Kuinka erilaista on elämänkatsomustiedon vs. uskonnon opetus koulussa?
Emme kuulu kirkkoon, mutta lapsi on tähän asti osallistunut uskonnonopetukseen, koska pienessä kyläkoulussa elämänkatosomustiedossa on ollut vain muutama oppilas eri luokilta, eikä lapsi ole halunnut erottua joukosta. Nyt on menossa yläkouluun, jossa useampi sata oppilasta joten varmasti et:n opetus ihan kunnolla järjestetty.
Kannattaisiko siirtyä siihen? Kuinka erilaista se on? Tuleeko ongelmia osaamisessa, jos on edeltävät 6 v. opiskellut uskontoa? Tarkoitan siis, että onko et:ssä esim. jotain filosofian asioita, jotka oletetaan että yläkoulussa jo osataan?
Kommentit (5)
Olen myös vaihtanut aikanaan. Sanoisin, että uskonto oli enemmän sellaista historia/kulttuuri opetusta, ja elämänkatsomustieto sitten kallistui enemmän filosofian suuntaan. Silloin ei ainakaan siihen mitään pohjaa vaadittu ja vaihto oli ihan saumaton, toki siitä on jo viitisentoista vuotta aikaa.
Uskonnossa on jo alaluokilla kokeita, joihin pitää lukea paljon. Et:n kokeet on ainakin oman lapsen kohdalla olleet enemmän sellaista pohdintaa kuten kirjoita essee aihesta x ja perustele. Kutosluokka meneillään.
humppilan kunta jakaa kortonkeja 10v lähtien ja opettaa miten tytöt voivat kurkulla tyydyttää itsensä. pojille käteen veto ohjeita. kunta jo ennestäänkin johtaa suomen insesti tilastoja. kiertäkää kaukaa viher woke kunta.
Vierailija kirjoitti:
Et:ssä luetaan Marxin "Pääoma" ja opiskellaan Nietzschen filosofiaa. Opettajasta riippuen opetus painottuu joko kommunismin tyrkyttämiseen tai kristinuskon pilkkaamiseen. Toki näitä molempia on, mutta yleensä toinen on enemmän esillä.
Miksi valehtelet? Eikö sinun jeesuksesi kieltänyt sellaisen touhun?
Et:ssä luetaan Marxin "Pääoma" ja opiskellaan Nietzschen filosofiaa. Opettajasta riippuen opetus painottuu joko kommunismin tyrkyttämiseen tai kristinuskon pilkkaamiseen. Toki näitä molempia on, mutta yleensä toinen on enemmän esillä.