Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks Miisa puhuu itsestään saamelaisena, oikea termi on saamelaissukuinen ja suurin osa suomalaista on tipan saamelainen miten hän !

Vierailija
20.02.2025 |

Esim. Laulaja Mirella : toimittaja kirjoitti ensin r.omanityttö kunnes korjasi : romaanisukuinen. Se on oikea ilmaus. Mirella ja Miisa ovat 75% suomalsia ellei enemmänkin. 

Tehkää DNA testit ja suurin osa pääsee kertomaan olevansa saamelainen. 

naurettavia nuo valehtelijat. ei ruotsin silviakaan oo koskaan puhunut itsestään latinona vaikka on 25% latino. Daniel taas on metsäsuomalainen ja varmaan enemmän saame kuin Miisa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisa on poronkuseman verran saame ja 97% savolaismaalaisemäntä. Peräkin roikkuu jo siihen malliin nuorena ettei edes navettatöihin kunto kestä?

Vierailija
2/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimuksien mukaan saamelaiset on lähtöisin Etelä-Suomesta, eli etelä-suomalaisissa on helposti saamelaista verta. Ihan niin kuin osalla ihmisiä on edelleen neanterdalin ihmistä "vieressään", mutta eivät huutele pitkin maita ja mantuja olevansa neanterdalin ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikusta asiaa. 

Vierailija
4/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa boostattua omaa uhriutumistaan

Vierailija
5/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siinä on saamelaisuutta, 50%, 25% ?

Vierailija
6/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen saa itse määritellä oman identiteettinsä ja sen, miksi kokee itsensä? Eihän esim. presidentti Stubbkaan koe olevansa suomenruotsalainen, vaikka puhuukin ruotsia äidinkielenään. Samoin koki myös Jörn Donner.

Vierailija
7/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai jokainen saa itse määritellä oman identiteettinsä ja sen, miksi kokee itsensä? Eihän esim. presidentti Stubbkaan koe olevansa suomenruotsalainen, vaikka puhuukin ruotsia äidinkielenään. Samoin koki myös Jörn Donner.

No ei. Sitä ei voi keksiä omasta päästä ja ilmoittaa totena. Te woket olette hulluja.

Vierailija
8/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaiset ovat geneettisesti käytännössä jo sukupuutossa.

Vierailija
9/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyy kuitenkin kuin saamelainen eli uhriutuu joka asiasta.

Vierailija
10/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyseenalaistaisin koko termin "suomenruotsalainen". Eiväthän Stubb ja Donner mitään ruotsalaisia maahanmuuttajia ole tai ole olleet, vaan ruotsinkielisiä/kaksikielisiä suomalaisia.

Vierailija
11/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse lienee siitä minkä kulttuurin sisällä tai vaikutuksessa on kasvanut. Osa saamelaisista on hyvinkin länsimaalaisen näköisiä, osa selkeästi pieniä ja tummahiuksisia, geneettisesti saamelaisempia.

Vierailija
12/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamelaiset itse ovat omineen valkolaisten kulttuuria esim. pukeutumisessaan

Vierailija
13/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksien mukaan saamelaiset on lähtöisin Etelä-Suomesta, eli etelä-suomalaisissa on helposti saamelaista verta. Ihan niin kuin osalla ihmisiä on edelleen neanterdalin ihmistä "vieressään", mutta eivät huutele pitkin maita ja mantuja olevansa neanterdalin ihmisiä.

Niinpä. Mutta nämä Suomen omat Neandertalin ihmiset jaksavat möykätä saamelaisuudestaan.

Tosiasiassa eivät saamelaiset suostu mihinkään geenitesteihin kun paljastuisi vähän yhtä ja toista. Saamelaisuus on määritelmällisesti täysin veteen piirretty viiva.

Ilmeisesti noi kaikki vähemmistöedut ja -oikeudet menee sen mukaan, oletko alkuperäiskansaa vai et. Et saa pitää porojasi muiden mailla jos et ole aito.

Pimeetä touhua.

Vierailija
14/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koe vai? Mistäs sinä sen tiedät, mitä kokee tai ei koe?

Vierailija
15/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan eräs saamelainen huomautti minua neljäntuulenlakin käytöstä. Esitin, että vaihdetaan se noihin sinun valkolaisten toppahousuihin. Piti vittuiluna.

Vierailija
16/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokasta tekstiä - en tajunnut mitään. Tällaisia asioita ihmiset sitten miettivät päivät pitkät. 

Vierailija
17/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat itse sanoneet haastatteluissa useampaan kertaan. Stubb myös mainitsi asiasta elämänkerrassaan.

Vierailija
18/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saamelaiset ovat geneettisesti käytännössä jo sukupuutossa.

Moni Suomen saamelainen. Saamensukua on kuitenkin paljon myös Norjan ja Ruotsin puolella ja vähän myös Venäjällä. Varsinkin Norjassa ja Ruotsissa heillä on paremmat elinolosuhteet koska lainsäädännössä on saamen kansa huomioitu (toisin kuin Suomessa). 

Vierailija
19/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oppii  vauvalla uusi termejä romaanityttö - ilmeisesti innokas lukija?, tipan saamelainen ja Silviakin on jo latino.

Vierailija
20/29 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat itse sanoneet haastatteluissa useampaan kertaan. Stubb myös mainitsi asiasta elämänkerrassaan.

Kyseessä voi olla ovela keino saada enemmän ääniä suomenkielisiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä