¤¤¤NAISTENPÄIVÄÄ SYYS-04-VÄKI¤¤¤
Kommentit (18)
Hyvää naistenpäivää kaikille syysmammoille!!! Minä sain eilen kimpun ruusuja etukäteen ja tämä aamukaan ei huonosti alkanut. Onni tosin heräs jo kuudelta, vaippa vuoti. Mies kävi hoitamassa sen ja minä jäin torkkumaan vielä. Sitten ennen seiskaa tuli mies ja Onni makkariin ja Onni huusi " syömään" . Mulla korvatulpat päässä, miehen tyyny ja peittokin vielä korvien päällä, etten kuulis Onnin hölötystä ja saisin nukkua;) Mä heräsin ja katsoin, että huomenta vaan. Kunnes mulle selvis, miksi Onni sanoi " syömään" . Mullehan tuotiin aamupala sänkyyn!!! Ihana ylläri mieheltä! Kahvia, sämpylää, paistettu muna ja pullapala. Eipä olis enempää voinut pyytää.
T@hti: Joo mä sain jo vahvistusta noihin kauhukohtauksiin. Kaveri näytti yhtä Meidän perhe -lehteä, jossa oli vanhempien kokemuksia asiasta. Eli en ole panikoinut enää. Ja eilenkään ei sellaista tullut, tosin heräs kyllä tunnin nukuttuaa illalla. (Niin vai heräskö, jos se oli vaan lievä kohtaus...) Mutta kiitos tuosta linkistä, kiva siitä on lukea ihan mustaa valkoisella, millaista 2-3-vuotiaan elämä on:)
Koskapa ollaan aikaisin herätty, nyt lähdemme pihalle. Tämä hetki tässä koneella oli nyt mahis olla, kun Onni katsoi aamu tv:n lastenohjelman. Nyt pitää mennä.
T-P
Taitaa masuneiti olla sitä mieltä, ettei ainakaan naistenpäivänä kannata syntyä ;) Potkiskelee innokkaasti vain. Itse nukuin yön loistavasti ja nyt on oikein virkeä olo. Ohjelmassa puistoa, shoppailua, ehkäpä naistenpäivän leivoskahvitkin siinä samalla. Ja illalla mieskin kotona, nykyisin kun on ma, ti ja ke-iltaisin treeneissä.
T@hdelle kiitos eilisestä linkistä. Noilla sivuilla on hyviä juttuja, " pahan päivän varalle" . Meillä ei kasvatuksellisesti tällä hetkellä pohdituta oikeastaan muu kuin vaippajutut, kun ihan täysin vaippalaisena vielä mennään (niin, itse asiassa kohta täällä on kolme vaippaa käyttävää!!). Kyllähän Venna potalle mielellään tulee, mutta tulosta ei synny vaan yleensä sitten heti perään matolle/lattialle jne. Tämän mahan kanssa en oo jaksanut ryhtyä edes puolikkaita päiviä pitämään ilman vaippaa ja siivoilemaan. Keväämmällä sitten.
Jospa lähtisimme lätäköihin lotraamaan. Onneksi sade sattui yöaikaan, tulikin täysin vetenä. Kohta on nuo vähäisetkin lumet historiaa.
- tea H40!! -
molemmat tenavat jo pihalla ja ovi auki!
Tealle piti vaan sanomani (tästä 3 vaippalaisen taloudesta) et pottahommat menee jokatapauksessa takapakkia vauvan myötä, pikku-V:lle kun vaihdetaan vaippa nykyään siten et makaa lattialla ja haluaa myös hoitopöydälle vaipan vaihtoon : D, että nou stressi! kahdet kakat on osunut pottaan vauvan syntymän jälkeen.
Jaha, pikku-V höpöttää ovelle ovalasta (orava) ihan tohkeissaaan, gotta go!
tiivii
TiPi, vähänkö olen kade! :)
Tea, ei meilläkään suuria pottailuja ole ollut. Eilen pidin kokeeksi illalla puoli tuntia ilman vaippaa ja hyvin sujui. Mutten minä ilman mahaakaan jaksais siivoilla lattioita yms. Täytyis ostaa pikkuhousuja, jos niistä innostuis. Luulen, että tällä kertaa asia on enemmän meidän aktiivisuudesta kiinni. Hieman ainakin taitaa tunnistaa pissahädän. Mutta meillähän on se toinenkin ääripää ollut ja sen myötä voinkin sanoa, että älä kiirehdi, jos Venna ei itse ole halukas osallistumaan harjotteluun. Ei 2v vaipoissa ole mikään outo juttu. Malttia! Meillä ei muuten ollut pottailuongelmia, kun toinen syntyi. Ehkä joissain muissa asioissa sitten hieman taantumaa.
T: Ynis ja naistenpäivänä piiiitkä työpäivä
Wau T-P, kyllä sua on hellitelty näin naistenpäivän kunniaksi :)
Saikkupäivää vietetään kotona. Typyllä oli monen päivän kuume ja jäi muistoksi kaamea yskä ja nuha, en raaskinu vielä tänään viedä niin jäätiin kotiin. Mies ollu jo kolme päivää pois töistä typyä hoitamassa.
Koulutuksessa on kivaa, tekee kyllä hyvää olla aikuisten seurassa ja käyttää aivoja.
Huomenna ois tarhaanmeno, melkein viikon ollu pois, voipi olla vaikeeta typyllä jäädä hoitoon :( Typyn aamut alkaa sanoilla: Äiti ei mennä tarhaan, eihän ?
Ihanasti lumet sulaa, aurinkokin vähän pilkistelee. Kyllä olen kevättä odottanutkin. No joo, kyllä luntakin kerkee vielä tulla ja varmaan tuleekin.
Teallakin lähtö lähenee, jännää. Tämä naisten päivä ois kyllä ihan hyvä päivä syntyä.
Ei nyt oikein luista kirjotus tämän enempää, joten moro.
Hilu
Naistenpäivän kunniaksi mokkapalat uunissa,namskis!
Illalla tulee muijia kylään.
Jatu
juuh mäkin haaveilen pääseväni joka ilta jumppaan mutta ei millää pääse.Nyt on ma ja ti illat ollut,yhen jumpam haluisin vielä.Lauantai aamuisin on niin täyttä...
Mutta juu paremp riipuvuus tuo on kun esim tupakka,viina ja shoppailukin tulee hitsin kalliiks..
Kohta Teukkkis jakaantuu!!Tsemppiä!!!!Ihkua!
Kirppu on jo niiin iso ja mä kuiskaa **hoitaminen on helppoa kun heinänteko**Menee ihan kuin kello unet ja muut.Eikä enään mitää vauvaitkuja!Ihana!Tahtoo lisää!!!!!!!!
Hilmallakin uhmis helpottanut.On niiiiiin iso.Pukee,riisuu,käy yksin potalla ja totteleee!Äskenkin keräs lelut ihan omaaloitteisesti ja on niin äitin paras kaveri!!
Nyt sohvalle Menaiset ja seiska odottaa lukijaa
Moikkuli
Ramika ja Pirkot
Hilma kohta 2 ja puolvee
Kirppu 6kk2vkoa
Hyvää Naistenpäivää minunkin puolesta!
Mihin tää aika oikein kuluu,tänään taas jo torstai! Mun äiti oli sunnuntaista lähtien meillä,eilen lähti kotiin joten palstailukin kärsi! Ei vaan,olen tyytyväinen et sain hoidettua vähän ristiäisjuttuja.Tiistaina oltiin äidin ja vauvan kanssa Helsingissä kun poika oli tarhassa.Löysin kuin löysinkin neidille mekon ristiäisiin.Emme pidä kastemekkoa kuin itse kastetilaisuuden ajan,sitten laitetaan toiset vaatteet.Oli muuten tosi vaikeeta löytää muuta kuin kesämekkoja.Hassua että tähän vuodenaikaan lähes kaikissa kaupoissa mekot tosi ohuesta kankaasta.Onneksi pelastus löytyi Zarasta,sellainen kiva vähän ehkä retro pollamekko,jossa vekkejä ja suora rusetti vyötäröllä.En tosin ole vielä sovittanut sitä neidille.Vähän pelottaa että neidin kaksoisleuka hieman iso siroon kaula-aukkoon;) Itsellekin sain sellaisen tunikapaidan,pitää tosin olla reilu viikko syömättä,jotta ei näytä liian kireältä;)
Ristiäiset lähinnä nyt pyörii päässä ja vähän stressaakin,vaikka tarjoilutkin olen hankkimassa muualta.Ehkä jotain yritän itse vääntää.Ja se kaikista tärkein eli nimi puuttuu vieläkin,laitoinkin s-postin puolelle kyselyä.
Hilunkille tsemppiä tytön huomiseen tarhapäivään! Tiedän tunteen! Voi tyttöä,toivottavasti pikku hiljaa alkaa tottua tarhaan.
T-P,ihanasti sinun miehesi huomioi.Ihan kateellisena täällä luin...
Helli
Tuntuu niin hassulta lukea että monet syyslapset jo pukevat itse ja suuri osa taitaa olla ilman vaippojakin.Meillä poika ei yhtään innostunut pukemisesta.Tosin ei kyllä millään antaisi minunkaan pukea,olisi kai aina samoissa vaatteissa jos saisi itse päättää;)
Tuo pottailu ei ole oikein missään vaiheessa.Välillä saattaa potalla istua mutta ei sinne ole varmaan vuoteen mitään tullut! Silloin joskus reilu 1v:nä tuli usein pissat,mutta ei enää. En ole hirveästi stressiä siitä ottanut,jospa keväämmällä yritetään siihen paremmin keskittyä. Tarhassakaan eivät laita poikaa potalle. Siellä ei siis mitenkään pottailua korosteta,ellei kotona ole tottunut käymään.
Tealle jaksamista viimeisiin päiviin.Kovin energiseltä vaikutat!
Helli
Oi,TiPi miten ihanaa :-)
Oma naistenpäivä on mennyt siivotessa..Eilen sää näytti et tänää sataa ni päätin et siivouspäivä!Ei sit satanu vaa aurinko paisto ni piti uloski ehtiä!
Ihanaa ku lumet sulaa :-) Pelkään vaa et sitä vielä tulee takas!!Ja Kura-aika on taas :-( Oli tuo talvi niin lyhyt tuossa välissä et tuntuu et taas saa kurassa kahlata ja eteistä imuroida..ja ei uskalla vielä uskoa et maa tästä kuivuu.
Tajusin tänää et poika kävi2kertaa luistelemssa koko talvessa,et aika käyttämättömät luistimet jää :-/ Eka ei ollu talvee ja sit sairastettii ja sit oli tosi kylmä ja nyt....
Hilulle ja tyttöselle tsemppiä huomiselle!!!
Nyt pyykkitupaan ja illalla jumppaan :-)
jatu
TiPin miehet kyllä keräsivät pisteet kotiin! Hyvä, että viikkoosi mahtuu myös mukavia ylläreitä :-)
Meillä sujui eilinen jo hienosti, vaikka kävikin pelkojeni mukaan. Täti ollut flunssainen ja pääsee " ehkä" tänään yökylään luoksemme.
Jouduin siis aikaisin herättelemään Typyä ja saman tien pukemaan ja roudaamaan hoitoon. Aika tyytyväisenä sinne jäi (meilläkin jokaiseen aamuun kuuluu tuo " ei päiväkotiin" -virsi) - onneksi oli lempihoitaja vastaanottamassa. Ehdin työpaikallekin ihan oikeaan aikaan, joten ei tarvinnut mitään extrajärjestelyjä senkään suhteen.
Illalla tuli pikkupaniikki, kun huomasin, että yksi työtehtävä piti tehdä täksi aamuksi, kun olin koko ajan luullut, että on vasta viikon kuluttua.
Huh Tea miten olet vauhdissa. Siitä voinee ennustaa, että pian on vauva masun sijasta sylissäsi :-)
Ramika on kyllä niitä ihmemimmejä, jotka jaksaa touhuta ja olla aktiivisia. *Vähän kateus nostaa päätään* :-) Mulla on verhojen vaihto vasta puolivälissä eli tuumasta toimeen olen päässyt sen verran, että olohuoneen verhot ovat pesukorissa, mutta uusia ei vielä ole ikkunassa. Eikä tule ennen viikonloppua.
Jatu: työkaveri pakkomyi meille ennen hiihtolomaa luistimet kokoa 27, mutta ei olla kertaakaan ehditty luistelemaan. Arvaa nolottaako, kun kysyy joka viikonlopun jälkeen, että ollaanko käyty kokeilemassa. Taidan ensi syksynä kaupata niitä jo eteenpäin. Typyllä on tämän talven aikana kasvanut jalka aika vauhdilla.
Keilin
vähän epälooginen selitykseni eilisestä ja tästä aamusta, mut kait te ymmärrätte mitä tarkoitin :-)
TiPille vielä tiedoksi, että raportti on kesken, mutta tulossa :-)
Keilin
Huih, onpas minun aamu nostattanut kateutta joukossa;D Heh, tuskin se olis tuo ukkeli mitään aamupalaa tuonut sänkyyn, ellei Onni olis herättänyt sitä niin aikaisin (kl6). Tai mistä sen tietää.
Ihan kiva päivä on ollut. Pihalla vaan meinas palaa käämit, kun kaveri tuli lapsensa kanssa niin eihän ne leikit sitten mennykään ihan yksiin. Onni sitten väsyneenä ei sietänyt ollenkaan, jos häntä nuorempi lapsi ei heti antanutkaan palloa takaisin. Voe sitä itkun ja huudon määrää. Mutta nukkuipa sitten hyvät päikyt.
Alkaa vaan nuo kelit olla sitä luokkaa, että pukemisen kanssa saa olla tarkkana. Laitoin ekstra vähän vaatetta (nukkuu siis vaunuissa taas vaihteeksi) ja silti heräs tunnin päästä kuumissaan. Vaikka meinas ettei tahdo enään nukua, nukkui toista tuntia vielä kun riisuin ja vein sänkyyn. Päällä oli pihalla vain kalsarit, body ja pusero ja keväthaalari ja ohut fleece peitto. Oppia ikä kaikki;) Ei 2,5-vuotiasta vauvaa osaa tämä äiti pukea.
Nyt kyllä tekis mieli kuuluttaa maailmalle taas joukko huhuilu. Mihin kaikki on kadonneet???
Noista pippeli jutuista. Meillä Onnilla pahin kiinnostus on mennyt ehkä ohi. Toki katsoo t o d e l l a tarkkaan, kun kaveri vaihtaa tyttö-taaperolleen vaippaa, että mikäs tuo nyt on kun ei olekaan kikkaraa. Ja niin, meidänkin isillä on se on iso:) Onnin mielestä siis. Kun käytiin tammikuussa kummipojan synttäreillä, kummipojan pikkusiskolla ikää oli tuolloin 2v10kk ja heti, kun se näki Onnin, se kysyi, onko sulla pimppi, mulla on pimppi:)
Onni on alkanut puremaan. Ei kovin usein eikä onneksi muita lapsia mutta äsken piti tuossa välissä käydä olkkarissa, kun se purasi isäänsä. En toki miestä lohduttanut vaan tällä kertaa Onnia, kun mies huusi ihan täysillä, että älä pure. Ihan itsekin hätkähdin, kun niin kovasti huusi. Onni säikähti tietysti. Tosin puri se lujaa, kun kunnon jälki jäi.
No nyt kai pitää mennä pihalle. Tylsää kun ei voi mennä vielä salille. Eilen luovutin ja otin buranaa. Minä en yleensä napsi mitään lääkkeitä mutta nyt jotenkin olin unohtanut, että kannattais napsia - paranis nopeampaa ja pääsis salillekin taas;) Viimeksi kun meinas flunssaa pukata, aloin heti napsia buranaa, ettei salitreenit kärsis. Miten lie nyt unohdin. Kai mä odotin kunnon kuumetautia, että olis saanut luvan kanssa vaan olla ja levätä. Nyt on kuitenkin olo jo ihan eri kuin eilen illalla. Eli eiköhän tässä pian taas pääse treenaan kunnolla.
T-P
Pikana...
Milon synttäreitä vietettiin tiistaina, kiitos Lila onnitteluista ja Rosalle 1-vuotisonnittelut! Viisi koulukaveria oli kylässä ja meno oli ihan oikealla tavalla vauhdikasta ja mukavaa. Pikkuinen Lilli ihmetteli silmät suurina isojen poikien leikkejä ja olisi tahtonut mukaan mutta ei ihan uskaltanut... Ehkä parempi niin.
Milon synttäreitten jälkeen illalla tuli sitten anopilta puhelu, että hoidot eivät ole tehonneet ja päivällä oli tehty päätös hoitojen lopettamisesta. :-( :-( :-( Nyt ei kai voi muuta kuin odotella. Miehellä olisi kova hinku lähteä jo viikonloppuna sinne mutta ei voi kun Milon synttärit osa 2 on sunnuntaina. Seuraavana viikonloppuna sitten, vaaliviikonloppuna, lähdetään anoppilaan. Mies ottikin juuri lapset mukaan ja lähti äänestämään, minä vielä puntaroin ehdokkaita.
Tealle onnittelut täysistä viikoista! Kohta on nyytti sylissä! Ja muistanko oikein, että Leanna on vain viikon jäljessä?
T-P, ihanat miehet sinulla! Ei meillä vaan tuollaista tapahtuisi...
Täytyy mennä, mukavaa naistenpäivän jatkoa kaikille!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Paplareist, pakkeleist, pömpöst mahast, löysäst nahast, känsist, pienist hiivasienist, riipputisseist, niist on TOSI NAISET TEHTY!
Tuollaisen viestin sain kesken kurssin päivällä, eikä meinannut mitenkään pokka pitää :)
Meillä on ollut netti rikki reilun viikon *se oli tavallaan ihan kivaa*, nyt se taas pelittää.
Voi viude, kyllä masuneiti kohta huomaa miten Tepsu-äidin masusta pääsee ulos :) :) :) Odotan niiiiin kovasti!
Väkkärässä on hetkellisesti ainesta metrimitaksi - tästä on virallinen tieto: vartta herralla tasan 100 cm.
Täytyy mennä kauhan varteen, sau!
Sallinette näillä viikoilla jo aamu- ja iltailmoittautumiset? Tänään opin sen, että jos raskausviikolla 40 pyörii kaupoilla ja puistossa yht. 4½ h putkeen, tuleepi jalat aika kipeiksi :O (<-hämmästys). Hyvää vauhtia kyllä hanget hupenevat, viikonlopuksi luvattiin mahtavia kevätkelejä tänne etelään. Suunnittelin synnyttäväni sunnuntaina - pitäiskö siirtää? ;)
Meillä naistenpäivä on huomioitu siten, että supermarketin kassalta saatiin kolme ruusua - kaikille tytöille yksi! Miestä kassatäti huomioi toteamalla, että on sulla varmaan tässä naisväessä tekemistä... Onhan tuossa pehmoisella matolla löhöävä mieskultanen kieltämättä sen oloinen, että olemme hänet uuvuttaneet.
Vennalle pitäisi löytää kumisaappaat, mutta näistä paikallisista oli kuin yhteisestä sopimuksesta juuri koko 26 joka paikasta loppu. Pöh.
Kiitos kommenteista pottajuttuihin. Sain vahvistusta (taas) siihen, ettei oo hengenhätää.
Ai niin, oli taas hesarin mielipidesivulla niiiiiin äitejä syyllistävä kirjoitus " kotihoitoa ad 3v" -teemalla. Niitä juttuja on aamulla kiva lukea ja viedä sitten vastusteleva lapsi/lapset hoitoon :( Puistokaveri oli saanut iloisena yllätyksenä hyvän työpaikan, joka kuitenkin alkaa 1.4. ja tuli kiire saada lapselle (2v) hoitopaikka. Oli sitten päiväkodin johtaja todennut, että " pitäisi teidän vanhempien vähän ottaa vastuuta lapsistanne" ... Kiva kommentti, helpotti huomattavasti tämän äidin taakkaa.
Jatu, uskomaton se " ole mies äläkä itke" -kommentti! Äitini kanssa eilen näistä teemoista juteltiin, silloin kun äitini oli vauva oli vauvan helliminen kielletty. Ettei mee lapsi pilalle. Ja meidän vauva-aikaan ei saanut syöttää alle 4 h välein eikä itkuun saanut reagoida jne jne. Mitäköhän 30 v päästä? Mitäköhän nykyisiä teesejä silloin ihmetellään?
Nyt idolsia ja suklaatia. Masuvauvakin tykkää, saa aina hikan kun syön suklaatia. Hotkii lapsivettä, herkkusuu :)
- tea
Ankkis, tosi kurja kuulla, että anopin tilanne on tuollainen. Paljon voimia teille kaikille!
Ankkis. Halaus. Voimia perheellenne.
Tealla on kyllä uskomaton vauhti päällä. Koita nyt jo huilata!!!
T-P. Kyllähän teidän aamullista kadehtii yks jos toinenkin. Kovasti " tuli pisteitä" miehellesi.
Tosin kyllä munkin mies aamulla onnitteli ja toi iltapv kukkia. Mä kyllä pikkasen odotin herkkuja, mutta tarkemmin ajateltuna on sovittu, että nyt otetaan tiukempi ei herkkuja -linja.
Ayap. Jo on Väkkärällä mittaa. Kyllä ois Pekka kirpun näköinen vieressä, kun nytkin muskarissa on vähän koomisen näköistä kun melkein vuotta nuoremmat on paljon pitempiä.
Aamu alkoi 6.20, että oiskohan syytä painella nukkumaan. kerhopv oli ja huomenna esikoisella taas eskarin vapaapv.
T@hti
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9774707&p=1&tmode=1&smode…