Kreeta vai Rodos ?
Eka matka Kreikan suuntaan suunnitteilla; Kreetaa ja Rodosta tasaisesti suositeltu kumpaakin mutta ilman sen kummempia perusteita niin kertokaas te nyt kumpaan mennä?
tavoitteena palkintomatka itselle, ei lapsia, ei puolisoa, helppoa hengailua viikoksi, ei tarvetta yöelämälle
Kommentit (91)
Aina ihmettelen näitä "Ehdottomasti-kommentteja". Miksi kukaan on niin ehdoton?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko se koko saari kiertää, kun lomalle menee?
Ei missään nimessä, koko loma menee hotellin uima altaalla aurinkotuolissa.
Karpathos, Kos, Skiathos voisivat myös sopia sulle. Pienia, rauhallisia ja helppoja kierrellä.
Kreetalla Haniasta pohjoiseen on paljon hyviä kohteita. Jo mainittu Plakias, miehen kanssa oltu useamman kerran sitä lähellä olevassa hotel kallistonissa, upea, on kyllä enemmän couples hotel mutta lähistöllä on paljon muitakin. Pääsee ilmastoidulla bussilla Haniaan 20min. Hyvät rannat.
Vierailija kirjoitti:
Ensi kommenttien perusteella siis Kreeta: saaren koolla ei nyt pahemmin väliä, ajatuksena on tosiaan vaan olla tekemättä ja vaikka näkemättäkin mitään, periaattessa siis sunny beachin tapainen turistirysäkin olisi ok, mutta kännäävät britit naapurissa ei kiinnosta niin siksi näitä kahta saarta mietin
onko saarten tuntijoilla kohde-vinkkejä? Ruoka ja lepo nyt tärkeimmät asiat
Näiden lomasuunnitelmien perusteella sanoisin, että ei väliä kumman saaren valitset, sillä molemmilla riittää nähtävää. Kannattaa varmaan tarkemmin miettiä sopivaa hotellia: iso resort/pieni hotelli/asunto, minkälaisia palveluja ja aktiviteettaja haluat hotellilla, all inclusive vai ei, sijainti kylän vai luonnon keskellä, kuinka lähellä rantaa, etäisyys lentokentästä jne.
Kiitos, alan tutustumaan Kreetan kohteisiin tarkemmin 👍
Kreeta tuntuu aidommalta ja ainakin jos autoilu yhtään innostaa, niin sinne. Todella hienoja päiväretkipaikkoja vaikka joka päivälle. Hintatasokin on vähän edullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kreeta. Itse olen allerginen Rodoksen hyttysille. Rodoksella ollut myös noro-ongelma.
Keväällä Rodokselle, tuo **aska tauti alkaa jyllään toden teolla syksypuolella.
Kai se on tuurissaan.
Olihan tuolla epidemia viime syksynäkin. Paikallinen huoneiston omistaja missä majoituttiin syyllisti ravintoloita, jotka hänen mielestään tekevät ruokia vanhentuneista elintarvikkeista sesongin loppuessa.Itsekkin olen satavarma että taudin sain ravintolasta.
NIin. Ja, kun me olimme, kaikki olivat terveenä. Mutta tottakain omat huonot kokemukset aiheuttavat inhoreaktion.
Helpoimmin sen kai saa buffaravintolasta, all inc missä mukulat sörkkii sormineen vuorotellen nenäänsä, piliänsä ja ruokalaareja. Meillä ei kummallakaan ole ikinä ollut siellä vatsatautia, missään muuallakaan kuin Rodoksella.
Rodoksen kaupunkiin menijöille tiedoksi että Mitis Grand hotellia uudistetaan, minkä vuoksi koko kortteli on purettu ja sen myötä monet kaupat ja ravintolat on hävinneet alueelta. mm. Arena Bar
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi kommenttien perusteella siis Kreeta: saaren koolla ei nyt pahemmin väliä, ajatuksena on tosiaan vaan olla tekemättä ja vaikka näkemättäkin mitään, periaattessa siis sunny beachin tapainen turistirysäkin olisi ok, mutta kännäävät britit naapurissa ei kiinnosta niin siksi näitä kahta saarta mietin
onko saarten tuntijoilla kohde-vinkkejä? Ruoka ja lepo nyt tärkeimmät asiat
Näiden lomasuunnitelmien perusteella sanoisin, että ei väliä kumman saaren valitset, sillä molemmilla riittää nähtävää. Kannattaa varmaan tarkemmin miettiä sopivaa hotellia: iso resort/pieni hotelli/asunto, minkälaisia palveluja ja aktiviteettaja haluat hotellilla, all inclusive vai ei, sijainti kylän vai luonnon keskellä, kuinka lähellä rantaa, etäisyys lentokentästä jne.
En halua all Inc hotelliin, saa olla vähän syrjemmässä, ei tarvii olla mitään ohjelmaa, uima-allas kiva lisä mutta rannan läheisyys oleellisempi juttu, joku kaupan tapainen mistä saa aamupalaksi jotain napattua helposti suht lähellä; nämä speksit riittävät mulle
Ei kumpikaan. Älkää matkustamo Kreikkaan, koska siellä ei ole eläimillä mitään oikeuksia. Teki pahaa katsoa niitä kissoja ja koiria, joita oli siellä paljon vapaana pitkin katuja. Jotain eläinsuojelujärjestöjä tuolla on, mutta aika voimattomia nekin ovat, kun suurimmalle osalle kreikkalaisista on ihan sama miten niitä eläimiä siellä kohdellaan. Päästävät omia kissojaan pitkin poikin menemään, hylkäävät niitä ja senhän tietää mitä siitä seuraa. Täysin välinpitämättömiä ihmisiä, kun eivät huolehdi omistaan. Ei ole sivistynyt yhteiskunta tuollainen ja en ikinä matkusta Kreikkaan.
Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. Rodoksella Rodoksen kaupungissa on paljon tekemistä ja näkemistä. Meri on aina lähellä, vaikka onkin kaupungissa. Menisin sinne.
En suosittele matkaa heinäkuussa. Silloin on lähes tappavan kuuma. Myös kesäkuu voi olla niin kuuma, että lämpötila hipoo 40 astetta. Matkaan kannattaa lähteä jo toukokuussa, jos se on mahdollista.
Eikös se ole ihan saakelin sama millä saarella on jos meinaa olla "tekemättä ja vaikka näkemättäkin mitään"? Joku all inc aikuisille, ellei halua maata altaalla melskaavien mukuloiden keskellä.
Itse oon käynyt sekä Rodoksella että Kreetalla reilu 10 kertaa, nykyään oon enemmän tykästyn Rodoksen kaupunkiin, mulle/meille ei sovellu lomaresortit tms kun harrastetaan muutakin kuin auringonottoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kumpikaan. Älkää matkustamo Kreikkaan, koska siellä ei ole eläimillä mitään oikeuksia. Teki pahaa katsoa niitä kissoja ja koiria, joita oli siellä paljon vapaana pitkin katuja. Jotain eläinsuojelujärjestöjä tuolla on, mutta aika voimattomia nekin ovat, kun suurimmalle osalle kreikkalaisista on ihan sama miten niitä eläimiä siellä kohdellaan. Päästävät omia kissojaan pitkin poikin menemään, hylkäävät niitä ja senhän tietää mitä siitä seuraa. Täysin välinpitämättömiä ihmisiä, kun eivät huolehdi omistaan. Ei ole sivistynyt yhteiskunta tuollainen ja en ikinä matkusta Kreikkaan.
Vaikene ituhippi
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko se koko saari kiertää, kun lomalle menee?
Ei välttämättä - kukin tyylillään
Vierailija kirjoitti:
OT. Minä taas tykkäisin juuri kissojen takia matkustaa Kreikkaan, mutta Kreikka on kehitysmaa. Paperia ei saa heittää vessanpönttöön. Yök. Valitsen Välimeren risteilyn ja vain piipahdan päivisin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole ihan saakelin sama millä saarella on jos meinaa olla "tekemättä ja vaikka näkemättäkin mitään"? Joku all inc aikuisille, ellei halua maata altaalla melskaavien mukuloiden keskellä.
Itse oon käynyt sekä Rodoksella että Kreetalla reilu 10 kertaa, nykyään oon enemmän tykästyn Rodoksen kaupunkiin, mulle/meille ei sovellu lomaresortit tms kun harrastetaan muutakin kuin auringonottoa.
Me on oltu lomaresortissa. Sieltä pääsee kyllä poiskin, mutta toisaalta on kiva että on se uima-allas ja muut vieressä. Meillä on ollut siis ohjelmassa sekä kaikenlaista muuta (Kreetalla on kivoja vaellusreittejä jne) että uima-altaalla loikoilua.
Vierailija kirjoitti:
Kreetalla Haniasta pohjoiseen on paljon hyviä kohteita. Jo mainittu Plakias, miehen kanssa oltu useamman kerran sitä lähellä olevassa hotel kallistonissa, upea, on kyllä enemmän couples hotel mutta lähistöllä on paljon muitakin. Pääsee ilmastoidulla bussilla Haniaan 20min. Hyvät rannat.
Tarkoitat varmaan Plataniasta, pahinta turistirysää? Plakias on etelärannikolla.
Olen käynyt molemmissa, Kreetalla monta kertaa, Rodoksella vain kerran Rodoksen kaupungissa. Välttelin aikoinaan Rodosta, kun luulin sen olevan toivoton junttimesta. No ei ole. Siellä on paljon nähtävää ja koettavaa.
Kreeta on ehkä rennompi ja siellä on enemmän kohteita.
Jos menisin yksin, menisin joko Rodoksen kaupunkiin jälleen tai Kreetalla Rethimnoniin. Molemmissa pitkät upeat rannat sekä oikea pikkukaupungin fiiliis, ei pelkkä turismin ympärille syntynyt kylä. Hyviä ravintoloita paljon.