Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti myöntää huijauksen Anteeksi Pekka -kampanjassa

Vierailija
27.02.2025 |

Äidin sähköpostista lähetettiin tunnustusviesti avustusyhdistyksen puheenjohtajalle.

Sosiaalisessa mediassa levinnyt Anteeksi Pekka -kampanja on saanut uuden käänteen. Nyt äiti on myöntänyt huijauksen tunnustusviestissä, jonka avustusyhdistyksen puheenjohtaja Heidi Jaari on välittänyt Helsingin Sanomille.

Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä, äiti kirjoitti HS:n mukaan.

Henkilö sanoi myös maksavansa kaikki rahat takaisin.

Hyväntekeväisyysjärjestö Apuna ry:n suljetussa Facebook-päivityksessä oli julkaistu aiemmin päivitys, jonka mukaan alaikäisen Pekan perhe tarvitsee rahaa. Sosiaalisessa mediassa julkaistujen viestien mukaan Pekka olisi sittemmin tehnyt itsemurhan koulukiusaamisen takia.

IS selvitti, että ketään Pekan ikäistä ja nimistä henkilöä ei Suomessa ollut.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011063089.html

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai rikokset kuitataan nykyään anteeksipyynnöllä? Mielenkiintoista.

Vierailija
2/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävä yritys, mitään 15-vuotiasta Pekkaa tai sen äitiä ei ole olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muistelisin, että Enkeli-Elisan sepittänyt henkilö jopa palkittiin? Samalla logiikalla tämäkin pitäisi kai palkita? 

Vierailija
4/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka-parka. Nuorena lähti 🙃 mutta rikkaampana.

Vierailija
5/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apunassa on täytynyt olla joku jutussa mukana. Yhdistyksen tlit täytyy joka tapauksessa tarkistaa.

Vierailija
6/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekka, sen muija ja Heidi Jaari kuuluu vankilaan.

Vierailija
7/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai rikokset kuitataan nykyään anteeksipyynnöllä? Mielenkiintoista.

"Sori siitä"

Vierailija
8/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka toi huijari kehtaa? Niin törkeää käyttää ihmisten hyväntahtoisuutta hyväkseen. Ja kuinka toi vaikuttaa siihen että monet tarvitsevat jäävät ilman apua

Vierailija
9/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka toi huijari kehtaa? Niin törkeää käyttää ihmisten hyväntahtoisuutta hyväkseen. Ja kuinka toi vaikuttaa siihen että monet tarvitsevat jäävät ilman apua

Tuossa Hesarin artikkelissa näkyy kuvakaappaus siitä "anteeksipyyntö" viestistä. Huvittaa kyllä tuo loppukohta: "En todellakaan halunnut että tästä tulee tällaista enkä miettinyt yhtään pidemmälle asiaa". Nii varmaan joo... Kommenteissa ollut että sama "perhe" pyytänyt rahaa paljon aiemminkin

Vierailija
10/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä että ihmiset tuuppaavat hyvin innokkaasti rahaa tällaisiin tapauksiin. Vaikka Pekka olisikin ollut totta, ei häntä rahalla olisi saanut takaisin. Outoa toimintaa rahaa lähettäneiltä ihmisiltä.

Vierailija
11/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Pekka vainaa vetää kunnon kolmen promillen kännit ja hyppää mopon sarviin ja lähtee tien päälle. Ennen sitä pekkapoika vetää muijaansa kuokkaan.

Vierailija
12/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole yhtään omatuntoa tuolla huijarilla.

Vierailija
13/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda Merja Mellu Rantasalmea, joka pyörittää koko Apuna ry:n toimintaa.

Vierailija
14/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä unohda Merja Mellu Rantasalmea, joka pyörittää koko Apuna ry:n toimintaa.

Merja ja Heidi linnaan.

Vierailija
15/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuna ry:n oma toimintakin on aika epämääräistä. 

Vierailija
16/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä että ihmiset tuuppaavat hyvin innokkaasti rahaa tällaisiin tapauksiin. Vaikka Pekka olisikin ollut totta, ei häntä rahalla olisi saanut takaisin. Outoa toimintaa rahaa lähettäneiltä ihmisiltä.

Talo palaa niin keräys pystyyn.  Vakuutus kyllä korvaa ja hoitaa, jos ei ole vakuutusta niin kärsiköön nahoissaan.

Vierailija
17/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aika"? Se on äärimmäisen epämääräistä, ollut jo vuosia. Ei tämä ole sen ensimmäinen huijaus.

Vierailija
18/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miten joku hyväntekeväisyysjärjestö voi toimia näin: lahjoitukset pyydetään mobilepaylla suoraa jollekin Pekalle? Tarkastamatta mitenkään, että mikäs Pekka siellä vastaanottajana on. Vaikuttaa kyllä hämärältä, ettei vaan olisi kuitenkin hyväntekijäkin juonessa mukana?

Vierailija
19/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi Pekka kun en ehtinyt lahjoittaa äiti parallesi rahnaa.

Vierailija
20/32 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Aika"? Se on äärimmäisen epämääräistä, ollut jo vuosia. Ei tämä ole sen ensimmäinen huijaus.

Ainakin Heidi J. patsastelee instassaan milloin missäkin päin maailmaa lastensa kanssa. Aika hyvä elintaso yh-lentoemännällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän