Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään teillä on kestänyt talon rakentaminen?

Vierailija
19.02.2025 |

Itselläni ajatus rakentaa 5h ja keittiö muokatuista hirsitalopaketista. Kaikki sisustukseen liittyvä jo mietitty valmiiksi ja tarkoitus olisi, etten itse tee mitään.

Mitä teillä on maksanut neliöhinta ja minkä hintainen tontti teillä on?

Kaikkea muutakin oleellista saa kertoa tähän. Mitä esim pitää ottaa huomioon, missä asuitte rakentamisen ajan, tuliko sellainen kuin kuvittelitte? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata rakentaa Taloa. Hintaan voi tulla 30% lisää yhtäkkiä kun rakennusfirma päättä noin vaan kuten kaveriille kävi. Firma väitti että materiaalien hinnat nousseet vaikka ei pitäny paikkansa joten kusettajia riittää.

Vierailija
2/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennettiin kun oli vielä halvat hinnat, vähän on piha kesken mutta ei se haittaa, vuosia sitten jo, lapset oli pieniä silloin ja muutettiin kun talo oli vielä tosi pahasti kesken. En suosittele 😀 mutta silloin oli hyvät ajat rakentaa, osaamme itse tehdä paljon myös sähköt joten neliöhinta tuli silloin todella halvaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu ihan siitä teetkö iltaisin työpäivän jälkeen vai onko sinulla timpurit töissä.

Näin meillä:

- talo 1, pihan raivauksesta muuttoon 14kk 1pv. Pari listaa puuttuu, LVIS ja maatöitä lukuunottamatta tehtiin itse. 163m2 puutalo

- talo 2, pihan raivauksesta muuttoon  11,5kk. Apuna urakkaporukka + mies raksalla 6kk, 242m2 harkkotalo. Eteisen lattialaatat puuttui muuttopäivänä.

- 3 talo 10kk, suurelementti. Sisustustyöt tehtiin itse. Puutalo 120m2 

Tietenkin tuli sellaiset kuin kuviteltiin kun suunnittelimme talot itse. 100% täydelliset kuhunkin elämänvaiheeseen. 

Hinnoilla ei ole enää merkitystä kun nykyinenkin on 9v vanha. Voittoa tehtiin hyvin myydessä nuo 2 ensimmäistä. Pks

Vierailija
4/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppasin äitini talon joka rakennettiin 1980, remontoin sen kokonaan 207-2018. Sain sen perinnöksi. Remppa makso 140000 euroo. Käytännössä kaikki men uusiksi ja tein itse paljon. Sähkötyöt ja  putkityöt teki alan firma.

Vierailija
5/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettitalo tuli montusta valmiiksi 2 kuukaudessa ja arkkitehdin suunnittelema montusta valmiiksi puoleen vuoteen.

Rakennuttajana olen amatööri. Tein pelkät aputyöt ja valmistelin työmaan silleen, että ammattilaisilla on valmis työmaa kun tulevat paikalle. Esim. kun maalari tulee paikalle niin saa maalata kerralla kaiken valmiiksi siistissä työmaassa jne. Minusta tuo on hyvä tapa säästää sekä tehdä laatua.

Nyt ovat rakentamisen hinnat niin korkealla ettei kannata rakentaa.

Vierailija
7/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisä aloitti 70-luvulla. Ei tämä vieläkään valmis ole.

Vierailija
8/8 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihoineen 115m2 + varasto ja autokatos maksoi 215 000 euroa, sis tontti 30 k. Osa töistä itse, eli olisi tullut kalliimmaksi teetättää. 2017 valmis. Kesti 12 kk että oli muuttovalmis (sisältä töysin valmis, mutta piha, terassit ja ulkoverhous osittain kesken)