Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähti liikkeelle se, että oksennusta kutsutaan yrjöksi? Inhottaa kun sodan käynyt edesmennyt ukkini oli Yrjö...

Vierailija
21.02.2025 |

ja olen tosissani harkinnut, että se voisi olla tulevan poikalapseni toinen tai kolmas nimi, mutta ei miehen kanssa uskalleta tai ehkä kehdata antaa sitä, koska ihmiset alkaa nauramaan ja puhumaan pahaa. Yrjö on muutenkin suomennos esim. brittien George-nimisille kuninkaille.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä Jorma? Poikaystäväni isän nimi on, ja envoi sille mitään että aina kun hänen nimensä mainitaan, jorma tunkee mielen päälle 

Joku miehisyyttä korostava tyyppi voi tykätä että tulee jormat mieleen. Muille ehkä hankala juttu.

Vierailija
22/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1st world problems

Typerys, ollaan suomenkielisellä palstalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

George ruotsiksi Georg lausutaan Jori. 

Vierailija
24/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä ajattele oksennusta "Yrjönä", enkä käytä sitä viittaamaan oksennukseen.

Isoisäni olikin Yrjö. Minusta miehekäs ja hieno nimi.

Vierailija
25/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sedät on Yrjö, Jorma ja Urpo. Serkku on Jonne. Isäni on Erkki ja äidin äiti Esteri. Miten onkin sattunut kaikki "merkitysnimet" lähisukuun.

Vierailija
26/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tiesitte että Jorma Uotisella on valtava kyrpã? Kuulemma suurempi kuin Siltsulla jolla on 20,5 cm. 

Vierailija
27/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin tätä juuri pari päivää sitten, piti oikein miettiä olenko minä kirjoittanut tämän aloituksen. En kyllä mielestäni ole.. George on kuninkaallinen nimi, joten todella outo yhdistää se oksennukseen.

Vierailija
28/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna kutsumanimeksi. Vaan kolmanneksi nimeksi. Tyyliin Veeti Alexander Yrjö

Vierailija
29/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusti Yrjö Jorma. Siinä on miehekäs nimi 💪

Vierailija
30/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrjö-sanan käyttö oksennuksen synonyymina johtuu äänteellisestä samankaltaisuudesta. Siis kun joku oksentaa, se kuulostaa samankaltaiselta kuin y-, r- ja ö- äänteiden käyttö.

Onomatopoeesi.

Vierailija
31/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sedät on Yrjö, Jorma ja Urpo. Serkku on Jonne. Isäni on Erkki ja äidin äiti Esteri. Miten onkin sattunut kaikki "merkitysnimet" lähisukuun.

😂😂👍

Vierailija
32/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleppas Kalle, mennään Kustaan ikkunan alle.

Vierailija
33/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Pirjo tarkoittaa nykyään oksua. Eivätkä Veetien ja Jonnejen äidit tainneet arvata, että nimet kohta meinaavat ylipäänsä pikkuista teiniurpoa. Urpojakin olen tuntenut pari. Myös tauno tarkoittaa tyhmää. Ja Pertti-eno seikkailee meemeissä sen verran tiheään, että nimelle ei voi renessanssia ennustaa. Ja miettikääpä, miten kävi rapakon takana Kareneille...

Vierailija
34/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sukupolvelle Tauno tarkoitti tyhmää. Itselleni se on aina assosiaatio Tauno Paloon, eli hyvin positiivinen.

Kun tulee uusia nimenkantajia, asiat muuttuu.

Vierailija
35/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennes vanhaanhan ei ollut tekstiviestejä sun muita WhatsAppeja vaan kirjoitettiin ja lähetetiin kirjeitä ja postikortteja.

Pienessä savolaisessa kylässä riitti pitkäksi aikaa riemua kun sulhaseksi aikova lähetti lähetti tulevalle morsmaikulleen kirjeen kun oli armeijassa.

Kirjeen päällä tietysti luki

Neiti Soma Sievänen

ja osoite tottakai

kuoren vasempaan alalaitaan oli kirjoitettu

Lähettäjä: Yrjösi

(tämä tarina on tosi)

Jos lempinimi Yki niin, lähettäjä Ykisi 😁

Vierailija
36/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa pojalle nimeksi Keorke, eipä oo kellään muulla tässä maassa.

Kyllä sen pitää olla Tsooortss, niin on kansainvälinen.

Vierailija
37/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleppas Kalle, mennään Kustaan ikkunan alle.

Tuleppas Kalle Kustaan ikkunan alle.

Te ette osaa edes noita ikivanhoja vitsejä 😁

Vierailija
38/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehdotus jos joskus kuulet vaikka kullin uuden nimityksen niin tapa se tyyppi joka sen sulle sanoo,se jorma tyyppi pitää vielä jäljittää.

Vierailija
39/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Pirjo tarkoittaa nykyään oksua. Eivätkä Veetien ja Jonnejen äidit tainneet arvata, että nimet kohta meinaavat ylipäänsä pikkuista teiniurpoa. Urpojakin olen tuntenut pari. Myös tauno tarkoittaa tyhmää. Ja Pertti-eno seikkailee meemeissä sen verran tiheään, että nimelle ei voi renessanssia ennustaa. Ja miettikääpä, miten kävi rapakon takana Kareneille...

Monet käyttää myös nimeä Keijoa synonyyminä ääliölle "Mikä v*tun keijo sekin oli"

Vierailija
40/58 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä muitakin paljon Pirjo ja Anneli esimerkiksi. Yrjö on hyvin selkeä, kun kuulee jonkun heittämässä huutolaattaa, niin Yöööööö kuuluu, ja kun siihen kuuluu vähän väliin kurkausta, niin se R:kin kuuluu siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän