Lipsahtaako sullakin välillä hiusten pesuväli hyvin pitkäksi?
Vastaajat kertovat paikkailevansa pidempiä pesuvälejä kuivashampoolla.
Kommentit (17)
Pese joka päivä, jos jostain syystä en ehdi, paikkaan kuivashanpoolla. Mutta 2pv pesuväli on ihan maksimi, hiukseni rasvoittuu herkästi
Voi kyllä, joka viikko. Laiskuus lähinnä syynä.
Ei lipsahda. Pesen hiukset joka toinen-kolmas päivä. Jos hiukset on likaisen näköiset (pipon takia/liian hiusöljyn takia), niin laitan sliipatumman kampauksen. Kuivashampoota en käytä.
Hiukset pesen aina suihkussa käydessä. Koskaan en ole käyttänyt kuivasamppoota jos se oli se pointti?
Pesen hiukset joka päivä enkä ymmärrä näitä tunkkaisen hajuisissa hiuksissa viihtyviä likapäitä. Mutta kaikilla on omat fiksaationsa..
Ei lipsahda, olen ihan tarkoituksella pidentänyt hiusten pesuväliä. Ennen pesin hiukset joka päivä, nyt vain kerran viikossa. Shampoota säästyy 7 x määrä.
Viikon välein. Joskus jos oikein innostun niin 2 krt viikossa.
Kuivashampoot ei ole hyväksi terveydelle. Niistä on löydetty ainesosa joka aiheuttaa syöpää
Yritin joskus käyttää kuivashampoota, mutta se ajatus, että rasvan päälle jotain jauhetta, alkoi ällöttää. Ymmärrän toki jos joku pikakampaus pitää saada aikaan.
Mutta joka toinen päivä pesen, silloin alkaa jo näyttää liian likaiselta. Ja vaahdotan kaksi kertaa shampoolla.
5-6 päivän välein pesen . Hiukset ei rasvoittu ollenkaan. Kuivashampoota käytän silloin tällöin.
Aina, kun hiukset likaantuu ajan kaljuksi. Suihkussa en ole käynyt 3:n vuoteen.
Pesu kuluttaa hiuksia. Se on tosiasia. Pesen erittäin kuivat hiukseni kerran vkossa.
Eihän ne hiukset itse ole likaiset, ellei käytä muotoilu tuotteita eikä hiuslakkaa. Päänahka se on joka sitä talia erittää ja rasvoittaa hiukset. Itselläni on hyvin kuiva päänahka, johon käytän apteekin kosteus tuotetta toisinaan.
Myös se paha haju tulee rasvaisesta päänahasta. Ja sitäkin voi hoitaa.
Turhaa hiuksia ei kannattaisi joka päivä pestä, ja kuivalla ja muotoilla kuumilla laitteilla.
Vierailija kirjoitti:
Pesu kuluttaa hiuksia. Se on tosiasia. Pesen erittäin kuivat hiukseni kerran vkossa.
Eihän ne hiukset itse ole likaiset, ellei käytä muotoilu tuotteita eikä hiuslakkaa. Päänahka se on joka sitä talia erittää ja rasvoittaa hiukset. Itselläni on hyvin kuiva päänahka, johon käytän apteekin kosteus tuotetta toisinaan.
Turhaa hiuksia ei kannattaisi joka päivä pestä, ja kuivalla ja muotoilla kuumilla laitteilla.
Totta. Tuollainen se vasta hiuksia rasittaa ja kuluttaa.
Myös haurastuttaa.
Päänahka kutiaa sietämättömästi, jos en pese joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko miettinyt, että hiuksesi ja päänahkasi ovat rutikuivat juuri siksi, että peset ne liian harvoin?
Itse pesen hiukset vähintään joka toinen päivä ja ne ovat kiiltävät ja hyväkuntoiset. Päänahkakin voi hyvin, kun sitä ei muhita pölyssä, kuolleissa ihosoluissa ja talissa.
Olen 65 v nainen ja päänahkani edelleen niin rasvainen että max. 3 päivän välein ja silloinkin sillä mielellä, että pidennän pesuväliä (hiukset roikkuvat rasvapuikkoina ja viimeinen päivä vain kotona, pois muiden silmistä). Olin aina siinä uskossa, että vanhemmiten rasvoittuminen helpottaa. Tai kaikki ainakin niin sanoivat.
Kuivashampoolla menee pahemmaksi ja sitä on vaikea saada pestyksi, lisäksi pahanhajuista. - Ei apua.
Työelämässä ollessani suihkuun joka aamu, herätys 4:30 (suihkuun viideksi). Oli se rankkaa...
Ei sitä pääse aamulla hereille ilman suihkua mutta hiusten pesun teen hoitoaineella.