Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä olette vielä ostaneet omakotitalon?

Vierailija
25.02.2025 |

Pohdinnassa, kannattaisi ostaa oma talo. Lapset on jo teinejä, muutaman vuoden päästä lähtevät kotoa. Lapset halukkaita muuttamaan, mutta onko järkeä enää tässä vaiheessa vai odottaa muutama vuosi ja muuttaa pienempään kahdestaan puolison kanssa?

Omia kokemuksianne ja pohdintaa lukisin mielellään.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin 53v ja 55v kun ostettiin omakotitalo. Muutettiin 96-neliöisestä kerrostalokämpästä 220-neliöiseen taloon kahdestaan. Lapsi asui puolisonsa kanssa vielä silloin samalla alueella, mutta muuttivat myöhemmin kauemmas. Nyt kun lapsi perheineen kyläilee, niin heille on vierashuone ja koirille kivat ulkoilumaastot omalla pihalla ja omassa metsässä.

 

Pari vuotta ehdittiin siinä asustaa melkoisina sohvaperunoina, mutta nyt on herätty huolehtimaan terveydestä. Eiköhän meistä tule vielä virkeät ja hyväkuntoiset vanhukset, jotka jaksaa lumi- ja metsätyöt 💪

Vierailija
62/66 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ap kysymystä ? Siis mitä väliä sillä iällä on tässä asiassa? Omakotitalo ostetaan jos sellaisessa halutaan asua.

Vanhana kääpänä sitä ei ole järkevää enää ostaa. Jää moni riesa väliin.

Vierailija
64/66 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me ainakin jäädään tähän omakotitaloon asumaan kun lapset muuttaa pois. Meinataan asua niin kauan kun vielä jaksaa tehdä lumityöt yms.

niinpä. Niin kauan KUN vielä jaksaa.

Vierailija
65/66 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme 48 ja 49, kun ostimme tämän talon kymmenisen vuotta sitten. Asuimme ennenkin omakotitalossa, mutta tämä on  uudempi talo. Lapset eivät enää silloin asuneet kotona, eli kaksistaan olemme täällä asustelleet ja toivottavasti asumme vielä pitkään. Ajatus kerros- tai rivitalosta tuntuu todella ahdistavalta.

Vierailija
66/66 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa ikää tärkeämpi on talon kunto, koko ja sijainti. Tulevaisuudessa menee parhaiten kaupaksi pienehkö, viehättävä talo, varsinkin kun sijaintikin olisi hyvä. Me ostettiin, kun mies oli jo 50-vuotias. Itse 41. Vieläkin uskoisin 21 vuoden jälkeenkin, että tämä voisi olla jonkun muunkin unelma. Elämäntapa ja mukana siirrettävän tavaran määrä kannattaisi miettiä etukäteen. Samoin etäisyydet palveluihin yms. Lumityöt ei maalla ole ongelma vanhanakaan, koska maksetut yksityiset traktorimiehet auraavat kyllä kaiken. Ajokortti täytyy itsellä olla ja varaa autoon.