Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat

Vierailija
25.02.2025 |

Olen itse monesti käynyt kahvilassa, jossa se on aivan täynnä näitä opiskelijoita, jotka ostavat kahvin, vievät kaiken tilan ja istuskelevat kännyköillä ja tietokoneiden kanssa. Ei ollut viime käynnillä ollenkaan kivaa, kun olin suosikki kahvilassa syömässä lounasta, ja opiskelijat olivat vieneet kaikki ikkuna ja rauhalliset paikat, ja jäljellä oli vain yksi pöytä jäljellä ulko oven ja wc oven välissä. Samaan aikaan ne opiskelijat olivat ostaneet juuri sen yhden kahvin tai teen, ja vieneet kaiken tilan. Moni oli jopa kaksi tuntia, kun näin heidät mennessäni kahvilan ohi ulkopuolelta. Kahviloiden on ihan turha valittaa, että ei ole maksavia asiakkaita, kun kaikki opiskelijat vievät tilat. Itse ainakin lopetin käyntini omassa vakkari paikassani. 

Kommentit (723)

Vierailija
321/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta. Itse ostan kyllä enemmän kuin kahvin ja on varmasti kannattavaa yritykselle antaa minun opiskella, mutta miten kahvila erottelee mitä teen läppärillä? Tarvitseeko minun kommentoida heille, teenkö töitä tai opiskelenko, vai chattailenko vaan tuttujen kanssa?

Tuo puisto taitaa mennä boikottiin nyt, tosin on aika ruuhkainen muutenkin eikä mitenkään viihtyisä.

Pointtina ei ole opiskelu vaan se että paikalla ollaan tunteja ja ostetaan yksi kahvi.

Ja miksi minun, maksavan asiakkaan joka ostaa monta kert

Jos on kahvin ostanut niin on rahaa käyttänyt, SAATANA

Vierailija
322/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta. Itse ostan kyllä enemmän kuin kahvin ja on varmasti kannattavaa yritykselle antaa minun opiskella, mutta miten kahvila erottelee mitä teen läppärillä? Tarvitseeko minun kommentoida heille, teenkö töitä tai opiskelenko, vai chattailenko vaan tuttujen kanssa?

Tuo puisto taitaa mennä boikottiin nyt, tosin on aika ruuhkainen muutenkin eikä mitenkään viihtyisä.

Pointtina ei ole opiskelu vaan se että paikalla ollaan tunteja ja ostetaan yksi kahvi.

Ja miksi minun, maksavan asiakkaan joka ostaa monta kert

Kun sinä jauhoit ettei kuulu kellekään mitä läppärilläsi teet. Ei niin, mutta rahaa pitää kahvilassa käyttää, siitä on kyse.

Ala nyt vängätä taas että sinä käytät rahaa.

No eihän se muuta sitä, että maksavia asiakkaita on ihan turha sitten rajata mihinkään eri pöytään, jos pointti on siinä että istutaan monta tuntia yhden kahvin hinnalla.

Sinulla on varmaan haasteita ymmärtää pointtia, joka on että jos ongelmana on asiakkaat jotka istuu monta tuntia yhden kahvin hinnalla, ei ole järkeä rajata kaikkia joilla on läppäri (kuten nyt on tehty) vaan on järkevää rajata juuri ne jotka istuu monta tuntia yhden kahvin hinnalla. Tajusitko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan liian monimutkainen juttu pikku prinsessoille.

Oletko kade siitä että minulla on varaa käyttää monta kymppiä kahvilaan kun opiskelen siellä? Olisit valinnut alasi paremmin ni

Uskon. Vaikutat niin vetelältä että heräät joskus iltapäivällä ja sieltä avaat hitaasti vauvapalstan.

Maskuliinisessa energiassa oleva mies heräisi aamulla neljältä ihan vaan siitä ilosta että pääsisi lenkkeilemään räntäsateeseen.

Luen mieluummin päivän lehdet sängyssä, sitten pari altaan mittaa, suihku ja myöhäinen aamupala. Oikein passeli aikataulu omaan makuuni.

Vierailija
324/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana ostaa kapakassa kalja ja opiskella läppärillä. Kerran tuli valitusta kun laitoin lataukseen

Vierailija
325/723 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan liian monimutkainen juttu pikku prinsessoille.

Oletko kade siitä että minulla on varaa käyttää monta kymppiä kahvilaan kun opiskelen siellä? Olisit valinnut alasi paremmin ni

Uskon. Vaikutat niin vetelältä että heräät joskus iltapäivällä ja sieltä avaat hitaasti vauvapalstan.

Maskuliinisessa energiassa oleva mies heräisi aamulla neljältä ihan vaan siitä ilosta että pääsisi lenkkeilemään räntäsateeseen.

Luen mieluummin päivän lehdet sängyssä, sitten pari altaan mittaa, suihku ja myöhäinen aamupala. Oikein passeli aikataulu omaan makuuni.

Joo, tukee varmaan matalia testotasojasi.

Vierailija
326/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on sama. Lempikahvila on täynnä läppärityyppejä, siirryimme kokonaan toiseen kahvilaan, tosin joskus pitää käydä parissakin paikassa katsomassa mahtuuko sinne..  Yleensä käyn labra käynnin jälkeen kahvilla ja jotain syömässä, kun ravinnotta pitää olla  sekä muutenkin  kaupunkireissulla herkuttelemassa.. Harmi vaan että herkut jää sinne lempparikahvilaan..  Sellainen 15 min kahvilla istuminen ois hyvä, syömisessä vähän enemmän, ja sitten tulis häätö. Kahvilathan siinä kärsii kun maksavat asiakkaat eivät mahdu sisälle jotka ostamme muutakin kun yhden kahvin. 

Mikset mene tiskille sanomaan tuota, että sinä maksaisit mielelläsi enemmän kuin läppärityyppi jos kahvilanpitäjä ajaa läppärityypin pois. Tekeekö se läppäri heistä mielestäsi jotenkin ihmisarvottomampia asiakkaita, kuin mitä läppärittömät? Eihän kukaan täyspäinen

Ei läppärin näpyttäminen kahvilassa ole mitään työntekoa.

Vierailija
327/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyilytti kyllä se puolustus, että "tuon minäkin sen kahvikupin verran rahaa kahvilan pitäjälle", kun ensin on sanonut istuvansa usein kolme tuntia. 

Samoin ihmettelen sitä, jonka koululla ei ollut opiskelutilaa eikä kotona voi opiskella, eikö nämä ole kuulleet kirjastoista?

Kyllä näitä tapaa laumoittain kirjastoissa tekemässä ryhmätöitään lehtisalissa, jonka on tarkoitus olla hiljainen lukutila.

Nykyään näitä kaiken maailman ryhmätöitä on yliopistossa ja amk:ssa todella paljon ja jokainen ryhmä joutuu itse hommaamaan jonkun paikan missä sitä työtä tehdään. Ei ennen korkeakouluissa tehty ryhmätöitä eikä niissä siten ole tiloja sellaisten tekemiseen.

Niin, gradutkin tehdään nykyisin tekoälyllä.

Vierailija
328/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuvittelee, että läppärin näpyttäminen on tuottavaa työtä : )

Vierailija
329/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoiden tapa ärsyttää monia kahviloissa näin nuoret naiset puolustautuvat https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011034630.html

Linkki.

Nää kaikki vastaukset voi tiivistää olennaisesti: "koska mä voin".

Ja sitten kun joku puuttuu asiaan niin herne menee nenään.

kyllä ihmisten pitäisi tajuta että kahvila on yritys. Joku sen omistaa ja saa elannon itselleen. 

Kannattaisi mennä kahvilaan töihin kesäksi niin näkisi kuinka paljon työtä kahvilan pito sisältää.

Vierailija
330/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kuvittelee, että läppärin näpyttäminen on tuottavaa työtä : )

Toivottavasti et sanonut tätä älylaitteella nettifoorumilla, koska olisi aika noloa

Vierailija
331/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulussa on sama. Lempikahvila on täynnä läppärityyppejä, siirryimme kokonaan toiseen kahvilaan, tosin joskus pitää käydä parissakin paikassa katsomassa mahtuuko sinne..  Yleensä käyn labra käynnin jälkeen kahvilla ja jotain syömässä, kun ravinnotta pitää olla  sekä muutenkin  kaupunkireissulla herkuttelemassa.. Harmi vaan että herkut jää sinne lempparikahvilaan..  Sellainen 15 min kahvilla istuminen ois hyvä, syömisessä vähän enemmän, ja sitten tulis häätö. Kahvilathan siinä kärsii kun maksavat asiakkaat eivät mahdu sisälle jotka ostamme muutakin kun yhden kahvin. 

Mikset mene tiskille sanomaan tuota, että sinä maksaisit mielelläsi enemmän kuin läppärityyppi jos kahvilanpitäjä ajaa läppärityypin pois. Tekeekö se läppäri heistä mielestäsi jotenkin ihmisarvottomampia asiakkaita, kuin

Ei ehkä ojankaivajan mielestä

Vierailija
332/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kahvin hinnalla kustantaa kahvilan toimintaa ehkä 2 min. 

Ei kai oikeasti kukaan ole niin uusavuton että luulee pienen ostoksen oikeuttavan monen tunnin istumiseen kuppilassa. Toivottavasti eivät ole kauppatieteiden opiskelijoita!!

Vierailija
333/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*askasakkia.

Vierailija
334/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilan työt alkavat monta tuntia ennen avaamista. Itselläkin oli se luulo että kahvilan piti on jotain mukavaa puuhastelua. 

Vierailija
335/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä opiskelijat tulevat olemaan teidän lääkäreitä, hoitajia, sosiaaltyöntekjöitä, juristeja, poliitikkoja, virkahenkilötä, tutkijoita. Hiukan kunnioitusta kiitos!

Kunnioitusta politiikoille! Hah sanon minä.

Vierailija
336/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kahvin hinnalla kustantaa kahvilan toimintaa ehkä 2 min. 

Ei kai oikeasti kukaan ole niin uusavuton että luulee pienen ostoksen oikeuttavan monen tunnin istumiseen kuppilassa. Toivottavasti eivät ole kauppatieteiden opiskelijoita!!

Kuka jaksaa istua kahvilassa monta tuntia? Minä kävin opiskeluaikoinani porukalla usein kahvilassa, emmekä koskaan olleet paikalla tuntia pidempään.

Vierailija
337/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hymyilytti kyllä se puolustus, että "tuon minäkin sen kahvikupin verran rahaa kahvilan pitäjälle", kun ensin on sanonut istuvansa usein kolme tuntia. 

Samoin ihmettelen sitä, jonka koululla ei ollut opiskelutilaa eikä kotona voi opiskella, eikö nämä ole kuulleet kirjastoista?

Kyllä näitä tapaa laumoittain kirjastoissa tekemässä ryhmätöitään lehtisalissa, jonka on tarkoitus olla hiljainen lukutila.

Nykyään näitä kaiken maailman ryhmätöitä on yliopistossa ja amk:ssa todella paljon ja jokainen ryhmä joutuu itse hommaamaan jonkun paikan missä sitä työtä tehdään. Ei ennen korkeakouluissa tehty ryhmätöitä eikä niissä siten ole tiloja sellaisten tekemiseen.

Ehkä jotkut harvat onnettomat tekevät, mutta suurin osa ei.

Vierailija
338/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hupaisaa kun nämä tulevat vahvat ja itsenäiset businesspimut näpyttää sitä zäppiestä kierrätettyä omaläppäriä tooosi tosi tärkeinä (scrollaa instaa ja tiktokia).

Tuo kirjaston ehdottaminen toisaalta on kyllä jo homehtuneen harmaakikkaramummelin horinaa. Sen äbäläwäbälän ja passien leiman läiskeen keskeltä ei saa muusta kiinni kuin punavihreiden natsikirkumisesta.

Kyllä se kotona on paras opiskella omassa rauhassa, jos siis nyt opiskelu olisi oikeasti se asia, eikä fasaadi koko typerälle jutulle.

Vierailija
339/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hupaisaa kun nämä tulevat vahvat ja itsenäiset businesspimut näpyttää sitä zäppiestä kierrätettyä omaläppäriä tooosi tosi tärkeinä (scrollaa instaa ja tiktokia).

Tuo kirjaston ehdottaminen toisaalta on kyllä jo homehtuneen harmaakikkaramummelin horinaa. Sen äbäläwäbälän ja passien leiman läiskeen keskeltä ei saa muusta kiinni kuin punavihreiden natsikirkumisesta.

Kyllä se kotona on paras opiskella omassa rauhassa, jos siis nyt opiskelu olisi oikeasti se asia, eikä fasaadi koko typerälle jutulle.

En tajunnut tästä vuodatuksesta ja verbaalisesta sillisalaatista mitään, mutta ok.

Vierailija
340/723 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja m

Tajusin, mutta en ymmärrä edelleenkään miksi vaahtoat näistä keinoista minulle. En omista kahvilaa enkä kaipaa vinkkejä siihen miten läppäri-istuskelijat saadaan kuriin. Tajusitko nyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä