Miksi suorittamani maksu ei näy pankin sivuilla?
Maksoin siis laskun ja pankkini sivuilla toteutuneissa tiedoissa ei lue että olisin maksanut mitään mihinkään ja silti raha on hävinnyt? Suoritin maksun myöhään eilen illalla. Onko tää normaalia? Eikö yleensä pitäisi heti näkyä oman tilin tiedoissa että olen suorittanut maksun johonkin?
Kommentit (28)
Sinuna odottelisin ihan rauhassa seuraavaan pankkipäivään. Kaikki on varmasti hyvin. :) jos ma puoliltapäivin ei näy mitään, ottaisin sinuna yhteyttä pankkiini.
Omien tilien siirrot näkyy heti, muualle maksetut sen mukaan kuin on ko. pankin ehdoissa kerrottu, liekö niissä suuria eroja, arkipäivisin ennen iltapäivää tai jotain.
Tässä nordean
Maksu välitetään saajan pankille saman päivän aikana, jos maksu on tehty mobiili-tai verkkopankissa, mobiilipankissa ennen kello 14.00 (EET). Tämän jälkeen tehdyt maksut välitetään saajan pankille seuraavana päivänä. Huomaathan, että maksuja muihin pankkeihin välitetään vain pankkipäivisin.
Maksoin eilen illalla puol ykstoista ja ulkomainen pankki. Äsken maksoin testiksi miehelle ja heti näkyy pankin sivuilla että olen tehnyt siirron. Tuosta eilisestä ei näy mitään.
Voiko käydä niin että raha vaan katoaa johonkin eikä siitä näy mitään jälkeä jos menee vaikka huijarille tai on maksanut väärälle tilille? Ihmettelen miten ei näy tilillä edes sitä summaa mikä normaalisti näkyy myös viikonloppuisin. Arkisin tulee siihen miinustetun summan eteen vielä mihin on mennyt eli paikan nimi. Nyt ei ole mitään missään.
Maksoin e laskun etuajassa ja ihmettelin viikon kuluttua kun ei ollut lähtenyt. Sitten huomasin katsoa niin olikin hyväksytyissä kun en muistanutkaan päivämäärää muuttaa.
Lisätäkseni vielä tuohon kun maksoin äsken testiksi miehelle niin hänellä Nordea ja minulla Danske. Eli vaikka eri pankki ja maksoin äsken niin lukee silti tiedoissa veloitettu summa miinuksena. Tuosta toisesta ei näy yhtään mitään.
Eräpäivästä ei ole kyse että olisi hyväksytyissä. Sen tarkistin että heti menee.
Iso summa vielä kyseessä. Jos mennyt huijareille niin olen tosi pahassa pulassa kun ei niitä rahoja palauteta, ei edes pankki.
Sinne meni nigerialaiselle prinssille rahat.
Etkö tosiaan vielä tuossa iässä tiedä, että pankit ovat viikonloppuina suljettuna ja maksut tulevat näkyviin vasta maanantain vastaisena yönä.
pankki varastaa maksamasi rahat 2 päiväksi keinotellakseen niillä.
Pankkien välisiä siirtoja tehdään viitenä päivänä viikossa virka-aikana. Pankkiryhmän sisäisiä siirtoja (esim sinun op-tililtä äijäsi op-tilille) tehdään joka päivä kaikkina kellonaikoina poislukien käyttökatkot päivitysten ja huoltotöiden yhteydessä.
Ei mullakaan lasku lähde tililtä viikonloppuna vaikka olisi eräpäivä siinä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt vastausta kiitos. Ahdistaa onko rahat hävinneet kokonaan.
Mikä pankki? Mulla op ja heti näkyy aina.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nordean
Maksu välitetään saajan pankille saman päivän aikana, jos maksu on tehty mobiili-tai verkkopankissa, mobiilipankissa ennen kello 14.00 (EET). Tämän jälkeen tehdyt maksut välitetään saajan pankille seuraavana päivänä. Huomaathan, että maksuja muihin pankkeihin välitetään vain pankkipäivisin.
Pitää sen omissa tilitiedoissa näkyä että on maksettu.ERI asia koska vastaanottaja sen saa
Vierailija kirjoitti:
Maksoin eilen illalla puol ykstoista ja ulkomainen pankki. Äsken maksoin testiksi miehelle ja heti näkyy pankin sivuilla että olen tehnyt siirron. Tuosta eilisestä ei näy mitään.
Voiko käydä niin että raha vaan katoaa johonkin eikä siitä näy mitään jälkeä jos menee vaikka huijarille tai on maksanut väärälle tilille? Ihmettelen miten ei näy tilillä edes sitä summaa mikä normaalisti näkyy myös viikonloppuisin. Arkisin tulee siihen miinustetun summan eteen vielä mihin on mennyt eli paikan nimi. Nyt ei ole mitään missään.
Maksoitko siis ulkomaille menevän maksun ?
. Se voi joutua tarkastukseen ja tarkkaile saatko pankistasi viestiä, johon vastaamalla teet varmistuksen että olet sinä maksamassa, eikä huijaus
Itse maksoin vähän aikaa sitten Puolaan menevän maksun ja joutui tarkastukseen
Näkyi kuitenkin tilitiedoissani että " odottaa "
Vierailija kirjoitti:
Pankkien välisiä siirtoja tehdään viitenä päivänä viikossa virka-aikana. Pankkiryhmän sisäisiä siirtoja (esim sinun op-tililtä äijäsi op-tilille) tehdään joka päivä kaikkina kellonaikoina poislukien käyttökatkot päivitysten ja huoltotöiden yhteydessä.
Ei mullakaan lasku lähde tililtä viikonloppuna vaikka olisi eräpäivä siinä kohtaa.
Lähteehän se samantien tililtä, jos muutat eräpäiväksi "heti" ja hyväksyt laskun.
Ehkä sellaiset eivät sitten lähde, jos ne siellä odottelevat etukäteen hyväksyttyinä eräpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosiaan vielä tuossa iässä tiedä, että pankit ovat viikonloppuina suljettuna ja maksut tulevat näkyviin vasta maanantain vastaisena yönä.
🙄
Danskessa näkyy heti titlitiedoissa kun on maksanut
Ainakin nordealla joskus kestää hetken, että tiedot näkyy vaikka olisi oma siirto.
Nyt vastausta kiitos. Ahdistaa onko rahat hävinneet kokonaan.