Mistä saat motivaatiosi tehdä työtä, jota teet?
Miksi teet työtä juuri sen asian parissa kuin teet?
En hae vastauksena palkkaa, vaan miksi teet juuri sitä kyseistä työtä? Mikä motivoi työhön?
Kommentit (25)
Siitä että ihmiset saa lääkkeitä ja paranee.
Autot ovat aina kiinnostaneet. Niiden parissa koko työura.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaina on aika hyvä motivaattori.
Muu kuin palkkaan tai rahaan liittyvä motivaattori. Miksi maksat lainasi juuri tuolla työhön, johon tunnet kutsumusta?
Se että saa kiduttaa suomalaisia. T. riikka
Ei mua ainakaan motivoi yhtään mikään muu kuin palkka.
Ei mua koskaan kiinnostanut oikein mikään ala, joten valitsin sen perusteella missä pitäisi riittää töitä ja on hyvät palkat. Eli teen tätä, koska koen velvollisuudekseni, että elätän itseni enkä esim. elä työkykyisenä ihmisenä tuilla. Toisaalta tykkään myös enemmästä materiaalisesta vauraudesta kuin minkä tukielämä mahdollistaisi. Eli teen työtä saadakseni rahaa. Se riittää motivaatioksi oikein hyvin.
Putkityöt on kivaa puuhasteltavaa. Tekemisen meininkiä, tarpeeksi ajattelua ja ongelmanratkaisua, mutta tarpeeksi vapaata myös omille ajatuksille työn lomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muu kuin palkkaan tai rahaan liittyvä motivaattori. Miksi maksat lainasi juuri tuolla työhön, johon tunnet kutsumusta?
Et maininnut rahaa kysymyksessäsi.
En saa, se on vain pakollinen paha. Yritän jatkuvasti työstää vapaa-ajalla itselleni toista tulonlähdettä, ettei tarvitsi käydä enää palkkatöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsumusta? Ihanko tosissasi luulet, että ihmiset ovat työelämässä kutsumuksen takia?
Ei, kyllä meistä suurin osa on vaan ajautunut ammattiinsa tai valinnut huonoista vaihtoehdoista sen vähiten huonon ja ainoa motivaattori on se palkka.
Teen kahta eri alan työtä. Toiseen on kokenut kiinnostusta nuoresta pitäen, vaikka ala on stressaava ja epävakaa. Niinpä toista työtäni teen sen takia, että siinä ei tarvitse stressata, saa liikuntaa ja on silti jotain tuloja.
Sopiva työ minun vaivoilleni ja pidän monipuolisesta työstä. Muussa ammattissa olisin jo varmaan sairaseläkkeellä.
Mielenkiintoinen työ, joka vastaa koulutusta.
Ainoastaan se palkka.Muu motivaatio on nollassa,joten katselen kyllä uutta.
Töistä saa rahaa. Muuten ei kyllä kiinnosta yhtään ja tuntuu että elämän parhaimmat vuodet valuu täysin hukkaan, eikä jaksa tehdä juuri mitään mitä oikeasti haluaisi. Muuta motivaatiota ei oikeasti ole, en saa työnteosta mitään hyvää mieltä tai tarpeellista sisältöä elämääni. Mielekkäämpää puuhasteltavaa keksisin ilman töitäkin.
Minua kuormittaa työt joissa pitää muistella taaksepäin tai suunnitella eteenpäin, siksi olen hakeutunut sellaiseen suoraviivaiseen suorittavaan työhön, asiakaspalvelun suola on että saa ratkaista ongelmia, ei tarvii painaa niska limassa fyysisesti, ja saan onnistuneista vuorovaikutustilanteista eräänlaista energiaa. Lisäksi terveysvaivat ja huono koulupää rajoittavat mahdollisuuksia muutenkin :D
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan se palkka.Muu motivaatio on nollassa,joten katselen kyllä uutta.
Sama homma raha on ainoa motivaatio. Jos voittaisin lotossa en edes ajattelisi töitä.
Tulevasta ansiosidonnaisesta, joka odottaa minua heti, kun olen vuoden ollut tässä työssä. Otan siis lopputilin.