Onko vaate huonoa materiaalia jos on 50% polyesteria, 38% puuvillaa, 12% viskoosia?
Puuvilla nyt on puuvillaa, viskoosistakin tehdyistä vaatteista olen tykännyt, mutta tuo 50% polyesteri. Mielipiteitä?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te muut löydätte hyvästä (luonnon)materiaalista valmistettuja suht edullisia vaatteita? Täällä aina kehutaan kirppiksiä mutta en minä niistä ainakaan mitään löydä, meillä ne on täynnään jotain lidlissä ja hm/lindex yms myytyjä retkua. Ei puhettakaan mistään huippulaatuisista laatuvaatteista. Lisäksi kirppiksellä on ihan arpapeliä se omaan kokoon ja makuun sopivan vaatteen löytäminen, varsinkin jos jotain tiettyä etsii.
Yritän parhaani mukaan aina valita esim täyspuuvillaisia tai muita luonnonkuitumateriaaleja, selluloosapohjaisetkin kelpaa mutta ei mulla ainakaan yksinkertaisesti ole aina varaa ylenkatsoa jos löytyy sopiva vaate mutta joka on sekoitemateriaalia.
Olen ostanut ihan jostain HM:stä ja Ellokselta. Esimerkiksi puuvillan ja pellavan sekoite on miellyttävä, ja yksi mekko on ramia, joka on samankaltaista kuin pellava, tosi mukavaa kesällä.&n
Sama, ja noille ketjuliikkeiden verkkosivuille kirjoitan yleensä hakuun pellava. Tykkään myös Nanson mekoista, ja joskus tilaan myös Marimekolta.
Nanso on ihan paras. Eikä ole kallis. https://nanso.com/products/naisten-mekko-harso-musta-valkoinen
Ostan pellavavaatteita Etsyn kautta, tehty Latviassa ja Liettuassa. Kohtuuhintaisia laatuun nähden, mutta toki useamman kympin maksaa.
Peruskaupoissa on valitettavasti harvoin laatua, ja suomalaismerkit voivat olla hinnaltaan monille liian suolaisia.