Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä mobiilivarmenne halvimmalla

Vierailija
20.02.2025 |

Joudun hankkimaan jonkun käytetyn älypuhelimen ja siihen edullisimman mahdollisen liittymän pelkän mobiilivarmenteen takia. En soittele, tekstaile enkä käytä nettiä. Misten selviän tästä halvimmalla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telian ilmainen=Maksat hinnassa myös mobiilivarmenteen, käytit tai et.

Vierailija
22/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20,- maksoi tietokoneeseen kortinlukija jolla voi tunnistautua henkilökortilla , henkilökortti kustantaa noin vajaan 100,-.

Miten matkoilla tuolla tunnistaudut ? Ei läppärikään aina ole mukana

"Miten matkoilla tuolla tunnistaudut ? Ei läppärikään aina ole mukana"

AP kirjoitti, ettei tarvitse puhelinta netinkäyttöön (eikä puheluihin tai tekstareihin), joten oletettavasti käyttää pelkkää tietokonetta ja tarvitsee siihen sitten tunnistautumismenetelmän.

Mutta en ymmärrä, miten voi olla tarvitsematta puhelinta kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mobiilivarmenne on pelkästään Telian, Elisan ja DNAn tarjoama palvelu,. Heidän verkkojaan käyttävillä halpaliittymien tarjoajilla ei ole pääsyä mobiilivarmenteeseen.

Melkoinen kartelli siis.

Voiko olla mahdollista että näillä kolmella toimijalla on jotain tekemistä tunnuslukuhuijausten kanssa? Näistä isosti uutisoimallahan saadaan kansalle myytyä yhä enemmän heidän mobilivarmennetta.

Mikään ei enää yllätä.

Älä nyt ala salaliittoteoriaa levittämään 😅 Huijaukset ovat todellisia ja  pitkälti ulkomailta peräisin

Vierailija
24/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20,- maksoi tietokoneeseen kortinlukija jolla voi tunnistautua henkilökortilla , henkilökortti kustantaa noin vajaan 100,-.

"Miten matkoilla tuolla tunnistaudut ? Ei läppärikään aina ole mukana"

AP kirjoitti, ettei tarvitse puhelinta netinkäyttöön (eikä puheluihin tai tekstareihin), joten oletettavasti käyttää pelkkää tietokonetta ja tarvitsee siihen sitten tunnistautumismenetelmän.

Mutta en ymmärrä, miten voi olla tarvitsematta puhelinta kokonaan.

No tuossa tilanteessa ottaisin ihan vain henkilökortin ja lukijan siihen kannettavaan. Henkilökortti maksaa noin 60 euroa viideksi vuodeksi, lukija varmaan parikymppiä. Ja henkilökortilla voi hyvin moneen maahan matkuskellakin, niin välttämättä passia tarvitse.

Miksi hankkia puhelinta liittymineen pelkän mobiilivarmenteen takia? Ja miksi ei pankkitunnukset riitä? 

Vierailija
25/30 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia lounaita EI ole. Kyllä teidän huijaaminen on helppoa ;-)

Mulla on ollut Telian liittymä jostain 97 vuodesta lähtien. Kun hankin mobiilivarmenteen ilmaiseksi, niin olin vain tyytyväinen, että asiakkaille tarjotaan tällaista tietoturvaa. Olisiko minun pitänyt pyytää maksaa siitä?

Vierailija
26/30 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa17€/kk Telian 5mbit 4G perusliittymästä mihin sisältyy mobiilivarmenne. Tuo riittää ihan hyvin netin selailuun ja videoiden katseluun youtubessa HD kuvanlaadulla. 

Vierailija
27/30 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osta mitään netistä, mihin sitä muuhun voisi tarvita? En oikeasti tiedä.

Vierailija
28/30 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin osa noista henkilökortin lukulaitteitteista ovat myös kännykkään liitettäviä.

Vierailija
29/30 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaisia lounaita EI ole. Kyllä teidän huijaaminen on helppoa ;-)

Mulla on ollut Telian liittymä jostain 97 vuodesta lähtien. Kun hankin mobiilivarmenteen ilmaiseksi, niin olin vain tyytyväinen, että asiakkaille tarjotaan tällaista tietoturvaa. Olisiko minun pitänyt pyytää maksaa siitä?

Kyllä sinä siitä maksat  Tuskin liittymäsi on maksuton. 

Vierailija
30/30 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioitko tosiaan aina pankissa fyysisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä