Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viimeksi kirjoitit kirjoituskoneella?

Vierailija
21.02.2025 |

En ole varmaan mitään järkevää ikinä sillä kirjoittanut, vaikka olen namiskoita (vai miksi niitä jutskia kutsuttiinkan..) painellutkin.

t: M52

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?

Vierailija
2/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärennetyt henkkarit joskus 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärennetyt henkkarit joskus 80-luvulla.

Ei kai mitään virallista henkkaria ollut kirjoituskoneella tehty silloinkaan? Opiskelijakortti?

Vierailija
4/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin 1980 -luvun alussa lopputyöni kirjoituskoneella.

Vierailija
5/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituskoneella kirja-arvostelun ja sähkökirjoituskoneella esitelmän. 

Vierailija
6/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sihteeriopiston käyneitä, miksi niitä nappuloita sanottiin? Koskettimiksi?

Vierailija
7/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeen. Tästä on ehkä jotain 10 vuotta. Kirjoituskone ei toimi oikein hyvin ja siksi ei ole tullut myöhemmin käytettyä sitä.

Vierailija
8/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroottisen tarinan. Otsaani kasvoi krpä jota en saanut seisomaan.

Vierailija
9/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Töissä kirjekuoria. Kirjoituskone on tavattoman näppärä tapa kirjoittaa siisti kirjekuori jossa osoite ja lähettäjän tiedot ja mahdollinen viite tulee oikeisiin kenttiin. 

Kun talossa on enää vain printteri, on ruvettu kirjoittamaan osoitteita käsin tai typerän näköisillä tarroilla joita on tulostettava koko arkillinen, tai sitten yritettävä asemoida osoitekenttä täsmälleen oikein niin että se näkyy ikkunakuoresta mutta että mitään muuta ei näy. 

Myös printtilomakkeen täyttämiseen kirjekone olisi hyvä. Mulla on ainakin kauhea käsiala, tulee tuhrua ja nuhrua ja epäselvää tekstiä. Kaikkia lomakkeita ei ole mahdollista ladata tietsikalle ja täyttää sieltä, esim moni firma lähettää pdf-lomakkeen johon on mahdotonta täytellä tekstiä, ja itsekin olen vähän nihkeä availemaan docx-tiedostoja, ideaalitilanteessa toki lähettävät linkin mistä pääsee tallentamaan heidän koneellaan olevan lomakkeen tiedot.  

Vierailija
10/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1995 mekaanisella Olivettilla. Asiakkaan kone oli minulla korjattavana.

Vierailija
11/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku esitelmän tms lukiossa 80-luvulla

Vierailija
12/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin yrittää tehdä jotain omaa tarinaa. Jossa tuskin oli mitään järkeä. Olin silloin 7 ja hädintuskin osasin lukea kunnolla.

Vierailija
13/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain konekirjoitusharjoituksia koulussa ennen 80-luvun puoliväliä.

Vierailija
14/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uudenaikainen kirjoituskone oli niin hyvä näppäimineen, että sopisi ihan nytkin koneeksi. Voi vain haaveilla.

Vierailija
15/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin vuonna 1993 kauppiksen konekirjoitustunnilla. Toisaalta atk tunneilla opiskelimme myös tekstinkäsittelyä tietokoneella, oli varmaan viimeisiä vuosia kun konekirjoitusta vielä opetettu ihan kirjoituskoneella? Toimistotekniikan tunneilla opettelimme myös laskemaan erillisillä laskimilla joissa oli kuittipaperirulla.

Vierailija
16/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisensiaattityötä 1990-luvulla.

Vierailija
17/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ihan väärin muista niin rakennuskoneiden huolto-ohjeita. 

Vierailija
18/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin nimeni sellaiselle tarrajutskalle. Tuli hieno ja liimasin sen postilaatikkoon missä se oli seuraavat 20 vuotta.

Vierailija
19/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armahdusanomuksen presidentti Haloselle. Ei armahtanut. Linnassa jo 21 vuotta.

Vierailija
20/23 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Töissä kirjekuoria. Kirjoituskone on tavattoman näppärä tapa kirjoittaa siisti kirjekuori jossa osoite ja lähettäjän tiedot ja mahdollinen viite tulee oikeisiin kenttiin. 

Kun talossa on enää vain printteri, on ruvettu kirjoittamaan osoitteita käsin tai typerän näköisillä tarroilla joita on tulostettava koko arkillinen, tai sitten yritettävä asemoida osoitekenttä täsmälleen oikein niin että se näkyy ikkunakuoresta mutta että mitään muuta ei näy. 

Myös printtilomakkeen täyttämiseen kirjekone olisi hyvä. Mulla on ainakin kauhea käsiala, tulee tuhrua ja nuhrua ja epäselvää tekstiä. Kaikkia lomakkeita ei ole mahdollista ladata tietsikalle ja täyttää sieltä, esim moni firma lähettää pdf-lomakkeen johon on mahdotonta täytellä tekstiä, ja itsekin olen vähän nihkeä availemaan docx-tiedostoja, ideaalitilanteessa toki lähettävät linkin mistä pääsee tallentamaan heidän koneellaan olevan lomakkeen tiedot.&nbs

Onko teillä kirjoituskonehuone, vai missä sellaista mahtuu enää nykyaikana tuollaista varten säilyttämään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän