Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison nuuskan käyttö

Vierailija
22.02.2025 |

Miten olette sopeutuneet siihen, kun puoliso on aloittanut nuuskan/tupakan käytön? Koen asian hankalaksi. Mies on aloittanut nuuskan tai nikotiinipussien käytön yleisen stressin helpottamiseksi ja vaikka tiedän, että se on hänen asiansa, se vaivaa minua. Alun pettymyksen jälkeen olemme sopineet, että hän ei tuo asiaa kotiin. Käyttää kuitenkin välillä kotonakin, kun muut nukkumassa. Tämän haistan yöllä, jos käyn vessassa tms. 

Suutelua tai seksiä meillä on vain viikonloppuisin, koska silloin hän ei yleensä käytä, enkä minä taas halua suudella, jos mies on käyttänyt jotain. Haistan ja maistan kaiken todella voimakkaana, joten se ällöttää. 

Tämä on nyt isona asiana välissämme. Tavallaan haluaisin suhtautua asiaan välinpitämättömämmin, mutta toisaalta en halua itse altistua nikotiinille, enkä sietää sen hajua ja makua. Mies taas suuttuu, jos koitan puhua asiasta mitään. Haluaisin löytää seesteisen mielentilan asian suhteen. Harmi, kun en ole sellainen hälläväliä-tyyppi.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koettanut auttaa miestä löytämään jotain järkevämpää rentoutumistapaa? Meditointia, lenkkeilyä, sopivaa musiikin kuuntelua ym? Tai terapiassa käyntiä.

Jos mikään muu ei auta niin kannusta miestä vaihtamaan työpaikkaa jos stressi kerta töistä. Missään nimessä stressin hoito nuuskalla ei ole järkevää. Jos tuota jatkuu niin niistä vaikea päästä eroon vaikka stressi helpottaisi.

itselle tuo että toinen alkaisi tupakoimaan/nuuskaamaan olisi kyllä aikalailla varma ero. Vaikka oltaisiin oltu 20 vuotta yhdessä. En vain voi sietää noiden hajua enkä sitä kuinka paljon noilla typerillä asioilla vahingoittaa itseään. En olisi koskaan alkanut seurustelemaan miehen kanssa joka polttaa/nuuskaa. 

Kyllä näitä muita keinoja on pohdittu ja yritetty. En kuitenkaan voi vaikuttaa mieheni päätökseen käyttää nikotiinia ja mitä enemmän aiheesta puhun, sitä enemmän hän ärtyy ja kääntyy minua vastaan. Tässä vaiheessa tilanne on se, että asian kanssa on pakko jotenkin elää.

Jos tilanne olisi suhteen alussa, en miettisi hetkeäkään vaan eroaisin. Mutta kyllä ne 12 vuotta ja kolme lasta painaa vaakakupissa sen verran paljon, että eroaminen ei ole vaihtoehto. 

Tilanne ei ole minulle helppo, koska en siedä nikotiinia missään muodossa, en halua sille altistua, enkä nähdä sen käyttöä. Kuitenkin mies on minulle tärkeä ja haluaisin pystyä suutelemaan häntä ja pitämään parisuhteesta huolta. Nyt se on vaikeaa, kun suutelut ja seksin joutuu rajoittamaan viikonloppuun. Kai se miestäkin harmittaa, mutta ei niin paljoa, että jättäisi nuuskan käyttämättä. Ja vaikka miten järkeilen, kyllä se minusta tuntuu siltä, että hän valitsee enemmin nuuskan kuin minut, vaikka mitään valintatilannetta en tässä hänelle ole asettanutkaan.

Vierailija
42/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta ja meditaatio ovat parempia keinoja stressin helpottamiseen. Nuuskasta saa syövän ja vanhenee ennen aikojaan. 

Tottakai ne olisivat. Toisen puolesta vaan ei voi päätöksiä tehdä, vaikka haluaisikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mieheni käyttää nuuskaa. Emme harrasta kielisuudelmia, ainoastaan pusuttelua. 

Ei tässä auta kuin laittaa asiat vaakakuppiin. Miehessä on sata hyvää asiaa, joten yksi huono asia ei paljoa paina.

Eikö sinua pusuttelussa haittaa haju? Minua ällöttää haju ja ajatuskin, että oma suuni käy niin lähellä alueita missä nuuskaa on pidetty. Nikotiinipussien kohdalla hieman siedettävämpää, mutta nekin ällöttää ja myös ne haisee, vaikka eivät samalla lailla kuin nuuska.