Normaaleja sanoja, joita et käytä
Aloitan kännykällä
Ps. Älkää listatko tähän mitään masuasukkeja ja broiskuja, koska ne eivät ole normaaleja
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä ollenkaan kirosanoja enkä alapäähän liittyviä "alentavia" sanoja. En myöskään rasistisia sanoja enkä seksuaalivähemmistöä haukkuvia sanoja.
Nämäkö ovat mielestäsi normaaleja sanoja?
Ap
Ihan päivittäin niihin törmää vaikka tätä palstaa lukiessa. Normaaleja siinä mielessä, että ovat yleisiä ja tavallisia.
Siinä tapauksessa lisään otsikkoon, että sanojen on oltava neutraaleja. Osa porukasta jo ymmärsi mistä on kyse.
Ap
Sanat tarkoittavat jotain. Älä sano normaali jos tarkoitat neutraalia. Kukaan ei voi ymmärtää mitä tarkoitat josset käytä ymmärrettävää kieltä. En voi sanoa punainen ja kuvitella lukijan ymmärtävän minun tarkoittavan sinistä.
Pyrin käyttämään esim myönteinen positiivisen sijaan
Kielteinen negatiivisen sijaan
Mutta puhuessa hankalampaa, kirjoittaessa olen tarkempi.
Aiemmin oli ihan yleistä sanoa tyyliin väkirikas maa, kalirikas lannoite tms, ei ole oikein suomenkieltä nuo
Näitä vältän
Vierailija kirjoitti:
Pyrin käyttämään esim myönteinen positiivisen sijaan
Kielteinen negatiivisen sijaan
Mutta puhuessa hankalampaa, kirjoittaessa olen tarkempi.
Aiemmin oli ihan yleistä sanoa tyyliin väkirikas maa, kalirikas lannoite tms, ei ole oikein suomenkieltä nuo
Näitä vältän
Väekäs ja kalikas?
Tuli mieleen monia opiskeluun liittyviä sanoja, joita ei mun suusta kuulla.
Esim. Lukupää
Ap
Punttisali ja monet muut vastaavat vanhahtavat ilmaisut (jollainen tuo kännykkäkin oikeastaan on).
"mamma" on ainut "normaali/neutraali" sana, jota en käytä. Jos AP olisi kielipoliisi, niin kielemme olisi hyvin tylsää.
Vierailija kirjoitti:
"mamma" on ainut "normaali/neutraali" sana, jota en käytä. Jos AP olisi kielipoliisi, niin kielemme olisi hyvin tylsää.
Tästä tuli mieleen emäntä ja isäntä, joita en käytä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pefletti
Se on pemfletti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pefletti
Se on pemfletti!
Eipäs ku pehvletti.
En koskaan kutsuisi lakkaa hillaksi, enkä leipäjuustoa juustoleiväksi.
Sellaisia ei tule käytettyä jotka eivät sovi asiayhteyteen. Puheessa en alleviivaa, hehkuta enkä jyrähdä. Kylmäävän ja hyytävän yhdistän yleensä säähän
Punnus, pottu, lipeäkala, pilkille, silakka, korni, pyrkyri, evästauko, vuode, pajarit, helmisimpukka, rupattelu, pyll*, hemaiseva, hurmos, tuottelias, keimaileva, kurmuutus.
Vierailija kirjoitti:
Punnus, pottu, lipeäkala, pilkille, silakka, korni, pyrkyri, evästauko, vuode, pajarit, helmisimpukka, rupattelu, pyll*, hemaiseva, hurmos, tuottelias, keimaileva, kurmuutus.
Olis mielenkiintoista tietää, kun fysiikassa puhutaan punniksista, niin mitä sanaa sinä käytät?
Kun talvella mennään pilkkimään, sinä menet?
Silakkamarkkina on?
jne.
Peliväline