Isossa kodissa asuvat. Pidättekö valoja monessa huoneessa iltaisin päällä?
Kommentit (14)
En pidä valoja lainkaan päällä. Tykkään pimeästä ja minulla on hyvä hämärä/pimeänäkö.
Siinö huoneessa missä olen. Jos menen hakemaan jotain toisesta huoneesta enkä ole poissa kauaa en ala valoja sammuttelemaan siitä toisesta
Ei.
Tällähetkellä on valot vain pöytälamppu 1/3 mh:ssa, jalkalamppu oh:ssa ja valo keittiön liesituulettimessä.
Toisaalta sähkönkulutuksen takia ei tarvitse ledien kanssa säästellä
Kaikissa huoneissa täydet valot koko ajan, minkä olen hereillä hämärän aikaan. Asun yksin ja käytössä on keittiön lisäksi 4 huonetta.
Jos tiedän että, en ole menossa siihen huoneeseen takaisin piakkoin. Sammutan valon
Pieniä tunnelmavaloja ja kynttilöitä vain sohvalla miehen kanssa kiehnätessä😍
Ledivalot, en rupee niitä erikseen miettimään et jääkö palamaan vai ei, sähkön hinnan puolesta ei siis mitään merkitystä. Yöksi sammutan kaikki sisävalot kaukosäätimestä ja kytken ulkovalot päälle.
Nykyaikaiset ledit kuluttaa niin vähän sähköä, että pelkällä valaistuksella ei hirveästi saa sähkölaskua kasvamaan. Enemmän sähköä kuluttaa lämmitys ja ikivanhat kodinkoneet.
Mutta en tosiaan polttele tietoisesti koko talossa kaikkia valoja päällä. Joskus jää ns. juhlavalaistus päälle, mutta käyn jossain vaiheessa sammuttelemassa turhimmat. Pihavaloja en pidä päällä, vaan niissä on liiketunnistin.
3h+k+kph+s+khh, pidän iltaisin valot kaikissa huoneissa paitsi kylppärissä ja saunassa, jälkimmäisissä tietysti tarpeen mukaan. On mukavampaa kun on kunnon valot päällä.
Kolmiossani on pimeällä valot eteisessä ( vessa käytävän päässä), keittiössä ja olohuoneessa. Jos teen jotain muissa huoneissa teen siksi aikaa valot niihin.
4h+k+khh+s yksin asun, keittiössä ja telkkarihuoneessa valot, jostain syystä kodinhoitohuoneessakin näyttää olevan, pienempään pitäisi muuttaa, mutta toistaiseksi ole tämän loukossa.
Kyllä. Yöksi sammutan. En jaksa räpsiä valoja edestakaisin.
Noin 30 lamppua eri valaisimissa päällä,ok-talo
En. Ainoastaan tarpeen mukaan. Olisi hullua yksinasuvana pitää valoja kolmessa eri kerroksessa samaan aikaan.