Paljonko teillä on kaikki toistuvat pakolliset laskut per kuukausi?
Minulla nämä:
Asuntolaina 700
Vastike 260
Sähkö 50
Vesi 20
Autovakuutus 56
Kotivakuutus 16
Lehden digitilaus 18
Työttömyyskassa 5
Autopaikka 30
Yhteensä 1155e/kk
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vuokra 399
Kotivakuutus 10
Sähkö 20
Puhelinliittymä 25
Opintolaina 150
Lisäksi viime vuonna lääkkeet olivat satasen 3 kk välein. Tänä vuonna en ole vielä hakenut mutta luultavasti ovat nyt vuoden vaihteen jälkeen useamman kympin enemmän.
Onpa halpaa sähköä.
Aloituksessa ei auton vakuutus mutta ei autoveroa, ei polttoainekuluja eikä huolto tai korjauskuluja.....moni muitakin vastaavia siitä puuttui.
6 lasta joten vuokra ja ruoka on jo 2300e/kk ja tuohon tulee vielä noin tonnin päälle kaikesta muusta.
Töissä ei ole mitään järkeä käydä, näitä ei saa palkalla maksettua lähimainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ei auton vakuutus mutta ei autoveroa, ei polttoainekuluja eikä huolto tai korjauskuluja.....moni muitakin vastaavia siitä puuttui.
Mistä huoltoasemalta olet ostanut polttoainetta laskulle? Entä miten romu sun auto on, kun sitä pitää toistuvasti kuukausittain käyttää korjattavana?
Kysymys on oikeesti hyvä. Mulla ei oo mitään pakollisia laskuja, koska koen että asuntolainan lyhennys, sähkö jne on -tarpeellisia- hyvän elämän kannalta mutta ei pakollisia. Kukaan auktoriteetti ei pakota minua asumaan sisätiloissa ja käyttämään sähköä ja vesijohtovettä. Pakkoja on sen sijaan lain noudattaminen, oppivelvollisuus, armeija tai sen vastine jne. Jaan menot kahteen kategoriaan: tarpeelliset ja halut eli englanniksi wants and needs. Tällanen filosofia myös voi auttaa jos laskujenmaksu ottaa päähän. Mä oon saanu paljon hyvää ja tarpeellista sen rahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole puhelimia ollenkaan?
Työsuhde-etu. Kuten myös netti.
ap
Työsuhde-etupuhelin on maksullinen.
No eipä siitä mulle mitään laskua tule. Lasketaan osaksi palkkaa.
Meillä on työpuhelimet saatu työkäyttöä varten ettei tarvi omia puhelimia käyttää. Niitä saa käyttää vapaasti myös työajan ulkopuolella. Jotkut ottaa ne mukaansa, minä en. Maksaahan ne kolmekymppiä kuussa firmalle mutta meille ilmaisia eikä tarvi ilmoittaa minnekään.
Sähkö 170 e, puhelimet 60 e, vesi 40 e, netti 34 e, kotivakuutus 50 e ( laskutus 2 kk välein n. 100 e), jätemaksu 17 e. Talo on maksettu.
En ole edes laskenut. Maksan sitä mukaan, kun laskuja tulee. Ja niitähän tulee, ettei säästöön kyllä senttiäkään jää. Itseasiassa lainaakaan en aina kykene lyhentämään, vaan lyhennysvapaita joutuu käyttämään. Ja olen ns. hyvätuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on oikeesti hyvä. Mulla ei oo mitään pakollisia laskuja, koska koen että asuntolainan lyhennys, sähkö jne on -tarpeellisia- hyvän elämän kannalta mutta ei pakollisia. Kukaan auktoriteetti ei pakota minua asumaan sisätiloissa ja käyttämään sähköä ja vesijohtovettä. Pakkoja on sen sijaan lain noudattaminen, oppivelvollisuus, armeija tai sen vastine jne. Jaan menot kahteen kategoriaan: tarpeelliset ja halut eli englanniksi wants and needs. Tällanen filosofia myös voi auttaa jos laskujenmaksu ottaa päähän. Mä oon saanu paljon hyvää ja tarpeellista sen rahan edestä.
Itse asiassa lain noudattaminen, oppivelvollisuus tai armeijakaan eivät ole pakollisia. Jokainen voi itse valita ostaako tuotteet vai varastaako ne. Jokainen voi myös itse valita suorittaako oppivelvollisuuden vai ei. Armeijan osalta pakollisuus on kaikkein vähäisintä, koska siviilipalvelus on aina vaihtoehto. Asevelvollisuuden suorittaminenkaan ei ole pakollista. Aina voi valita totaalikieltäytymisen. Se, että valinnoilla on seurauksia, ei muuta asioita pakollisiksi. Elämässä ainut pakollinen asia on kuoleminen. Sitä ei voi omilla valinnoillaan estää.
Vuokra (sis vesi) 515
Puhelin+netti 30
Sähkö 30
Nordea tilimaksu 10
Ruoka (=pakollinen joka kuukausi) 400
Vierailija kirjoitti:
Vuokra (sis vesi) 515
Puhelin+netti 30
Sähkö 30
Nordea tilimaksu 10
Pakko käyttää ruokaan joka kuukausi 400e? Aika erikoista. Itse voin valita, kuinka suurella summalla ostan ruokaa missäkin kuussa. Ja juuri siksi ruoka ei ole pakollinen kiinteä kulu, vaan se on pakollinen muuttuva kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra (sis vesi) 515
Puhelin+netti 30
Sähkö 30
Nordea tilimaksu 10
Mistä kaupasta hankit ruokaa laskulle?
Lehden digitilaus 18
Työttömyyskassa 5
Näistä kumpikaan ei ole pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla ainakin menee suurinpiirtein sama summa ruokaan joka kuukausi. Ei ole vielä tullut vastaan kuukautta ettei menisi yhtään ruokaan rahaa.
Menee mullakin. Mutta ikinä en ole vielä saanut ostettua ruokaa laskulle. Ap kysyi toistuvia kuukausittaisia LASKUJA, ei toistuvia kuukausittaisia ostoksia. Se, että ostan joka kuukausi Kossupullon, ei muuta Kossupulloa laskuksi.
Jos tekee "viikon kossu" tilauksen, joka jatkuu kiinteällä sopimuksella toistaiseksi, mutta vähintään 12kk määräajaksi, niin silloin tuo voisi ehkä olla kiiinteä kulu. Palvelussa kilahtaisi aina torstaisin pullo postiluukusta vakiohinnalla. Paitsi että kiinteän kulun määritelmän mukaan se ei saa suoraan riippua tuotannon volyymista ja jos ahkerasti käyttää tuotetta niin se voi alkaa korreloimaan käänteisesti volyymin kanssa.
Vuokra ja ja netti ja sähkö yhteensä 423 euroa. Asun vuokralla eikä lainaa ole eikä velkaa. Tulot 2250 suunnilleen netto mut se riippuu olenko viikonloppuisin töissä. Jos olen niin 2600 palkka. Nyt talven aikana olen ollut aika vähän viikonloppuisin töissä.
Kuukausittaisia pakollisia laskuja tai jaettuna kuukausille:
Vastike sis vesimaksu kahdelle 350
Puhelin (oma) ja netti 40
Sähkö 50
Vakuutukset 50
Mitään muuta pakollista laskua ei ole. Noistakin vastikkeen ja sähkön maksamme puoliksi. Meneehän sitä rahaa harrastukseen ja ruokaan ja vaatteisiinkin esimerkiksi mutteivat pakollisia laskuja ja vaihtelevat hyvin paljon kuukausittain. Autoa ei ole ja työpaikka kivenheittämän päässä melkein molemmilla joten työmatkakulutkin nollilla.
No jos nyt aletaan hiuksia halkoa ei myöskään sähkö ole kiinteä kulu, vaihtelee kuukausittain ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koska laitan ruokatilille (kortille) joka kk saman summan. Siksi se on omassa kirjanpidossani kiinteä kulu
Hyvä, ettet sentään ammatiksesi tee kirjanpitoa. Olisi yritys konkurssisssa alle kuukaudessa, jos sisäinen tilisiirto kirjattaisiin kiinteäksi kuluksi :D
Itseasiassa olen ollut ison kv yrityksen controller. Mutta kotikirjanpitoni on ihan eri asia.
Minulle tuo 600e on SÄÄNNÖLLINEN, KUUKAUSITTAINEN VAKIOKULU. Siksi se on ns viivan yläpuolella:)
Aivan sama mitä neiti näsäviisas siitä ajattelee🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä huoltoasemalta olet ostanut polttoainetta laskulle? Entä miten romu sun auto on, kun sitä pitää toistuvasti kuukausittain käyttää korjattavana?
Mulla on nesteen appi, lasku tulee alkukuusta.
Ohis
Eivät näköjään myöskään syö ollenkaan.