Yllätys! Hallituksen asumistuen ja työttömyysturvan leikkaukset kasvattivat toimeentulotukimenoja!
Kela | Toimeentulotuen kustannukset kasvoivat liki 100 miljoonaa
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011046719.html
Kokoomuslaisten ja persujen hidasjärkisille tämäkin on tietenkin yllätys!
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vanhus maksaa oman eläkkeen 1000 euroa kuukaudessa ja veronmaksajat loput eli 4000 kuukaudessa.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa eli aika suuri ero.
No tämä tietysti täysin OK päättäjille, vielä kun saataisiin ambomaalaiset sinne alle tonnilla, sekä, tiukassa ohjauksessa tietysti, työttömät MAX 695 plus riisikupillinen/ työpvä.
Vuoden 2020 lehtijuttu, ENNEN leikkauksia.
"Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asumistukien määrä väheni 200 miljoonaa.
Kaikki nämä pois kulutuksesta ja talous laahaa ja konkursseja tulee jatkuvasti.
Tuilla Suomi nousuun on vasemman laidan kultainen ajatus mitään uutta tällä tavoin ei synny vaan pelkkää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuoden 2020 lehtijuttu, ENNEN leikkauksia.
"Yksinelävien autoköyhyys on Suomessa koko EU-alueen pahinta."
RIKAS SUOMI 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuilla Suomi nousuun on vasemman laidan kultainen ajatus mitään uutta tällä tavoin ei synny vaan pelkkää paskaa.
Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Se on kuulkaa nyt sillä tavalla, että aikuisten ihmisten on jatkossa otettava vastuu ihan itse itsestään ja elämästään. Niin se muissakin maissa menee, eikä siellä kukan muuta odotakaan. Täällä on ollut vain jokin ihmeellinen paapomisen kulttuuri, mikä toimi hetken, mutta synnytti ajan myötä passivoituneen vapaamatkustajien joukon. Siihen tottuneet ovat pulassa kun yhtäkkiä pitäisikin aikuistua ja kyetä ongelmanratkaisuun kun tähän mennessä vastuu on aina sysätty muille. Mutta tulevat sukupolvet eivät ole ehtineet tottua tämmöiseen ja pakon edessä alkaa luovuus kehittyä ja synnyttää työpaikkoja kun jostain elanto on saatava. Niin se on aina mennyt ja menee muualla edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
En ole itse saada, mutta eipä nuo katkeruutta herätä. Ei sekään reilua ole, että toiset ovat aina saamapuolella ja toiset joutuvat kaiken maksamaan itse saamatta koskaan mitään tukia, nykyään edes palveluja. Hyvä se vaan on, että edes jotkut niitä yrityksiä perustavat ja pyörittävät.
Vierailija kirjoitti:
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)."
https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Näin kävi mulle, eli en saa tulevaisuudessa mitään tukia, tai ehkä max 200, mikä netto tulee olemaan todellisuudessa vielä vähem, koska myöhemmin maksan kuitenkin verot n. tonnin vuokratuloista joista yhtiövastike vie 70%. Suomessa siis ihminen voidaan oikeasti jättää KAIKEN tuen ulkopuolelle näissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaa nyt sillä tavalla, että aikuisten ihmisten on jatkossa otettava vastuu ihan itse itsestään ja elämästään. Niin se muissakin maissa menee, eikä siellä kukan muuta odotakaan. Täällä on ollut vain jokin ihmeellinen paapomisen kulttuuri, mikä toimi hetken, mutta synnytti ajan myötä passivoituneen vapaamatkustajien joukon. Siihen tottuneet ovat pulassa kun yhtäkkiä pitäisikin aikuistua ja kyetä ongelmanratkaisuun kun tähän mennessä vastuu on aina sysätty muille. Mutta tulevat sukupolvet eivät ole ehtineet tottua tämmöiseen ja pakon edessä alkaa luovuus kehittyä ja synnyttää työpaikkoja kun jostain elanto on saatava. Niin se on aina mennyt ja menee muualla edelleen.
Sitä varten tulee potkulaki ja sut voi kohta irtisanoa helposti julkisella, kun sulla on kertynyt 38 lomapäivää ja kokemuslisiä ja uusi työntekijä on halvempi.
Sun on otettava vastuu itsestä ja haettava oikea työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten tulee potkulaki ja sut voi kohta irtisanoa helposti julkisella, kun sulla on kertynyt 38 lomapäivää ja kokemuslisiä ja uusi työntekijä on halvempi.
Painu jo helvettiin jankuttamaan hullu.
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain tes-palkkatyö kelpaa.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa.
Vantaalla on 13000 työtöntä."
Vierailija kirjoitti:
"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vain tes-palkkatyö kelpaa.
Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa.
Vantaalla on 13000 työtöntä."
aha
Vierailija kirjoitti:
HÖPÖ HÖPÖ!
Suomen sosiaaliturva on tutkitusti Romanian tasolla. Muualla on paremmat tuet, mutta muualla on enemmän töitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolainen media ei tietenkään mainitse kuinka paljon vastaavassa ajassa asumistuki- ja työttömyysturvamenot pienenivät.
Laitapa lähde jos tiedät. Muuten on taas pelkkää
#persulinaa
Sosiaaliturvaleikkaukset eivät säästä. Ne aiheuttivat lähes 100 miljoonan menot toiseen kohtaan, kuten ennustettiinkin.
Kun tt-tuesta tulee vastikkeellista, eli tt-tukea saavat joutumaan tekemään työtä sitä saadakseen, valtio saa ilmaisia orjia jotka tekevät työtä nälkäpalkalla!
Tosin epäilen suuresti mistä ne niille "töitä" löytävät ja miten syntyneet sivukulut hoidetaan.
Jotain hanttihommia varmasti keksivät, ja sellaisia jotka oppii nopeasti joten niiden vakituiset työntekijät irtisanotaan ja tilalla pyöritetään tt-tukilaisia ilmaiseksi.
Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen niin kauan, että työtön saa tes-palkkatyön. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei kelpaa enää sakkomaksujen välttämiseen työttömistä."
Luin juttua, että kaupungin sakkomaksut kasvavat ja ne rahat leikataan pois kouluista ja varhaiskasvatuksesta.
Voipi olla, että opettajia ja hoitajia irtisanotaan.
Työttömiä oli aikaisemmin työkokeilussa päiväkodeissa työmarkkinatuella lapsia hoitamassa, se ei enää kelpaa sakkomaksuihin, mutta toimeentulotukityöt tulevat kaupungin yksikköihin.
Vierailija kirjoitti:
Luin juttua, että kaupungin sakkomaksut kasvavat ja ne rahat leikataan pois kouluista ja varhaiskasvatuksesta.
Voipi olla, että opettajia ja hoitajia irtisanotaan.
Työttömiä oli aikaisemmin työkokeilussa päiväkodeissa työmarkkinatuella lapsia hoitamassa, se ei enää kelpaa sakkomaksuihin, mutta toimeentulotukityöt tulevat kaupungin yksikköihin.
Terveydenhoidosta ei voi leikata, kun ne työpaikat siirtyi hyvinvointialueelle mikä ei ole kaupungin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla tässä mitään hätää ole kun olen asiani fiksusti hoitanut. On parikin tulonlähdettä kun on oma yritys ja lisäksi julkisella virka. Ammatti sellainen, että töitä on aina. Oma firma työllistäisi myös täyspäiväisesti. Useampi idea mielessä millä saisi kyllä tuloja. Sijaistaakin voin. Asunto on velaton jo pitkään ollut ja olen säntillisesti säästänyt. Potkulaki ei pelota millään tavalla.
Minua ei voi työttömänä laittaa toimeentulotukitöihin, kun mun puoliso saa palkkaa enkä saa toimeentulotukea.
Toimeentulotukitöihin joutuvat sinkut ja yh-vanhemmat.
jankuti jankuti jankuti.