Mies, mitä ajattelet jos nainen ajaa taksikyydillä? Jos hänen on kannettava kaupasta jotain painavaa, esim. mikro?
Ajatteletko että eikö tuolla ole miestä joka kuskaa? Tai ketään kaveria? Miksi noin epätoivoinen ratkaisu?
🥺
Kommentit (48)
Olen tuonut 65"tv:n tilataksilla kaupasta.
T. Mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa Saksan Amazonista. Ilmainen kotiinkuljetus. Myös mikrolle.
Riippuu paikallisesta postista. Meillä ei tuoda. Amazon ilmoittaa tuontiajankin, mutta ei tuoda. Eikä posti vastaa tästä, asiasta on keskusteltu.
Mulla sama kokemus. Onneksi ei ollut kuin kilometri noutopaikkaan, mutta kyllä otti päähän raahata käsin kotiin. Ei ole autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kenellekään voi tulla mieleen tällainen aloitus?
Täällä yksinäisenä asunnollani työttömyyden jatkuessa tulee pohdittua kaikenlaista ahdistuksissani.
Ap
Tuo kertomasi kävi "taas" myötäelämisestä, josta kiitos!
Lohduttavaa, että en ole ainoa työtön, jonka mieleen työntyy aina toisinaan mitä kummalisempia ajatuskulkuja; jota tämä avauksesi ei ollut.
Itse olen muutranut töiden perässä. Parhaillaan elän aika yksinäistä elämää kun viimeisin pätkäni päättyi joitain aikija sitten. Ainoa joitavtunnen taivtiedän täältä on ne ihmiset, joiden kans jaoinnhetki sitten saman työyhteisön. Ehkäbjoskus vielänpaikan johon voin yrittää juurtua, niim ehkä sitten uskallan haaveilla parisuhteesta lapsien saanisesta enbtaida enää uskaltaa edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että olisi varmaan ollut halvempaa ja helpompaa tilata kotiintoimituksella.
Riippuen matkasta ja tavaran koosta ja määrästä ym, voi taksi kyllä olla halvempikin ratkaisu. Joidenkin kauppojen kotiintoimitushinnat ovat tosi suolaisia. Esim. joissain huonekalukaupoissa kotiinkuljetus maksaa aina jotain 80e. Jos on kyseessä henkilöauton kyytiin mahtuva tuote eikä asu aivan hevonkuusessa, on silloin taksi ehdottomasti halvempi vaihtoehto.
Taksin käyttäminen on myös itsenäinen ratkaisu verrattuna kaverien kyytien kysymiseen. Toki kyytiäkin voi hyödyntää, jos osuu menot yksiin jonkun toisen aikataulun kanssa, mutta ei autottomuus voi perustua siihen, että aina pyydetään kavereita kuskaamaan. Siinä muuten säästää aika paljon rahaa, kun ei ole autoa. Sillä rahalla ajelee taksilla jo melkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilatkaa Saksan Amazonista. Ilmainen kotiinkuljetus. Myös mikrolle.
Riippuu paikallisesta postista. Meillä ei tuoda. Amazon ilmoittaa tuontiajankin, mutta ei tuoda. Eikä posti vastaa tästä, asiasta on keskusteltu.
Mulla sama kokemus. Onneksi ei ollut kuin kilometri noutopaikkaan, mutta kyllä otti päähän raahata käsin kotiin. Ei ole autoa.
Mitä tilasit? Ei varmaan ois tullut paljon kalliimmaksi kilometrin taksimatkalla, jos raahata piti. Vai menikö viimeiset rahat tuohon pakettiin?
Porvoo ollut aktiivisena tänään, hiiohoi!
---
My two cents:
Olen jo pidemmän aikaa tilannut kerralla suuria määriä kuivaelintarv./ruokia kotiin yrityksiltä, joilla soppari Postin, Matkahuollon tai muun logistiikan toimijan kanssa kotitoimitusten suhteen.
Paketit ovat hurjan painavia ja kookkaita.
Kotiintoimituspalvelun suosio räjähti käsiin koronarajoitusten aikana ja tapa jäi varsin suosituksi, näin minulle on kerrottu. Kaikenikäiset ihmiset haluavat säästää kallista aikaansa tekemällä ostokset kotikoneeltaan - ilman visiittiä liikkeessä.
Näin minäkin autottomana ja ilman puolisoa teen.
Koska > en halua olla kenellekään [=talon asukkaalle] riesaksi tahi vaivaksi.
Olen kohtelias ja huomaavainen eli mikäli kysyisin naapurilta kyytiä kaupoille, heittäisin tietysti hänelle vaivanpalkasta rahnaa. Mutta koska se Postin kotiinkuljetus maksaisi saman verran + kaikki pelittää varman päälle luotettavasti & jämptisti..
> niin mitäpä suotta, en naapureitani kyytipyynnöin vaivaa.
Tämä järjestely on erinomainen,
toimiva juuri tähän poikkeavaan elämäntilanteeseeni.
Mun mielestä olisi todella kyseenalaista vaivata kavereita ja tuttuja kyytipyynnöillä, kun voi tosiaan ottaa sen taksin. Ois suorastaan ihmeellistä ruinata muilta kyytejä (asun kaupungissa).
Eli taksin käyttäminen on mielestäni ihan tavallista, jos kyytiä tarvitsee.
Nainen on naiselle susi, pätee näköjään jälleen.