

Vierailija
25/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin edes on viimeeksi ollut hellekesä? Viime kesänä ei ainakaan. Oli niin viileää koko kesän, että ei päässyt lähes ollenkaan rannalle tai maauimalaan uimaan. Olisipa tuleva kesä sellainen, että tarkenisi uida ja käydä vesipuistossa.

Vierailija
26/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi saisi jatkua ikuisesti. Inhoan kesää ja kaikkea kesässä. 

Vierailija
27/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskimpa.

Jos olisi koko kesän kuuma. Siihen kyllä tottuisi. Olen kuumanakin kesänä juossut koko kesän. Oikeaa nesteytystä se vaatii.

Ymmärrän helteestä valittamisen, jos on sairas. Muissa tapauksissa ihmisen keho kyllä sopeutuu. 

Vierailija
28/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvi saisi jatkua ikuisesti. Inhoan kesää ja kaikkea kesässä. 

Ihannepaikkasi on hauta. 

Vierailija
29/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyvää muka on liian paljastavasti pukeutuneita ihmisissä, liian kirkkaassa auringossa, liiassa valoisuudessa, tunkkaisuusessa, kuumuudessa, siinä, että kuumuuden takia on ihan lamaantunut, ei pysty nukkumaan, ihmiset ovat ihan sekaisin, koululaiset ja teinit, joilla on liian pitkä loma, eikä rahaa tai mitään tekemistä, kaikissa ötököissä, jotka tunkevat sisään ja pistävät, eikä noita saa millään ajettua ulos, eikä ikkunoita voi pitää auki? Tätä kaikkea on Suomen kesä, eikä siinä nyt vaan ole mitään hyvää.

Vierailija
30/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää tapoin sun jumalas

t:vihtahousu

Vierailija
31/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää muka on liian paljastavasti pukeutuneita ihmisissä, liian kirkkaassa auringossa, liiassa valoisuudessa, tunkkaisuusessa, kuumuudessa, siinä, että kuumuuden takia on ihan lamaantunut, ei pysty nukkumaan, ihmiset ovat ihan sekaisin, koululaiset ja teinit, joilla on liian pitkä loma, eikä rahaa tai mitään tekemistä, kaikissa ötököissä, jotka tunkevat sisään ja pistävät, eikä noita saa millään ajettua ulos, eikä ikkunoita voi pitää auki? Tätä kaikkea on Suomen kesä, eikä siinä nyt vaan ole mitään hyvää.

Pessimisti. Kokeile joskus olla optimisti, jos uskallat

Vierailija
32/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin edes on viimeeksi ollut hellekesä? Viime kesänä ei ainakaan. Oli niin viileää koko kesän, että ei päässyt lähes ollenkaan rannalle tai maauimalaan uimaan. Olisipa tuleva kesä sellainen, että tarkenisi uida ja käydä vesipuistossa.

Tämä. Viime kesänä ei ollut montaa päivää, jolloin olisi pystynyt olemaan ilman hupparia tai neuletta.

Tänä kesänä haluaisin nauttia lämmöstä.

Vierailija
33/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskimpa.

10km on ihan lasten pyllyilyä vielä. kyll mää juoksen ja sää vikiset

Vierailija
34/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun ulkolämpötila on pari astetta plussalla niin hellevalittajat jo aktivoituu :)

Vierailija
35/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä o mukavaa retkeillä uida ottaa aurinkoa kuin veneillä. Oikein mukavaa lämmintä kesää. T paita ja sandaalit. Merivesi lämpiää ja järvet joten kaikkea kivaa tiedossa. Jäätiköllä sulaa jäät ja kalastajat pääsee ongelle. Veneet liikkumaan. Kesä vaatteet esiin toukokuussa . Nytkin on aurinko paistellut hiukan ruskettaa ja antaa vitamiinia. Hienoa että tulee pitkä kesä kasviksille ja omenapuille. Kauniit kukkaset tuo iloa väreillään. Niinkuin virsi ; soi kunniaksi luojan . Tai virsi ; jo ( vihdoin) joutui armas ( rakas) aika ja suvi ( kesä) suloinen . ( Viron kieli ja suomen kieli ) . KAUNIISTI joka paikkaa koristaa KUKKANEN. Flovers. Ajatelkaa aikoja kun ei ollut vielä taloissa öljy eikä sähkö lämmitystä vaan puilla lämmitettiin uunit. Kylmässä pakkasessa 30-40 astetta kylmää. Asunnoissa oli kylmää ikkunat vain yksin tai kaksin kertaisia nykyään 3. Ikkunoita tiivistettiin milloin milläkin ja ei ollut edes toppakenkiä keksitty. Paleltumisvammat oli yleisiä kuin autot oli kylmiä saati sitä ennen autoja aikaa. Oli hevoset. Kiitollisina mielin kiitetään kesän lämmöstä. Jos ei olisi lämmitystä taloissa tekin jäätyisitte. Ja kiitollisena kesästä sillä ilman kesää ei ole ruokaa !!! Kesän aikana on kiireitä työtä ruuan tuotannossa sillä koko talven ruoka tuotetaan kesällä . Sinä kesän vihaaja et ymmärrä elämästä mitään vielä ehkä se muuttuu kun saat koulutusta. Vai millaisen pellon ajattelit lumihankeen kylvää pakkasella tai elukat kärsii sairastaa kylmissä navetoissa pimeän kylmän ajan. Nekin on onnellisia päästessään kesällä ulos lämpöön. Ennen meillä ei ollut jääkaappeja vaan maakellarit ja kellarit talojen alla missä säilytettiin sipulit ja perunat talvella. Talojen kivijalassa oli kellari missä ruoka ei ihan jäätynyt mutta säilyi kuten juurekset. Talojen pihoilla oli ennen jääkaappeja maakellarit kaivettu kuoppa missä ruokaa talveksi. Sitä ennen piti kasvattaa sitä ruokaa ensin kesän ajan kasvimaalla. Kiitollisin mielin on kiitetty lämpimistä ilmoista ja kesän päivistä että ne lantut perunat sipulit kypsyy. Ei elämä ole täällä jäätiköllä ollut mikään vitsi vaan kovaa työtä. Lapset 30 asteen pakkasella paletumis vammoja ja koulumatkat suksilla tai kelkalla. Puita pilkkomaasa ja uuneja lämmittämässä . Kyllä siinä on kiitelty . Luojaa. Ikkunat oli jäässä ennen. Nykyään on lämmitys ja 3 kertaiset lasit ja tupla ovet. Ihan ei kannata Afrikan rakennustyyliä täällä kylmässä soveltaa. Voit pakastaa lunta kesäksi pakastimessa ja jäätä tai matkustaa vuorille missä on lunta aina. Grönland sopii niille jotka pitää ikijäästä. Sielläkään ei enää asuta lumilinnoissa igluissa. On oikein talot.  

Vierailija
36/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Jeesus ruuastamme ja kauniista lumesta mikä hedelmöittää maata ja kiitos kauniista kesästä mikä tuottaa meille ruokaa ja kukkia kuin lämmittää pellot ja talot. Aamen. Kiitollisin mielin vie pois Sodoman väki . Aamen. 

Vierailija
37/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ennen ollut mitään asfaltteja. Hiekkatie tai mukulakiviä. Nämä nykyajan laatat on keksitty myöhemmin kuin patterit ja vesikierto lämmitys. Vielä 90- luvulla paleli sairaaloissa hoitajatkin villatakeissa vielä. Nykyään voi hyvin lisätä pari astetta talvikauden huoneiden lämpötilaan. Ulkoa puskevat kyllä viima vaikuttaa edelleen. Muistakaa että maanjäristyksessä lasiseinä ja katokset on tosi vaarallisia. Jos et pääse aukealle paikalle mene pöydän alle. Johonkin mihin ne ei putoa. Eikä ikkunat. Kun hiihtää pitkään verenkierto paranee ja alkaa olla lämmin. Kun on paikallaan kuten potilaat heillä on kylmä koska verenkierto minimissä liikunnan puutteen takia. Jumppa ja hieronta kuin liikuttelu auttaa. Onneksi on kuntopyörät ja muut välineet. Pienipalkkaiset ihmiset liikkuu kylmässä talvella ennen ohuissa vaatteissa ja jäätyi työmatkoilla ennen ja nyt. Onneksi jopa kirppikseltä voi ostaa kuin ale myynnistä toppiksia. Ulkomaan matkoilta kannattaa aina ostaa pyyhe kuin täkki tai toppis tai sandaalit. Ne on siellä halvempia. Meillä maksaa lämmitys kuin kuljetus. Meillä on kaikessa pakkaslisä. Luistelu vaihtuu uintiin kesällä ja lumen luonti viljan puintiin. Ahkerasti kasvimaalla. 

Vierailija
38/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap lihava joka kärsii kesän lämmöstä?

Vierailija
39/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Viime kesänä ei ollut montaa päivää, jolloin olisi pystynyt olemaan ilman hupparia tai neuletta.

Tänä kesänä haluaisin nauttia lämmöstä.

Hellettä oli touko-syyskuussa jossain päin Suomea 71 päivänä, kun pitkän ajan keskiarvo on noin 36 hellepäivää. Tämä on suurin vuoden mitattujen hellepäivien määrä Suomessa. Yksittäisistä havaintoasemista eniten hellepäiviä touko-syyskuussa oli Lappeenrannan Konnunsuon havaintoasemalla, 40 päivää. Utsjoen Kevolla hellepäiviä oli 25 kappaletta, mikä on uusi havaintoaseman ennätys.

Vierailija
40/85 |
28.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän viime kesä ollut erityisen lämmin? Alkukesästä toki muutama viikko korkea lämpötila mutta toisaalta ilma oli kuiva ja hyvin tuulista, ei tuntunut yhtään kuumalta. Koko loppukesä taas oli jatkuvaa epävakaata säätä eikä edes lämpötila ollut korkealla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi