Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään muulle jäänyt korona-ajasta sellainen, että ei tee mieli koskea vieraaseen ihmiseen esim kätellä?

Vierailija
19.02.2025 |

Kiinnostaisi onko muille jäänyt samanlaista korona-ajasta. Että ei tee mieli millään tavalla koskea vieraaseen ihmiseen eikä halua että vieras koskee. Ei tee mieli kätellä ketään, se on jotenkin yök, tulee olo että onko tuo toinen juuri kaivanut nenäänsä tai jättänyt kädet pesemättä vessassa. (Ikävä kyllä töissä meillä pitäisi kätellä asiakkaita). Tai kaupassa jos maksaa käteisellä niin ällöttää jos kassan sormet osuu omaan käteen kun se antaa kolikoita takaisin. Tai bussissa inhottaa jos jonkun vieraan ihmisen takki tai reppu osuu itseen. Jonottaminen vasta yök onkin jos jono on niin tiivis että joku ihminen osuu selkään. En voi olla ainoa tällainen :D . Ennen koronaa en ollut yhtään. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut noin jo lapsesta asti, kiitos OCD:n.

Vierailija
22/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellaki. Haluan ettei kukaan koske mua ällöttäviä bakteereita

Vierailija
24/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt mitään sellaisia. Ihan normaalisti elän, ilman mitään fobioita.

Vierailija
25/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt kammoa. Kättelin korona aikanakin ja pidin maskia ainoastaan pankissa. Maski oli aivan turha. Melkein kaikki kuitenkin sairastivat koronan, käyttivät maskia taikka ei.

Vierailija
26/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan, kättely on ehkä ainoa asia, joka saattaa tuntua jossain tilanteissa vähän epämiellyttävältä, mutta ei muu. Jonossa seisomisen tai toisen vieressä istumisen kammoaminen kuulostaa omaan korvaan vainoharhaiselta. Elämä on kamalaa, jos muita ihmisiä pitää koko ajan pelätä.

Vierailija
27/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää ihan kädestä päivää

Kättelystä kieltäytyminen on epäkohteliasta

Vierailija
28/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli tapana kätellä lääkäriä, kun kävi vastaanotolla. Nykyään eivät lääkärit enää tule käsi ojossa vastaan, ja se on ollut hyvä muutos. Ihan hölmöähän se on ollutkin, että monta sairasta ihmistä päivässä kättelee samaa lääkäriä ja bakteerit vain leviää.

Vierailija
29/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut tungosta, mutta Koronan jälkeen vielä entistä enemmän. Välttelen yleensä tuollaisia tilanteita, mutta olin Tallinnassa päiväristeilyllä ystävän täyttäessä pyöreitä. Laiva oli tietysti todella täynnä. Muistin elävästi, miksi en vapaaehtoisesti mihinkään ihmismereen lähde. Ja nyt on tietysti mies kunnon räkätaudissa, vaikka käsiä ahkerasti pesimmekin. 

Ja juu, hissin nappeihin ja ovenkahvoihin yleisissä tiloissa en koske paljain käsin. 

Vierailija
30/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan siitä kummallinen, että halailu ja kättely olivat inhottavaa toimintaa jo ennen koronaa.

Varsinkin kun tiedän kuinka pieni prosentti ihmisistä pesee kätensä vessakäyntien jälkeen ja kuinka pahalta osa haisee.

Vierailija
31/32 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain aivopestyt sanna ihailijat alkoi nuhan takia vältellä ihmisiä ja jatkavat sitä edelleen. Vasemmistolaisuus on sairaus!

Psykoosia pukkaa. Sanna-psykoosiin auttavat lääkkeet.

Vierailija
32/32 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo joskus mietin kättelyä tms. Mutta minulla on sivutoimena homma jossa joudun välillä kosketuksiin. En ajattele että se olisi ongelma mutta huomaa kyllä että itse ohjaajana ja myös asiakkaat hieman arkoja.

Mutta nyt kun siitä on 5 v niin taas epidemiaa pukkaa. Eduskunnassa norovirus ja muualla korona tai influenssa.  Itselläni jompi kumpi ja oon eristyksissä, meinaan jatkaa sitä loppuviikon. Siis niin etten mene mihinkään tungokseen ( vain kauppaan). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi