Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon aviomiehen vanhempien tunteminen/ tietäminen?

Vierailija
25.02.2025 |

Tajusin juuri, että en tiedä siskoni aviomiehen vanhemmista oikeastaan yhtään mitään, en edes tiedä sitä, tietävätkö he, että pojan aviovaimolla edes on veljeä.

Naimisissa ovat olleet kuitenkin yli 20v.

Ensi viikolla kuulemma 80v juhlat, ei oikein ilkeä/ osaa mitenkään huomioida niitä, kun ei toisiaan tunne eikä tiedä yhtään.

Eipä se nyt tietysti minulle niin kauheasti kuulu, ajattelin vaan että onkohan tällainen kauhean yleistä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole ollut yhtään sukujuhlaa, missä olisit ollut yhtä aikaa siskon appivanhempien kanssa? Siskon häät? Jos siskolla on lapsia, niin heidän ristiäisensä, rippijuhlansa? Tasavuosisynttärit?

Vierailija
2/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään omistani saati puolison sukulaisista paljoa tiedä enkä ole yhteydessä. Sisaruksia mulla ei ole. En esim. tunne yhtään serkkujeni puolisoita ja lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jos on luonteeltaan jurottajia. Kaikki ei koe, että tällaisia sosiaalisia velvoitteita olisi olemassakaan, että sukulaisiin tai kumppaneiden sukulaisiin pitäisi tutustua.

Ehkä siitä liikaa vaivaa, että mennään juhlissa juttusille. On helpompaa jurottaa hiljaa jonkun lähisukulaisen vieressä. Normaalia kuitenkin meillä Suomessa.

Meistä tässä suhteessa sosiaalisemmista ihmisistä juorutaan helposti, tehdään porukan pelle ja puhutaan pahaa, joten ei kannata olla kovin aloitteellinen asiassa. Murjottajat sanelee säännöt.

Vierailija
4/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen siskon miehen vanhemmat olen tavannut useampaan kertaan siskon perhejuhlissa. Nykyään toinen heistä on jo kuollut.

Toisen siskon miehen vanhemmat olen tavannut, kun he vierailivat Suomessa, mutta en tunne heitä lainkaan paremmin.

En ole huomioinut heidän juhliaan, kun ensinnäkään minulla ei ole mitään tietoa, milloin heillä on sellaisia ja toisekseen ei minulla ole osoitetta, mihin voisin laittaa jonkin onnittelukortin. Juhliin minua ei ole kutsuttu, kuten ei muita sisaruksianikaan sitä lapsensa puolisoa lukuunottamatta.

Vierailija
5/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimon äidin ja isoäidin olen nähnyt kerran kun osuttiin kylään samaan aikaan, joskus 6-7 vuotta sitten. Exien vanhempia olen tavannut yhden, kun oli viettämässä joulua suomessa.

Mun miehen 4 sisaruksesta on tavannut mun äidin kerran kun sisarus perheineen oli käymässä meillä päin, joskus 15 vuotta sitten.

Mun mies ei ole tavannut sisarustensa puolisoiden vanhempia kuin yhdet lasten synttäreillä tms kuten minäkin ja toiset ehkä häissä (ennen kuin mä olin kuivioissa).

Käsittääkseni ihan normaalia, varsinkin kun on välimatkaa, niin ei sovita muita vierailuja samaan aikaan pitkämatkalaisten lisäksi.

Vierailija
6/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jos on luonteeltaan jurottajia. Kaikki ei koe, että tällaisia sosiaalisia velvoitteita olisi olemassakaan, että sukulaisiin tai kumppaneiden sukulaisiin pitäisi tutustua.

Ehkä siitä liikaa vaivaa, että mennään juhlissa juttusille. On helpompaa jurottaa hiljaa jonkun lähisukulaisen vieressä. Normaalia kuitenkin meillä Suomessa.

Meistä tässä suhteessa sosiaalisemmista ihmisistä juorutaan helposti, tehdään porukan pelle ja puhutaan pahaa, joten ei kannata olla kovin aloitteellinen asiassa. Murjottajat sanelee säännöt.

Kai se on vähän niinkin että omat sosiaaliset ympyränsä saa itse valita? Näkisin että sukulaisuus ei velvoita pakkokaveeraamiseen. 

Vierailija
7/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole ollut yhtään sukujuhlaa, missä olisit ollut yhtä aikaa siskon appivanhempien kanssa? Siskon häät? Jos siskolla on lapsia, niin heidän ristiäisensä, rippijuhlansa? Tasavuosisynttärit?

Ei olla koskaan oltu missään juhlissa samaan aikaan.

Naimisiin menivät maistraatissa, eikä sinne kutsuttu. Ei varmaan olleet hekään siellä.

AP

Vierailija
8/8 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenen 80 v. juhlat? Niiden siskosi sukulaisten. Miksi sinun edes pitäisi heitä huomioida? 

Ja kenen pojan aviovaimolla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi