Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsaaminen ja sen ongelmat?

Vierailija
20.02.2025 |

Näistä ei juurikaan kuule puhuttavan joten kaipailisin kokemuksia onko tämä normaalia vai ei.

Olen jo päälle 40v ja minulla on aina ollut yliaktiivinen rakko, pissahätä tulee usein ja todella helposti. Aina sieltä ei kuitenkaan tule paljoa virtsaa. Koen että aina on myös jäänyt hieman jäännösvirtsaa jonka saa kyllä ulos kun ponnistaa. Nyt tuntuu että täytyy ponnistaa enemmän että ns jäännösvirtsat saa ulos. Eli normaalisti virtsatessa virtsa tulee ulos ihan normaalisti kunnes katkeaa ja tuntuu että virtsahätä on helpottanut.  Kuitenkin jos ponnistaa, virtsaa tulee vielä parin sekunnin ajan. 

Olen yrittänyt lukea mikä on normaalia ja mikä ei mutta paljon löytyy eri tietoa. Kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/4 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M vai N?

Vierailija
4/4 |
21.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutustekniikat käyttöön.

Lisäksi kusemisen vaiheistaminen, että "lopettaa" ja alkaa nousta, vaan ei lopetakaan, vaan istuu alas ja jatkaa. Kehollinen refleksi, todennäköisesti auttaa jatkamaan.

Rakon lääkehoitoon voidaan päätyä, jos ongelma oikeasti haittaa elämää. Skriinit löytyvät lääkäriltä ja ehkä netistä, kun oikein kyselee "virtsaamisen ongelma-analyysi seula" tms

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän