Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko henkilökohtaisen avustajan hommat ihan p**kaa kun niihin ei saada tekijöitä?

Vierailija
26.02.2025 |

Tunteja liian vähän? huono palkka? Vai mikä mättää että kärsivät työvoimapulasta?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pitäisi kertoa tehtävän kuvaus paremmin ja ajat, palkka. Eri tapaukset ovat erilaisia. Ja vaihtonaisia tai miehiä. Ettei ole yhden harteilla kaikki ja mihin tukeutuvat. Myös mitä taitoja vaaditaan tai koulutus.

Vierailija
2/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ ON. Älkää ihmiset suostuko niihin hommiin, niin saadaan epäkohdat oiottua, tai ainakin muualta väkeä hoitamaan nuo hommat, niin ei meidän suomalaisten tarvitse. Tiuskikoot sitten ylimieliset avustettavat suomea huonosti osaaville, jotka ei edes ymmärrä mitä ne sättivät : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin haasteellista työtä. Läheskäään kaikki eivät siihen työhön sovellu. Palkka on mitätön työn vaativuuteen nähden.

Vierailija
4/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on nuoruudesta semmoinen kokemus ylimielisestä avustettavasti, että en pysty tätä avustettavan työnantajamallia mitenkään kannattamaan.

Vierailija
5/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pitäisi kertoa tehtävän kuvaus paremmin ja ajat, palkka. Eri tapaukset ovat erilaisia. Ja vaihtonaisia tai miehiä. Ettei ole yhden harteilla kaikki ja mihin tukeutuvat. Myös mitä taitoja vaaditaan tai koulutus.

Palkan voi kertoa mutta työajat  ja tehtävän kuvaus riippuu täysin avustajasta ja avustettavasta.

Avustaja itse sanoo työnantajalle miten on käytettävissä ja työvuorot tulee sen mukaan ja sen lisäksi voi sanoa mitä työtehtäviä ei tee. Avustaja saa valita avustettavansa ja avustettava avustajansa. Koulutusta ei vaadita minkäänlaista. Ei muullakaan ole mitään koulutusta t: 8v avustajana.

Vierailija
6/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkan voi kertoa mutta työajat  ja tehtävän kuvaus riippuu täysin avustajasta ja avustettavasta.

Avustaja itse sanoo työnantajalle miten on käytettävissä ja työvuorot tulee sen mukaan ja sen lisäksi voi sanoa mitä työtehtäviä ei tee. Avustaja saa valita avustettavansa ja avustettava avustajansa. Koulutusta ei vaadita minkäänlaista. Ei muullakaan ole mitään koulutusta t: 8v avustajana.

Ja näin siis isossa firmassa missä olen töissä. 

Vierailija
7/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likas on olematon. Tässä suurin syy.

Vierailija
8/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Mullakaan 

Vierailija
9/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Likas on olematon. Tässä suurin syy.

Siis liksa eli palkka.

Vierailija
10/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri näin, teen keikkasivutyönä avustajan töitä ja tällä hetkellä on mukava vakiavustettava, jonka kanssa sovin vuorot.

Vierailija
11/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän tunteja jolloin palkka jää pieneksi. Äitimuorille haettiin avustajaa ja vain yksi halukas lopulta löytyi. Avustajan tehtävä oli kevyttä eli ulkoilla muorin kanssa ja olla seurana 3-4 kertaa viikossa 1-2 tuntia. 

Vierailija
12/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutyönä menee, mutta päätyöksi liian pienet tunnit ja palkka.

Vierailija
13/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan avustettavasta. Jotkut avustettavat voi olla tosi hankalia, siitä kielii jos avustajat vaihtuu usein. Jotkut taas tosi mukavia ja työ on melko kevyttä. 

Vierailija
14/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajana menet kohteeseen, jossa avustettava katkera vamu on laittanut hallitsijan kruunun päähänsä ja käskee sinua, eli alamaistaan tekemään kaikki paskahommat. Nekin mitkä saisi itse tehtyä, mutta ei enää viitsi kun on oma orja saatu. Tarkkailee palveletko riittävän hyvin häntä. Jos teet riittävän hyvin ei sano mitään, koska olet vain tehnyt kuten pitääkin. Mutta jos löytyy huomautettavaa niin siitä saa kuulla.

Vierailija
15/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat usein katkeroituneita ja kiukkuisia.

Vierailija
16/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat usein katkeroituneita ja kiukkuisia.

Mulla ei ole ollut yhtään katkeraa ja kiukkuista asiakasta. En edes avustaisi kiukkuista asiakasta.

Vierailija
17/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mutta ne asiakkaat on VAIKEITA  . TODELLA VAIKEITA. Se on niin hankalaa oppia niiden tarpeet niksit ja miten pukea miten päin mikäkin kuin hiukset kuin pesut kuin petaus kuin mihin mitäkin laitetaan. Perushoidollinen koulutus on hyvä kuin kodinhoidollinen. Lastenhoitaminen on sitä kiukuttelua vaatteiden ja muun kanssa mutta myös näissä on sitä. Sitten he tekee usein työtä itsekin ja niitä välineitä pitää osata heille auttaa. Sairaanhoidollista on ihonhoito kuin muu. On joskus avanne ulostuspussin tyhjennys tai makuuhaavoja tai insuliini tai osata kuulolaitteet tai pestä silmälaseja hampaita. Pukea vaatteet on vaikeaa pyörätuolissa. Kenkiä. Kyllä siinä oikeasti pitäisi olla kaksi avustajaa samaan aikaan. Sänkyyn vaatteen vaihto kuin nousu aamulla syömiset. On niitä jotka hoitaa itse itseään ja tarvii vain vähän apua. Vähän kuin taas vuidepotilaiden hoito on selälle raskasta. Olet kokoajan oudossa asennossa kumarassa ja nostelet käännät ja lopulta on selkä kuin ranteet työkyvyttömyydessä. 

Vierailija
18/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustajana menet kohteeseen, jossa avustettava katkera vamu on laittanut hallitsijan kruunun päähänsä ja käskee sinua, eli alamaistaan tekemään kaikki paskahommat. Nekin mitkä saisi itse tehtyä, mutta ei enää viitsi kun on oma orja saatu. Tarkkailee palveletko riittävän hyvin häntä. Jos teet riittävän hyvin ei sano mitään, koska olet vain tehnyt kuten pitääkin. Mutta jos löytyy huomautettavaa niin siitä saa kuulla.

Höpönlöpö. Mulla useampi vakiavustettava. Menen töihin ja tiedän mitkä työt mulle kuuluu ja mitkä ei.  Jos löytyy  muka sanomista mun tekemistä niin sanon takaisin.  Ei kukaan avustettava mua saa tekemään asioita mitkä ei mulle kuulu 

Vierailija
19/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ ei ole vaikeaa eikä varsinaisesti raskastakaan, paitsi henkisesti. Avustettavat lähes poikkeuksetta vaikeita ihmisiä. Yksi kahdeksasta oman kokemuksen mukaan ymmärtää, että avustaja on toimiva käsipari, ei kaleeriorja.

Ei enää ikinä.

Vierailija
20/22 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ei ole vaikeaa eikä varsinaisesti raskastakaan, paitsi henkisesti. Avustettavat lähes poikkeuksetta vaikeita ihmisiä. Yksi kahdeksasta oman kokemuksen mukaan ymmärtää, että avustaja on toimiva käsipari, ei kaleeriorja.

Ei enää ikinä.

Ei niitä vaikeita ole pakko avustaa. Mulla ei 8 vuoteen ole ollut yhtäkään vaikeata avustettavaa. Aino huono puoli tässä työssä on se luppoaika kun esim. 4h työvuorosta niiden hommien tekemiseen menee vaikka tunti ni 3 tuntia on istumista,kahvinjuomista,TV katselua ,puhelimen näpräilyä,juttelua. Siinä pitkästyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän