Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on ulkomailla vaihdossa ja tarkoitus mennä hänen luo käymään viikoksi. Mitä tuliaisia veisitte Suomesta mukananne?

Vierailija
23.02.2025 |

Itse ajattelin suklaata ja karkkipusseja.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et lapseltasi suoraan mitä haluaa? Mistä me tiedetään hänen toiveensa. 

Lue ketju, vastasin jo. t.ap

Vierailija
22/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et yli kahta päivää matkusta niin kyllä se ruisleipä säilyy matkan ajan. Kannattaa toki perille päästyä laittaa pakkaseen niin säilyy pidempään ja saa syödä sitä mukaan kun mieli tekee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisen pitsalätkä ja hernekeittopurkki. Nuudeleita. Eikö opiskelijat aina vingu ettei muuhun ole varaa?

Vierailija
24/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivästä oli jo hänen kanssa juttua, mutta pelkää leivän pilaantuvan matkalla, tulee hometta jne. Siksi ajattelin, että veisin suomalaista suklaata ja karkkia, koska ne säilyy. t.ap

Ruisleipä ei mene miksikään, viety monta kertaa tuliaisiksi.

Vierailija
25/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi leipäjuttu on ihan älytön. Asuin muutaman vuoden Yhdysvalloissa ja Suomesta veimme aina kasan Eväsleipiä tms. Ostin viimeisenä juuri ennen lähtöä muovipussillisen leipiä ja perille päästyämme kaikki heti pakastimeen. Riittivät hyvin puoleksi vuodeksi kerrallaan. Miten leipä vuorokaudessa homehtuu?????

Vierailija
26/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vie vaikka hapankorppuja ja ksylitolipurkkaa. 

Vierailija
27/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et yli kahta päivää matkusta niin kyllä se ruisleipä säilyy matkan ajan. Kannattaa toki perille päästyä laittaa pakkaseen niin säilyy pidempään ja saa syödä sitä mukaan kun mieli tekee..

Niin mutta kun olemme menossa kävellen. Voi homehtua.

Vierailija
28/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mitä hän haluaa.

Kannattaa tosiaan kysyä lapselta mitä hän haluaa.

Monelle tulee ulkomailla jotain juttuja ikävä. Eivätkä ne jutut ole kaikille samat. Itse kaipasin jotain tiettyä karkkia ja tiettyä suklaata. En enää edes muista mitä ne olivat. Mutta kaverit lähettivät niitä postissa ja toivat mukanaan kun tulivat käymään. Olisi ollut ikävää jos olisivat tuoneet jotain muuta.

Vierailija
29/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivästä oli jo hänen kanssa juttua, mutta pelkää leivän pilaantuvan matkalla, tulee hometta jne. Siksi ajattelin, että veisin suomalaista suklaata ja karkkia, koska ne säilyy. t.ap

Wau. Tosi ihanaa kysyä ensin mitä lapsi haluaa ja sitten viedä hänelle jotain aivan muuta.

Vierailija
30/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaivanneeni ulkomailla puolukoita ja ruisleipää :)

Vierailija
31/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt itse tiedät mistä lapsesi pitää. 

Olin tulossa sanoon samaa. 😆

Mun kaverit toi ruisleipää ja salmiakkia, kun niitä mä kaipasin, mutta en veis tyypille, joka ei niitä syö.

Vierailija
32/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotain suomipaskaa pitäisi viedä, kun kerrankin ei tarvitse koskea siihen? Muista että kaikki suomalainen on likaista ja huonolaatuista. 

Vierailija
33/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksit itse suklaan ja karkkipussin ? Ja kysyt täältä neuvoja?

Vierailija
34/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä ole yliopistovaihdossa olevalla nuorella pakastinta.

Vie kuivattua ruisleipää.

Vierailija
35/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne on useamman vuorokauden matka, vie näkkileipää. Sehän voi pakata ilmatiiviisti, niin ei pääse matkalla kostumaan, joten ei homehdu.

Vierailija
36/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kysyä lapselta suoraan. Itse en missään nimessä haluaisi vaikka leipää ja suklaata, kun en niitä syö, mutta tiettyjä salmiakkikarkkeja haluaisin. 

Vierailija
37/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mämmiä, Fazerin sinistä, piimää ja pajunkissoja.

Vierailija
38/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan riippuu hyvin pitkälle siitä, missä maassa hän on, ja millaisissa olosuhteissa. Esim. Saksassa voi kaivata ihan eri asioita Suomesta kuin vaikkapa Japanissa.

Vierailija
39/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis yliopistovaihdossa, eli ei välttämättä ole silloin  pakastinta. Työkaverini on miehensä kanssa itse asiassa juuri nyt Los Angelesissa  katsomassa tytärtään joka on myös samanlaisessa  vaihdossa. Sanoi,  että vievät muutaman pussin salmiakkia, ja ihan uuden Porin Ässät lippalakin tuliaisiksi  :)  ovat viikon reissussa, yliopistoa lähellä olevassa hotellissa, varmasti hieno viikko kaikille. 

Vierailija
40/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä missä se "ulkomailla" sijaitsee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän