Toiko kotiäitiys onnea perheeseen
Koin 5v sitten herätyksen jossa kaikki muuttui. Koin syntisena rahan perässä juoksemisen ja halusin kotiin hoitamaan lapsia. Olinhan opin mukaan raamatullinen vaimo joka hoitaa miehen ja kodin. Tällöin alkoi myös olla mediassa kotiivaimokuvauksia mm Ida Boss. Uravaimot ei olleet enää hyvä.
Mies suostui tähän kotivaimouteeni pitkin hampain. Elimme juuri ja juuri hänen tuloillaan. Oma hyvä palkkani oli tehnyt elämästä taloudellisesti huoletonta. Mutta kotivaimous voitti minusta kaiken. Kunnes kuukausi sitten mies kertoi halustaan erota. Hänestä kaikki oli kaatunut hänen päälleen kun minä istun kotona. Lapset on koulussa. Mies sanoi kaipaavansa entistä aikaa kun olin kiinnostava ja innostunut ja tuottelias.
Mies muutti pois ja haluaa pian eron. Omaisuutemme mennee puoliksi. Vanhempani lupaavat auttaa minua alkuun mutta antavat rahan velaksi kunnes saan töitä.
Katuva ent uravaimo
Kommentit (20)
Ostat oman pienen asunnon. Menetihin tahansa töihin että pääset kotivaimon passiivisuudesta.
Täällä toinen kotiäiti, jonka mies sitten jätti.
Kotiäitiys hehkutus sopii kun on rahaa.
Miehenä ajattelen ettei tehtäväni ole elättää tervettä aikuista.
Vierailija kirjoitti:
No koetko terveenä miehenä että sinun kuuluu tehdä puolet kotitöistä ja hoitaa kaikista lasten asioista puolet jne?
No mä olen kotiäiti "pakosta". Sairauksien yms takia. Ikinä en kotiäidiksi alkaisi, jos vaihtoehtona olisi oma ura.
Usein kaikentyyppiset yksipuoliset "herätykset" kaatavat suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäitiys hehkutus sopii kun on rahaa.
Joo kyllä tää on varakkaiden harrastus. Ei auta jäädä miehen varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koetko terveenä miehenä että sinun kuuluu tehdä puolet kotitöistä ja hoitaa kaikista lasten asioista puolet jne?
Ohiksena tähän. Moni kokee.
t. töissä käyvä DI nainen
Vierailija kirjoitti:
Naisena ajattelen että tehtäväni ei ole toimia kenenkään siemenalustana.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin elät Suomessa ja maksat veroja joilla mm. elätät terveitä aikuisia? Vai elätkö mustikanpoiminnasta saaduilla tuloilla?
Minä olin kotona reilun kymmenen vuotta. Kun jäin esikoista saamaan kotiin niin minulla oli hyvä vakityö. Olin alallani asiantuntija. No sitten saatiin kolme lasta lyhyillä ikäeroilla ja lopulta kaksi lapsista sairasti pitköaikaissairauksia jotka työllistivät todella paljon arjessa. Kun nuorin täytti kolme niin olisin mennyt töihin mutta kuukautta ennen töihinpaluuta yritys meni konkkaan. Sen jälkeen olen löytänyt vain sekalaisia määräaikaisia töitä seuraavat 13 vuotta.
Silti en ole katunut päivääkään sitä että olen ollut lasteni kanssa niin paljon. Taloudellisesti olemme menettäneet ison summan rahaa mutta ihan hyvin on tultu toimeen näinkin. Mieheni on aina kannustanut minua olemaan kotona mielummin kuin huonossa työssä. Mieheni todellakin arvostaa sitä että ei ole koskaan joutunut olemaan töistä poissa sairaan lapsen takia ja kun tulee töistä niin ruoka odottaa valmiina ym ym.
veljeni joskus antoi ymmärtää että olen laiska kun olen lasten kanssa kotona (kun nuorin oli alle 3v). Totesin että yksi lapsistani olisi kahdenpaikkainen sairauksista johtuen. Eli jos menisin töihin niin lapsistani tulisi perhepäivähoitajalle käytännössä täysi ryhmä. Ja tämä olisi oikein ahkera kun hoitaisi lapseni 40 h /vko. Minä taas olen laiska. No ei sitten enää valittanut asiasta.
Teit ihan oikein. Ja älä kuuntele sun veljeä liikaa. Hän kyllä oppii miten "leppoisaa" on olla pienten lasten kanssa kotona mikäli hänestä tulee joskus isä.
Ap:n pitkä virrenveisuu on tämän sunnuntain huonoin ja heikoin trolli.
Mielikuvitus selostus.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pitkä virrenveisuu on tämän sunnuntain huonoin ja heikoin trolli.
Mielikuvitus selostus.
Niin on. Kommentien kalastelu aloitus. Tahallaan väännetty.
Nyt kun muutoinkin näyttää olevan raflaavat aiheet vähissä.
Toimittajan tekemä, vasiten lapsellinen teksti, jotta uppoaa tyhmimmänkin tyypin kalloon!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään.
Mutta avioliitossa olevana, ja ilman avioliittoakin, sinun on elätettävä omat jälkeläisesi!
Avioliitossa myös vaimosi, ellei hän työhön kykene.
Älä hanki lapsia, äläkä perusta perhettä, ellet pysty hankkimaan heille ruokaa ja kattoa pään päälle.
Ja tuskinpa olet mies, olet nainen joka tiputtelee tånne täkyjä, että ketju pysyisi pystyssä
No Johan kävi. Voisiko uskonyhteysseurasi auttaa. Voisit tehdä heille jotain.