Martta-nimi?
Pidätkö nimestä Martta? Jos pidät, mistä muista nimistä pidät?
Itse pidän nimeä tietyllä tapaa tosi hauskana, mutta vähän mietiskelen..
Kommentit (9)
Minä pidän Martta-nimestä. Nimimakuni on kuitenkin aika laaja ja siihen kuuluu monenlaisia/tyylisiä nimiä. Laitan nyt listaa näistä ns. mummonimistä, joista pidän (Marttakin siihen kategoriaan mielestäni kuuluu):
Kerttu
Taimi
Hilma
Inkeri
Esteri
Miina
Lyydia
Eevi
Saimi/Saima
Lahja
Rauha
Lilja
Hilda/Hulda
Milja
Selma
Elsa
Lempi, Varpu, Salme, Elma, Alma, Maire, Manta (nämä tuli mieleen vaikkei ihan suosikkejani olekaan)
Kaikki näistä ei ole ihan samantyylisiä kuin Martta, mutta vanhoja nimiä kuitenkin..
Martta on reippaan tytön nimi, mielikuviltaan eri sarjaa kuin hempeänlempeät Hilmat, Sylvit ja Eedlat.
tiedän ainakin yhden ihanan pikku Martan.
pidän myös nimistä Hertta ja Kerttu, mutta myös pehmeistä kuten Elli, Emma, Hilma, Milja...
minusta Martta-nimessä ei ole mitään vikaa! itse en vaan osaa sanoa R:ää luontevasti, joten meille ei kai Marttaa tule :(
Tiina :)
Pidan nimesta Martta, kuten myos Kerttu, Hertta ja ehka Terttu.
Omastani tulisi Anna (tai sitten Emma tai Elli). Pidan myos nimesta Helmi!
Ja tunnen myos aivan mahtavan ihanan pikku Martan! Ja mullakin on hiemman R-vikaa...
tiedän ainakin yhden ihanan pikku Martan.
pidän myös nimistä Hertta ja Kerttu, mutta myös pehmeistä kuten Elli, Emma, Hilma, Milja...
minusta Martta-nimessä ei ole mitään vikaa! itse en vaan osaa sanoa R:ää luontevasti, joten meille ei kai Marttaa tule :(
Tiina :)
Minusta myös Martta on mukava nimi. Ja monet mitä on jo lueteltu on mun suosikkejakin kuten Hilda, Saima, Saimi, Selma, Siiri,Meeri Kerttu, Alma, Elviira yms. Pari näistä jo perheestä löytyykin..
samaa ns. vanhan nimien sarjaa (osa rempseämpiä, osa "hienompia") jotka kivoja:
Saimi/Saima, Selma, Siiri, Sanni
Helmi, Hilda
Kerttu(li)
Aino, Anna, Anni, Alina, Alma
Elli, Edith, Elsa
Inkeri
Rauha
Tuovi
Yhtä pientä Marttaa olen hoitanut ja ainakin yhdestä vähän isommasta kuullut.
Suosikkejani:
Selma, Selina, Seere, Aune, Inkeri, Aura, Aunetta, Leena
Martan tavoin mietinnässä, nousevatko suosikkeihin:
Eira, Iiri
Martan tavoin joskus suosikeissa olleita, nyt vähän hohtoaan menettäneitä tai unohtuneita, mutta eivät huonoja:
Elsa, Helka, Vilja, Kerttu, Helena
Meidän 5vrk vanhasta pikkuisesta tulisi varmaan Martta etunimeltään jos ei sitä olisi jo kaveripiirissä!
Muita mielestäni ihania nimiä, jota meidän Pienelle tällä hetkellä pyörittelen: Meeri, Tilda, Saimi ja miehen ehdoton suosikki Sylvi (ite vielä makustelen).
Eli tykkään nimestä kovasti, minusta se on todella suloinen. Yhtä ihana on Kerttu. Tunnen yhden 7-vuotiaan Martan, jolle nimi sopii mainiosti, ja se on minusta muutenkin sopiva pienelle tytölle.
Tykkään monenlaisista nimistä, mutta noista Martan kanssa samanlaisista nimistä kivoja ovat Kertun lisäksi Hertta, Sirkku ja Kirsti, joissa kaikissa on tiettyä napakkuutta, ja sitten pehmeämmistä Tuovi, Tuomi, Taimi, Salme, Helvi ja Enni.
Miksi muuten olet epäileväinen Martan suhteen?