Peak, Gant, ovatko vaatteet todella hintansa arvoisia? Katsoin etta Peakin neuletakki maksoi 110 euroa ja Gantin kauluspaita samaa luokkaa.
Tuntuu ihan käsittämättömiltä summilta, mutta aloin laskea, ettäjos tuo neuletakki pysyy hyvänä nukkaantumattomana ja venymättömänä 5 vuotta, se maksaa saman kuin 22 euron neule joka talvi. Mutta kysymys kuuluu, ovatko laatuvaatteet todella laatua vai maksatko kovaa hintaa vain siitä että ovat tietyn merkkisiä? Vastatkaa nyt te, joilla todella on käytössä tuollaisia vaatteita. Itselläni ei ole koskaan ollut, joten en voi kuin arvailla.
Kommentit (6)
Eli siis esim. Gantin paitapuserot ovat ihan hyvä investointi, sillä ainakin mun kokemuksen perusteella todellakin pysyvät hyvänä pesusta toiseen.
Samaten Armanin tummansininen klassinen bleiseri edelleen käytössä. Gantin vaaleanpunainen pellavapaitis ostettu n. 3v. sitten on edelleen kovassa aktiivikäytössä ja ihan moitteettomassa kunnossa edelleen.
mutta pojalla ne on päällä pari kolme kertaa, kunnes ovat jo pieniä.
Ihan kauniita ne kyllä ovat, eilen ostin pojalle kesäksi Gantin farkkuhaalarishortsit ja t-paidan.
Vähän riippuu merkkivaatteestakin. Niin kauan kuin villapusero/neuletakki on kunnon villaa (ja puhdasta) sellaista, niin se on lähes ikuinen vaate. Pitää vaan pestä käsin ja tuulettaa tarvittaessa.
Puuvillaneuleet eivät tahdo pysyä kovin hyvinä, ainakaan mulla. En tiedä käytänkö väärin, mutta kyllä ne lävähtävät mulla ainakin.
Mulla on myöskin hyvät kokemukset laadukkaista paitapuseroista. Kunnon puuvillaa oleva kestää vuosia, jos vaan ei tule hikitahroja. Mutta jos paita on puuvillaa, niin nekin saa yleensä poistettua.
Mutta en mä ole ajatellut, että Peak olisi jotenkin poikkeuksellisen laadukas. Ihan perushyvä.
puolin. Peakin on parempia, ja kun pesee 40 asteessa pitemmällä hienopesuohjelmalla, on puserot ja takit uuden veroisia useamman vuoden. Peakin t paitojen puuvilla on merseroitua, eli pysyy sileänä ja pehmeänä loputtomiin. Erisan on hyvä värit säilyttävä pesujauhe, ja tuoksuton, kun lämpötila on sen 40. Gant ei ole niin laadukas, mutta tyylikkäitä molemmat.
Yleensä edulliset vaatteet joutuu heittämään vuoden aktiivisen kulutuksen jälkeen veks, kun ovat niin kauhtuneita. Muotivaatteessa se ei kyllä haittaakaan.
Jotkut tietyt vaatteet haluan kuitenkin laatuna - jolloin pistän enemmän rahaa. Monet kaapissa olevat " merkkivaatteet" on mulla ostettu 5-8 vuotta sitten, eivätkä ole menneet miksikään.