Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisolle motivaatiota terveellisempiin elämäntapoihin

Vierailija
27.02.2025 |

Avovaimoni on päässyt esikoislapsen jälkeen aika heikkoon fyysiseen kuntoon, ei harrasta minkäänlaista liikuntaa ellei työpaikassaan ole joku ulkoilupäivä tms. Tekee siis kolmivuorotyötä, ja vapaa-aika menee lähinnä sängyn/tai sohvan pohjalla ja puhelinta selaten. Nukkuu myös tosi pitkiä päiväunia. Ymmärrän sen, että kolmivuoro voi olla raskasta, mutta sitä suuremmalla syyllä olisi hyvä pitää terveellisistä elintavoista kiinni, varsinkin kun kotona asuu myös pieni lapsi.

Energiajuomia kuluu useita tölkkejä viikossa, ja syöminen on tosi epäsäännöllistä sekä usein aika hiilaripitoista. Hän saa harvoin nukuttua kunnon yöunia, koska joka paikkaa kolottaa ja koskee usein, ja raskaan työn jälkeen ei ole puhtia vapaa-aikana oikeastaan mihinkään. Olen ehdottanut hänelle että voitaisiinko ruveta käymään edes pari kertaa viikossa kävelylenkillä, mutta se on kuulemma tylsää eikä hän saa sitä mitään mielihyvää.

Alkaa turhauttamaan. Vaikka minua ei todellakaan haittaa, jos on ylimääräistä painoa ja on vähän pyöreyttäkin, mutta sitten kun ylipainoa alkaa olla se 30-40kg niin kyllä se vähän vaikuttaa jaksamiseen ja vireyteen.

Olen ottanut asian useamman kerran puheeksi ja kertonut olevani huolissani hänen terveydestään. Monesti olen saanut vastauksen "sano vaan suoraan jos oon läski enkä miellytä enää". En tiedä, alkaa olla vähän epätoivoinen olo. Rakastan häntä, mutta tämä asia kieltämättä rasittaa koko perhettä jossain määrin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moti vaatio on jokin hämärä vaatimus. Lykytä vaikka lyikkyä ja hae mulle päihteitä.

Vierailija
2/3 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on mahdollisesti masentunut ja ei anna paskaakaan. Anna hänen nukkua alkuun ja vie lääkärille 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon impannut yhteensä varmaan kymmeniä tunteja ja oon 100% kunnossa vaikka oon impaanut varmaan 100 tuntiakin impannut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä