Downshiftaaminen, olenko hullu?
Olen ollut johtohommissa 4v ja olen aivan kypsä mikromanageroivaan esihenkilööni, paineisiin ja vaatimuksiin mitä tulee muualta firmasta ja siihen, että mun alaisiin ei luoteta. Olen viimeiset kaksi vuotta kuin unohtanut itseni: en ole jaksanut enää töiden jälkeen liikkua, en ole jaksanut huolehtia muutenkaan itsestäni tai kodista kovin kummoisesti.
Hain nyt firman sisällä asiantuntijan paikkaa ja näyttää siltä, että tulen sen myös saamaan. Mietin, että olenko hullu kun vaihdan hyväpalkkaisesta työstä tähän? Palkka siis laskee n. 500€/kk.
Muita, jotka tehneet saman? Kokemuksia?
Kommentit (25)
Tuo nyt ei varsinaisesti ole mitään downshiftaamista. Sinä haluat vähemmän vastuita ja helpomman elämän mikä on aivan eri asia. Palkkakaan ei sanottavammin putoa koska verotuksen keventymisen myötä sulle jää melkein sama summa käteen.
Jos talouspuoli kestää niin senkus vaihdat. Kannattaa varautua ihmisten tulkintoihin sun motiiveista, suosituin lienee se ettei susta ollut vaativampiin tehtäviin. Lisäksi kaikki ei ehkä oikein osaa suhtautua suhun kun ensin olit pomo ja yhtäkkiä et. Entä osaatko itse sopeutua rooliin jossa et ole päättävässä asemassa vaan teet niin kuin sanotaan? Ettet itse ala mikromanageerata kollegoitasi.
Et ole muttei tuo ole mitään down siftaamista?
Jos on hyväpalkkainen työ, niin tuo 500€ ei tunnu missään. Eli ehkei ollutkaan oikeasti kovin hyväpalkkainen, jos tuo vaikuttaa muuten itsestäänselvään päätökseen?
Tämä just. Jos 500 vähemmän on huono palkka niin ei se palkka mikään hyvä ole ollut, korkeintaan kohtuullinen. Lopullisessa verotuksessa ei tunnu paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos talouspuoli kestää niin senkus vaihdat. Kannattaa varautua ihmisten tulkintoihin sun motiiveista, suosituin lienee se ettei susta ollut vaativampiin tehtäviin. Lisäksi kaikki ei ehkä oikein osaa suhtautua suhun kun ensin olit pomo ja yhtäkkiä et. Entä osaatko itse sopeutua rooliin jossa et ole päättävässä asemassa vaan teet niin kuin sanotaan? Ettet itse ala mikromanageerata kollegoitasi.
No älykkäät kollegat kyllä ymmärtää, että kaikista ei ole esimiestehtäviin.
Esimiehen työ ei välttämättä ole myöskään vaativampaa vaikeusmielessä. Henkisesti voi olla vaikeaa, kun joutuu välittämään oman esimiehen käskyjä vastoin omia periaatteita alaisille. Voi myös joutua toteuttamaan aivan tyhmiä toimenpiteitä, vaikka ymmärtää, että näistä ei ole mitään hyötyä yrityksellekään, jota edustaa. Määräät vaikka kaikki lähitöihin samalla ymmärtäen, että pätevimmät kaverit ottaa lopputilin.
Downshiftata? Nyt ei kyllä otsikko ja sisältö vastannut toisiaan ollenkaan... Kuvittelin että aiot vähintään muuttaa maalle pientilalle paria lehmää ja kanoja hoitamaan.