Kaupan työntekijät kelan asiakkaina kun palkka ei riitä enää osa-aikatöillä
https://www.ku.fi/artikkeli/5123523-kaupat-tekivat-yli-miljardin-voitto…
Onko tässä mitään järkeä? Kaupat kertoo järjettömistä voitoista, silti kaupat kiristää pois tehdyistä tunneista ja ulkoistavat kelalle(eli veronmaksajille) loput palkanmaksusta. Reilua? Tykkäisitkö itse?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Itse pärjäsin ihan ok kun olin töissä 90-ja 2000-luvulla kokopäivä duunarina, mutta silloin oli kaikki huomattavasti halvempaa. Ei voi edes verrata. Silloin oli vain opiskelijat osa-aikaisia, nyt lähes kaikki paitsi osastovastaava.
Kassatkin nykyisin kaikki vain txt kutsuttavia jostain vuokrausfirmasta, ei tartte enää kauppojen maksaa lomista tai oikein mistään.
2000-2022 ruoan ja bensan hinta tuplaantui.
Sen jälkeen ruoan hinta noussut vielä useita prosentteja.
Mietin usein kuka olisi mennyt alle 6e tuntipalkalla töihin milleniumin aikaan...
Itse pärjäsin ihan ok kun olin töissä 90-ja 2000-luvulla kokopäivä duunarina, mutta silloin oli kaikki huomattavasti halvempaa. Ei voi edes verrata. Silloin oli vain opiskelijat osa-aikaisia, nyt lähes kaikki paitsi osastovastaava.
Kassatkin nykyisin kaikki vain txt kutsuttavia jostain vuokrausfirmasta, ei tartte enää kauppojen maksaa lomista tai oikein mistään.