Kuvittelitko nuorempana että reskontranhoitaja ammatti tarkoitti jotain hienoa ja todella merkityksellistä työtä yrityksessä?
Eli lähinnä pää-/toimitusjohtajasta seuraava tai peräti aisapari.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja sana tuossa on jo korvattu assistenttinimikkeellä. Vetää paremmin väkeä.
En kyllä tiedä mikä toisen asteen koulutuksissa sisältää osuuden assistenttiydessä. Ehkä tentit?
Palkoissahan se ei näy, kymppii tunti, olitpa assistentti tai et.
Kuulostaa aika alakanttiselta toi palkka? Itse ollut jo 10v pois työelämästä, toimistohommia, mutta palkka on ollut silloin jo huomattavasti korkeampi kuin joku 10,-/h.
Riippuu varmaan assistentista. Jos on vaan kahvinkeittäjä ja palaverisämpylöiden tilaaja niin palkka ei ole kovin korkea mutta jos on vaikka asianajotoimiston assistentti joka kirjoittelee perukirjoja tms niin palkka voi olla ihan hyväkin.
Assistentin nimikkeen alla on monta eritasoista tehtävää, mutta reskontranhoitajaa harvemmin kutsutaan assisten
Olin assistenttina 20v enkä koskaan keittänyt kahvia. Tilaisuuksiin kyllä tilasin kahvit tai cateringin toimiston keittiöstä tai ulkopuoliselta toimittajalta.
Mun palkka ylitti 20e tunnille jaettuna jo vuonna 2012.
"Onko firmoissa nykyään jotain tuollaista "kahvinkeittäjää ja palaverisämpylöiden tilaajaa", epäilen? Siis sellaista mitä joskus ennenvanhaan kutsuttiin ehkä toimistoapulaiseksi, mihin ei tarvittu monivuotisia opintoja alle?"
On meillä ainakin. Sama ihminen joka vastaa puhelinvaihteeseen ja avaa oven kun ovikello soi ja ohjaa tulijat oikeaan paikkaan.