Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sointu Borg & Tyrkyt, missä keskustelu?

Vierailija
19.02.2025 |

Siinähän tuo ongelma otsikossa. En löydä keskustelua. Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mieltä kaikki on ohjelmasta. Löysin pari keskustelua, mutta ilmeisesti ketjut on poistettu, koska hakemaani sisältöä ei ole saatavilla....

Kommentit (290)

Vierailija
241/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle vihervassari sisältöä

No sitä se ei todellakaan ole. Missä vaiheessa markkinointi ja viestintä on olleet vihervassarien teemoja? :D 

Kritisoida voi mutta olisi hyvä, jos kritiikissä olisi edes jotain yhtymäkohtaa ohjelman sisältöön.

Kaikille, jotka tekevät somea, ohjelma antaa kyllä hyvää valmennusta, ei vain siihen osallistuville. Miten tehdä sisältöä, joka kiinnostaa ja tuottaa yhteistöitä. Se podcast-osuus oli myös kiinnostava.

Vierailija
242/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvällä Yen nyky-ytimessä kynnetään vakoa.  Kiitos Ville Vilen ja koko tiimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ekat jaksot Areenasta. En ole liiemin kiinnostunut somettajista/tyrkyistä, mutta jaksoissa on yllättävän paljon ammatillista tietoa siitä, miten some toimii ja miten yritykset saavat itsensä esille. Arvostan.

"Itsensä esille", siitähän näillä "vaikuttajilla" on fokuksena. Tuotteet, joita he esittelevät ovat sivuosassa, pääasia, että pääsevät itse kuvaan esittelemään itseään ja vastaanottamaan kommentteja "Olet ihana", "Upea", "Kaunis" jne. Hohhoijaa. Narsistien touhua, ei kiinnosta heidän edustamansa keinomaailma.

Vierailija
244/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sointu Borg ja kaltaisensa leikatut, liimatut ja pumpatut naiset edustavat marginaalia, joka ei todellakaan kiinnosta normaalia, elävää ihmistä. Heille nauretaan ja tyrkyttäminen vain pahentaa asiaa.

Vierailija
245/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenita on aito kaunotar, erittäin älykäs ja käytöstavat ovat huippuluokkaa. Lisäksi hänen yleissivistyksensä on laajaa. Sointu Borg on ulkonäöltään tavanomainen, leikattu tyttönen, jolla on huono itsetunto, joka taas ilmenee tyrkkymäisenä narsistisena käytöksenä. 

Vierailija
246/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan vähän. Tyhjänpäiväistä tohinaa. 

Vierailija
247/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko keskustelu on löytynyt 13 sivun kohdalla?

Vierailija
248/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ketään ei kiinnosta tuo pumpattava, röyhkeästi rohkea barbara?

Onko isorintainen nainen aina joku pumpattava Barbara?

Vierailija
249/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla noin itseään täynnä että brändää itsensä ympärille vielä oman ohjelman. Voi luoja.

Sointu Borg sanoi jossakin haastattelupätkässä, että hän on aina halunnut oman TV -ohjelman...Kuinka alkeellinen voi 32 -vuotias olla? Tuollaisella sisällöllä...Säälittävä wannabe kaunotar, joka on nyt siis uransa huipulla. 

Vierailija
250/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavinta tossa on et noi on tosissaan. Aikuiset 30+ ihmiset.

Tämä.

Vierailija
251/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

228 jatkaa

Sointu ja moni muukin olen ymmärtänyt, on onnistunut tekemään rahaa itsellään . Hieno saavutus eikä se ole hänen " syynsä" , että niitä tuijottelijoita löytyy. 

Rahaa tekevät prostituoidutkin, ei "tehdä rahaa" ole  yksinään mikään arvostettava asia. 

Vierailija
252/290 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että Soinnun oma brändi kaipaisi kans freesausta

Kyllä vain. Kovin tunkkainen ja jotenkin itäblokkimainen habitus meikkeineen ja vaatteineen tämä Borg. Ohjelma on varmasti kallis vaikka "halpatuotantoa". 

Vierailija
253/290 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ohjelma kiinnostaa. Itselläni ei ole edes TikTokkia käytössä, Instasta tai Facesta puhumattakaan. Mutta taitaa olla vaan niin, että somealustat ja sometyö tuo tänä päivänä monille sen työn ja elannon. Jotta sitä elantoa tosiaan tulee, pitää ilmeisesti olla tyrkky, koska vain tyrkyt saa seuraajia ja vaan iso seuraajamäärä niitä yhteistyökumppaneita, jotka taas tuo sitä rahaa.

Voi olla että olen ymmärtänyt väärin, mutta kun en itse noita kanavia seuraa, ei Soinnun tai muiden tyrkkyys haittaa mitenkään. Tuo ohjelma on vielä ehkä enemmän avartanut silmiäni miten tyrkky tosiaan ihmisen pitää olla, jos niitä seuraajia haluaa ja sitä kautta leipää pöytää. 

Itse olen ihan tavis viiskymppinen nainen toimistotyössä. Riittää mulle. Facea, Instaa tai muuta en kaipaa. Pidän omiin kontakteihin yhteyttä muulla tavoin. Olen silti suvaitsevainen, enkä lähde ala-arvoiseen haukuntaan ohjelmassa esiintyvien osalta. 

Vierailija
254/290 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Facessa ja instassa, mutta en ole vuosiin jakanut oikein mitään. En jaksa seurata ketään, joten instassa en oikeastaan käy juuri ollenkaan. Työn takia on pakko seurata firman sometilejä, vaikka en niihin varsinaisesti tee sisältöjä. Siihen on ihan asiaan vihkiytyneet ihmiset. Facessa lähinnä seuraan ryhmiä ja niissä olevia keskusteluja. En tunne ketään somevaikuttajia enkä seuraa ketään julkkista. En oikein koskaan ole ymmärtänyt, mikä siinä on kiinnostavaa. Siis uppo-outojen ihmisten jorinat. Siksi olenkin suurella mielenkiinnolla katsonut tätä, jotta vähän edes ymmärtäisin miksi iso osa ihmisistä käyttää aikaansa näihin somevaikuttajiin. Musta Sointu on ihana persoona. Tosin olen nähnyt hänet vain Diilissä enkä muuten ole seurannut häntä, mutta hän vaan on tosi kaunis, karismaattinen ja hyvä juontajamaan tätä ohjelmaa.

Mua harmittaa, että jaksot on niin lyhyitä. Saisi olla ennemmän vielä sisältöä siitä, miten some toimii. Miksi jotain aletaan seuraamaan jne.

Vierailija
255/290 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

evvk

Vierailija
256/290 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
257/290 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään somevaikuttajia enkä seuraa ketään julkkista. En oikein koskaan ole ymmärtänyt, mikä siinä on kiinnostavaa. Siis uppo-outojen ihmisten jorinat.

Musta Sointu on ihana persoona. Tosin olen nähnyt hänet vain Diilissä enkä muuten ole seurannut häntä, mutta hän vaan on tosi kaunis, karismaattinen ja hyvä juontajamaan tätä ohjelmaa.

Mua harmittaa, että jaksot on niin lyhyitä. Saisi olla ennemmän vielä sisältöä 

Puhut vähän ristiin. Sinusta Sointu on ihana ihminen ja seuraat tätä ohjelmaa, muttet voi mukamas ymmärtää, miksi joku seuraisi häntä somessa? Miksipä ei voisi seurata omasta mielestään kiinnostavaa ihmistä? Ja jos seuraa jotain kuukausia, ei hän olekaan enää uppo-outo. Kaikki sinunkin ystäväsi (jos sinulla selalisia on) ovat alussa olleet sinulle tuntemattomia. 

Vierailija
258/290 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun Yle tuo esiin huippukykyjä 

Vierailija
259/290 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen katsonut areenasta muutaman jakson ja huvittavaa tuo miten vaikeaa kilpailijoilla oli jo heti alkutehtävissä kertoa itsestään ja siitä että miksi heille on tärkeää tehdä sitä mitä kukin heistä tekeekään ja miksi valinnut juuri sen/ne.

Esimerkiksi olisin halunnut Kristiinalta kuulla hiukan selventävämmin tuosta hänen kehorauhajutustaan että miksi se aihe on hänelle tärkeä ja miksi on valinnut juuri tuon aiheen.

Vierailija
260/290 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina kiva oppia uutta sellaisista asioista, joista en juuri tiedä mitään. Tämä somen ja somevaikuttajien maailma on yksi niistä, joista en tiennyt paljoakaan, kun en instassa seuraile kuin diy-juttuja. Katson muutenkin hyvin laajalla spektrillä Areenasta(kin) kaikenlaisia dokumentteja, nyt sitten tätä sarjaa muutaman jakson.

Mieleeni tuli montakin asiaa. Ensiksi se, että seuraajien ja sitä kautta mahdollisten tulojen metsästäminen ja ylipäätään rahallisesti merkittävän someuran luominen vaikuttaa olevan aika kivisen tien takana ja vaatii monenlaista osaamista. Vähän hirvittääkin monien nuorten puolesta, kun lähtevät erinäisten henkisten ja fyysisten paljasteluiden tielle menestystä saadakseen.

Ylipäätään  julkisuuteen hakeutuminen on minusta niin kaksiteräinen miekka, että jos nuoret tietäisivät mitä kaikkea huonoa se myös tuo elämään tullessaan, haluaisivatkohan oikeasti sitä kaikkea. 

Tuo somen keinotekoinen maailma ruokkii myös vääränlaista narsismia ja egoismia, joten omista syvistä vaikuttimistaan ja myös rajoistaan pitäisi olla todella hyvin selvillä, ettei tahtomattaan vahingoita itseään ja muita menestystä etsiessään.

Tavallaan kuitenkin arvostan niitä, jotka tuon homman ovat osanneet tehdä oikein. Onhan niitä monenlaisia ammatteja millä elantonsa tienata. Harva kuitenkaan menee noin syvälle ihmisen omaan minuuteen, jota monet nuoret somettajat vasta rakentavat muutenkin. Näen siksi siis aikamoisia vaaranpaikkojakin tällaisen uran valinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme