Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako 40-vuotias e-pillereitä? Vai pakottavatko minipillereihin?

Vierailija
24.02.2025 |

Minulla on ylipainoa 14 kg, mutta olen perusterve ja verenpaine normaali. Olen syönyt pillereitä ennenkin ongelmitta, mutta nyt on ollut taukoa. Olen julkiselta niitä hakemassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nimenomaan vanhempana tarvitseeko estrogeenia, eli kyllä saa. Estrogeeni on se mikä noissa yhdistelmissä on se "haitallinen".

Itsellä hormonikorvaushoito menossa kun menkat loppuivat alle 40v ikäisenä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se iästä ole kiinni. Mulla on minipillerit siksi, että en saa e-pillereitä aurallisen migreenin vuoksi. Toki piti minipilleritkin vaihtaa toisiin koska ekat aiheutti usean migreenin hetken käytön jälkeen. 

Vierailija
4/6 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja syön yhdistelmäpillereitä, ne ovat auttaneet alkaviin vaihdevuosioireisiin. 

Vierailija
5/6 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perusterve eikä tupakoi, niin tuskin on estettä e-pillereille. Tuo ylipaino kyllä altistaa niin monille sairauksille, että voi olla este tuossa iässä. Sukurasitteet vaikuttaa myös, verenpainetaudit yms. 

Vierailija
6/6 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on perusterve eikä tupakoi, niin tuskin on estettä e-pillereille. Tuo ylipaino kyllä altistaa niin monille sairauksille, että voi olla este tuossa iässä. Sukurasitteet vaikuttaa myös, verenpainetaudit yms. 

Tarkoitus on tietysti koittaa saada painoa pois, monestakin syystä. Verenpaineongelmaa minulla ei ole. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi