Kokemuksia pesupähkinöistä?
Tuleeko niillä oikeasti puhdasta pyykkiä ja mihin se pesupähkinöiden pesevä juttu perustuu?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä lisää:
Tässäkään testissä pesupähkinöitä ei ole murskattu. Jolloin pesevä aine saponiini toimii tehokkaammin.
Pesupähkinöiden käyttöä ei optimoitu 👎
Ja sitten poimit sitä murskaa vaatteista. Huoh.
Ei. Pesupähkinät laitetaan pieneen pussiin eikä irrallaan.
Pesupähkinät kannattaa jättää eettisenä valintana "alkuperäisasukkaille". Jos he myyvät kaiken, niin he eivät saa itse pyykkejään puhtaaksi luonnonmukaisin menetelmin. Heillä ei ole viemäröintejä ja puhdistuslaitoksia, kuten meillä. Meillä voi itse kasvattaa mm. rohtosuopayrttiä, jolla voi pestä pyykkiä ekologisesti ja eettisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä lisää:
Tässäkään testissä pesupähkinöitä ei ole murskattu. Jolloin pesevä aine saponiini toimii tehokkaammin.
Pesupähkinöiden käyttöä ei optimoitu 👎
Ja sitten poimit sitä murskaa vaatteista. Huoh.
Höpsö. Pesupähkinöitä ei tietenkään laiteta sellaisenaan pyykin sekaan vaan pieneen puuvillapussiin, joka tulee pesupähkinöiden mukana. Pussi suljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Laatu vaihtelee, luonnontuotteita kun ovat. Jos ensimmäiset olisivat olleet yhtä huonoja kuin toiset, en olisi enempää tilannut.
Kyllä niillä puhdasta tulee, kun on riittävästi kuumaa vettä. Pehmeää ja puhdasta tulee ainakin pyyhkeistä, alusvaatteista ja petivaatteista, jotka eivät ole kovin likaisia vaan pikemminkin vain käytettyjä ja pestään silti kuumassa.
Kokeilepa pestä ilman niitä pelkällä kuumalla vedellä. Veikkaan, että lopputulos on täysin sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu vaihtelee, luonnontuotteita kun ovat. Jos ensimmäiset olisivat olleet yhtä huonoja kuin toiset, en olisi enempää tilannut.
Kyllä niillä puhdasta tulee, kun on riittävästi kuumaa vettä. Pehmeää ja puhdasta tulee ainakin pyyhkeistä, alusvaatteista ja petivaatteista, jotka eivät ole kovin likaisia vaan pikemminkin vain käytettyjä ja pestään silti kuumassa.
Kokeilepa pestä ilman niitä pelkällä kuumalla vedellä. Veikkaan, että lopputulos on täysin sama.
Veikkauksesi on väärä. Hyvälaatuisilla pähkinöillä tulee puhtaampaa kuin silloin, kun olen jostakin syystä unohtanut lisätä pesuainetta koneeseen.
En tietenkään poimi, hassu! Minä laitan ne sen puuvillapussin sisään, joka tulee niiden mukana ja sitten kun se on joutunut hukkaan, vanhan ehjän sukan sisään. Siellä ne muruset pysyvät tukkimatta konetta ja tarttumatta pyykkiin.