Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-ryhmän reilu uudistus taloudellisissa vaikeuksissa kamppaileville

Vierailija
22.02.2025 |

Mukava huomata että välillä reiluus nostaa päätään tänä vaikeana taloudellisena aikana:

S-ryhmä on kehittänyt heitä varten uudenlaisen maksukortin, jonka tarkoitus on vähentää epämiellyttäviä tilanteita kassalla, joita vähävaraiset ovat kokeneet markettien kassoilla .

Tähän saakka he ovat joutuneet esittämään paperisia maksusitoumuksia mikä on tehnyt tilanteen usein suotta nöyryyttäväksi ja epämiellyttävällä tavalla erottuvaksi.

Nyt heidän on mahdoillisuus asioida muiden maksuasiakkaiden tapaan maksukortilla.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein toimittu S-ryhmä! Uudistus tosiaan koskee jo monia suomalaisia .

LÄHDE  https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a295aff8-efdd-4c53-937d-3733a9614790

Vierailija
2/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla ihan uusi juttu, joten hienoa huomata että siellä on fiksua porukkaa joka reagoi huomaavaisesti asiakkaisiin jotka kamppailevat toimeentulonsa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Vaikka olisi ongelmia niin ei varmasti ole kivaa isoa paperia esitellä kaupassa. Olen joskus viime vuosituhannella joutunut itsekin sen ison A nelosen kanssa ostamaan ruokaa ja kyllä jono kasvoi perässä ja pahinta oli että kassa kailotti apua toiselta myyjältä isoon ääneen 

Vierailija
4/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää töihin!

Vierailija
5/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on jo pitkä keskustelu.

Vierailija
6/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se rajattu tiettyihin tuotteisiin? Voiko ostaa bisseä?

Vierailija
7/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on jo pitkä keskustelu.

Linkki?

Vierailija
8/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ostanut maksusitoumuksella vain bussilippua, eikä tilanne ollut kiusallinen kun tuon hoitanut työntekijä osasi hoitaa homman ja oli selkeästi hoitanut noita ennenkin. Tämä ei myöskään yllättynyt siitä, että joku on maksamassa maksusitoumuksella. Prismassa tilanne on valitettavasti ollut toinen ja kassajonossakin jonottaville nämä tilanteet ovat olleet kiusallisia, siis asiakkaan ja myyjän lisäksi myös muille asiakkaille. Lahjakorttina nämä maksusitoumukset olisi pitänyt jo aikojen alusta saakka antaa niin kiusallisilta tilanteista olisi vältytty.

Vierailija
9/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varjopuolia tuossa on. Joku kyttää "hyväntekeväisyydestä" mitä ihminen ostaa kortilla? Kun sanottiin että kortti voidaan sulkea yhtäkkiä. Silti sillä ei pitäisi saada edes tiettyjä tuotteita, joten miten se olisi ongelma, ellei joku osta myydäkseen jotain tuotteita usean. Outoa.

Vierailija
10/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se rajattu tiettyihin tuotteisiin? Voiko ostaa bisseä?

Tietysti siitä on rajattu päihteet pois, kuten maksareista tähänkin saakka.

Vierailija
11/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa sekä kassahenkilöiden työtä että asiakkaiden tilannetta.

Talouselämän juttu tässä

https://www.talouselama.fi/uutiset/s-ryhma-teki-monia-suomalaisia-koske…

Vierailija
12/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

Juuh!

Vierailija
13/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Vaikka olisi ongelmia niin ei varmasti ole kivaa isoa paperia esitellä kaupassa. Olen joskus viime vuosituhannella joutunut itsekin sen ison A nelosen kanssa ostamaan ruokaa ja kyllä jono kasvoi perässä ja pahinta oli että kassa kailotti apua toiselta myyjältä isoon ääneen 

Minä en ole yhtään iloinen tästä uudistuksesta. Olen kroonisen rahapulan kanssa kamppaileva tavallinen kansalainen. Ostan itselleni usein ruokakaupan lahjakortteja, jotta saan ostettua  ruokaa myös neljännellä viikolla rahantulosta. Nyt alkaa arveluttaa. Luulevatko ihmiset tämän jälkeen, että olen saanut avustuksia? En ole saanutpaitsi pari kertaa elämässä seurakunnasta on annettu pieni lahjakortti ja 90-luvulla sain yhden kerran rahaa, jolla sain maksettua tärkeän laskun.

Vierailija
14/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen jo ihan itse ja lopetin S-kaupassa käynnin kun Lidl avattiin. n. 20 - 30 % halvempaa.

Samoin ovat tehneet muutamat tuttavaperheet Vesa Keskisen  Kyläkaupan suhteen. Säästö samaa luokkaa.

Vierailija
15/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää töihin!

90-luvun lamassa vanhempani tekivät 2-3 työtä kumpikin ja silti piti hakea ruoka-avustuksia.

Vierailija
16/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan alalla ihan uusi juttu, joten hienoa huomata että siellä on fiksua porukkaa joka reagoi huomaavaisesti asiakkaisiin jotka kamppailevat toimeentulonsa kanssa.

"kamppailevat toimeentulonsa kanssa". sano vaan ihan suoraan: elämäntapalaiskat loiset sossunpummit vihervasemmistolaiset

Vierailija
17/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. K-ryhmä ei ikinä tekisi mitään inhimillistä ilman taloudellisista hyötyä. 

Vierailija
18/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ylipäänsä ymmärrä miksi tuota paperista lakanaa pitää kuskata mukanaan 2020-luvulla muutenkaan kun kaikki on digitalisoitu. Tuohan on vaan käytännössä lahjakortti kauppaan tietylle summalle ja sillä saa ostaa vain tietynlaisia asioita ja sen voimassaoloaika on joku rajallinen.

Vierailija
19/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ostanut maksusitoumuksella vain bussilippua, eikä tilanne ollut kiusallinen kun tuon hoitanut työntekijä osasi hoitaa homman ja oli selkeästi hoitanut noita ennenkin. Tämä ei myöskään yllättynyt siitä, että joku on maksamassa maksusitoumuksella. Prismassa tilanne on valitettavasti ollut toinen ja kassajonossakin jonottaville nämä tilanteet ovat olleet kiusallisia, siis asiakkaan ja myyjän lisäksi myös muille asiakkaille. Lahjakorttina nämä maksusitoumukset olisi pitänyt jo aikojen alusta saakka antaa niin kiusallisilta tilanteista olisi vältytty.

Olin joskus köyhänä toimeentulotuella hetkisen ja piti hakea apteekista reseptilääke. Olin sitä reseptiä hakemassa kun tää apteekin tyyppi rupesi yhtäkkiä isoon ääneen kailottamaan että AI SULLA ON TÄÄLLÄ MAKSUSITOUMUS... joopa joo. Ei varmaan jäänyt kenellekään epäselväksi koko apteekissa että sellainenkin oli. Olisin kyllä muuten maksanut nuo alta kympin lääkkeet itsekin mutta ei tarjottu edes sitä mahdollisuutta :D

Vierailija
20/21 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio tekee vielä meistä kaikista vähävaraisia. Siis tämähän alkaa olla ihan oikeasti kohta sitä, että jos sulla ei ole miljoonia, niin olet persaukinen. Mikään ei vaan riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi