G: Kuinka paljon teidän perheellä jää rahaa käteen verojen jälkeen?
Jos kaikki tulot lasketaan, lapsilisät, palkat, hoitoyuet jne.
Kommentit (22)
josta menee asumiskuluihin ja tarhamaksuihin 1460 euroa (asunto ja kesämökkilainat+vastike). Säästöön menee vaihtelevasti 500-700 euroa. Loput menee minne menee, elämiseen. Sieltäkin voisi varmaan pihistää, kun oikein yrittäisi.
Jos ihan perustuloilla mennään: opintoraha 233¿ + lapsilisä 136¿ + elatusmaksu 130¿ + asumistuki 173¿ = noin 670¿
Onneksi useimpina kuukausina on töitäkin jonkin verran, jolloin voi tulla lisäksi ihan palkkaa käteen 200-600¿.
Kyllä kannattaa olla opiskeleva yksinhuoltaja? Me yksinhuoltajathan saamme tosi paljon kaikkia tukia? Sossusta ei saa mitään, jos ei ota opintolainaa.
Minä työskentelen assarina, mies johtavassa asemassa uransa alussa. Ollaan tosi tyytyväisiä palkkojen tasoon ja siihen että ovat tulevaisuudessakin nousussa.
Miehen palkka, lapsilisät kahdesta lapsesta ja kotihoidontuki.
Kiinteiden menojen (sis. 500¿ ruokarahaa) jälkeen jää kuukaudesta riippuen 30-300 ¿ " kaikkeen" muuhun.
5-henk. perhe.
Minä tällä hetkellä kotihoidontuella. (tosin työpaikastakaan ei ole tietoa)
Asuntolaina + vastike menee reilu 2 tonnia kuussa, joten ei sitä paljon jää muuhun. (pk-seutu)
Itselleni jää 1.500 + lapsilisä 100 + elatusmaksu 110
eli 1.710 euroa
Mies saa käteen 2.300-3.300 riippuen vähän kuukaudesta. Yhteensä siis 4.000-5.000 euroa.
meillä jää 2500¿. Noin 1100 menee asumiseen, mihin ihmeeseen se loppu katoaa?
Meillä jää n. 3700 ¿/kk palkoista ja yksi lapsi, josta 100 ¿ lapsilisä, eli 3800. Molemmat töissä, minä maisteri kunnalla ja mies isossa yhtiössä insinöörinä. Tulot tippuvat kohta, kun putoan äitiysvapaalta vanhempainvapalle. (Työnantaja maksaa 3 eka kuun palkan.)
Maksamme asuntolainaa 800 ¿/kk vielä pari vuotta.
mies töissä, minä kotihoidontuella.
Asumuseen menee 900e/kk, ruokaan 400e, mihin ne loput katoaa????
2 lasta, 3v ja 1v
minun vanhempainraha nettona 1340 ¿, lapsilisät 3 lapsesta muistaakseni 370 ¿. En muista, kun menee suoraan lasten tileille sijoitukseen. Ja pienin ihminen meidän perheessä 3 kk.!
Kun jään kotihoidontuelle loppusyksystä, jää käteen noin 1600 euroa eli aikamoinen pudotus. Toivottavasti pärjätään. Yksi lapsi siis, 1vkon ikäinen tyttö.
Mies valtion leivissä, minä osa-aikatyössä.
noin 3800 euroa + lapsilisät. sehän vastaa 2 ihmisen keskiansioita, jos vähänkin asuntolainaa, joka pienentää veroprossaa....
kaksi lasta, mies töissä ja minä hoitovapaalla, tosin teen töitäkin satunnaisesti.
Kyllä sitä töitäkin saa tehdä ihan tarpeeksi.
Todellista kidutusta